Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kreowanie spójnego i atrakcyjnego wizerunku firmy to proces, który wymaga przeanalizowania wielu aspektów związanych z jej działalnością, grupą odbiorców i kontekstem kulturowym. Stworzenie moodboardu może bardzo ułatwić pracę nad projektem. Jak wygląda moodboard i kiedy warto go zrobić?

Co to jest moodboard?

Moodboard w dosłownym tłumaczeniu oznacza „tablicę nastroju”, przez wzgląd na swoją funkcję bywa też nazywany tablicą inspiracji lub wizualizacją koncepcji. Jest to narzędzie używane do zbierania i prezentowania pomysłów w jednym miejscu, dzięki czemu można je łatwo uporządkować, przeanalizować i porównać między sobą.

Czym jest moodboard i dlaczego warto go stworzyć?

Wizualne narzędzie, jakim jest moodboard, może zostać przedstawione jako tablica fizyczna lub cyfrowa. Umieszcza się na niej takie elementy jak:

  • obrazy,
  • kolory,
  • tekstury,
  • kształty,
  • zdjęcia,
  • animacje,
  • grafiki,
  • czcionki.

Moodboard wyglądem przypomina kolaż. Może składać się z zupełnie nowych elementów designu lub stanowić połączenie nowych elementów z już istniejącymi. Ten sposób przedstawiania treści pozwala lepiej zrozumieć ideę danego pomysłu niż opis słowny. Dzięki niemu można na własne oczy przekonać się, jak wyglądają zestawienia poszczególnych kolorów, grafik i typów czcionek oraz poczuć, jak będzie wyglądał finalny projekt.

Dlaczego używamy moodboardów?

Moodboardy są stosowane przede wszystkim na wczesnych etapach realizacji projektu. Mają za zadanie zgromadzić i zwizualizować najważniejsze skojarzenia, inspiracje oraz kierunki stylistyczne, które będą wpływać na ostateczny wygląd i charakter dzieła. Dzięki nim łatwiej jest ustalić spójną estetykę oraz przekazać koncepcje zarówno klientom, jak i zespołowi projektowemu. 

Moodboardy pomagają również w ocenie, które pomysły najlepiej wpisują się w założenia projektu, a także w uniknięciu nieporozumień dotyczących końcowego efektu wizualnego.

Z założenia moodboardy nie muszą być idealne. Chodzi bardziej o to, aby za ich pomocą wyrazić wizję projektu, którą masz w głowie, bez konieczności używania słów. Moodboardy stanowią także dobry punkt wyjścia do dyskusji nad projektem, pobudzają kreatywność i wytyczają kierunek dalszego postępowania. Często są też dosyć abstrakcyjne, co sprzyja tworzeniu innowacyjnych koncepcji oraz ułatwia pokonywanie blokad i barier, które często pojawiają się na wczesnych etapach wymyślania koncepcji wizualnej.

Moodboard – jak można go wykorzystać w projektowaniu graficznym?

Tablica inspiracji świetnie sprawdza się podczas projektowania graficznego czasopism, książek, katalogów oraz innych publikacji. Warto ją stosować, gdy potrzebne jest świeże spojrzenie na daną tematykę i trzeba znaleźć rozwiązanie, które wyróżni ofertę firmy na tle konkurencji.

Moodboard pomaga w stworzeniu nowego logo, layoutu strony internetowej, materiałów reklamowych, okładek czasopism i książek oraz układów stron. Jest on często wykorzystywany przez profesjonalnych projektantów graficznych do przedstawienia wstępnej wizji projektu, omówienia z klientem najróżniejszych pomysłów i stworzenia czegoś zupełnie nowego. Tablicę inspiracji stosuje się także jako podsumowanie burzy mózgów lub spotkania z klientem.

Rozwinięciem moodboard jest styleboard. Jego celem jest przełożenie abstrakcyjnej wizji zawartej w moodboard na konkretne produkty. Bardzo pomocny w tworzeniu innowacyjnych projektów jest także colorboard, który skupia się na odcieniach i różnych wariacjach kolorów. Zestawiając ze sobą zdjęcia, próbki materiałów i palety barw, colorboard umożliwia ocenę, jakie kolory będą ze sobą najlepiej współgrać i jak wpłyną na ogólną estetykę oraz nastrój projektu.

Jak stworzyć moodboard?

Moodboard można stworzyć samemu, zlecić to zadanie zespołowi kreatywnemu w Twojej firmie lub doświadczonemu projektantowi graficznemu. Kompleksowe usługi z zakresu projektowania graficznego czasopism, książek i katalogów oferuje studio goodot, które specjalizuje się w tworzeniu spójnych i estetycznych projektów. 

Dzięki profesjonalnemu podejściu oraz wieloletniemu doświadczeniu w branży w moim studiu goodot zapewniam wsparcie na każdym etapie procesu twórczego. Będę z Tobą współpracować od pierwszych inspiracji i tworzenia pomysłowych moodboardów aż po finalną realizację. Gwarantuję, że każda przygotowana przeze mnie publikacja będzie atrakcyjna wizualnie i ponadczasowa. 

Zapraszam do kontaktu!

Foto Unsplash, treść materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *