Kreowanie spójnego i atrakcyjnego wizerunku firmy to proces, który wymaga przeanalizowania wielu aspektów związanych z jej działalnością, grupą odbiorców i kontekstem kulturowym. Stworzenie moodboardu może bardzo ułatwić pracę nad projektem. Jak wygląda moodboard i kiedy warto go zrobić?
Moodboard w dosłownym tłumaczeniu oznacza „tablicę nastroju”, przez wzgląd na swoją funkcję bywa też nazywany tablicą inspiracji lub wizualizacją koncepcji. Jest to narzędzie używane do zbierania i prezentowania pomysłów w jednym miejscu, dzięki czemu można je łatwo uporządkować, przeanalizować i porównać między sobą.
Wizualne narzędzie, jakim jest moodboard, może zostać przedstawione jako tablica fizyczna lub cyfrowa. Umieszcza się na niej takie elementy jak:
Moodboard wyglądem przypomina kolaż. Może składać się z zupełnie nowych elementów designu lub stanowić połączenie nowych elementów z już istniejącymi. Ten sposób przedstawiania treści pozwala lepiej zrozumieć ideę danego pomysłu niż opis słowny. Dzięki niemu można na własne oczy przekonać się, jak wyglądają zestawienia poszczególnych kolorów, grafik i typów czcionek oraz poczuć, jak będzie wyglądał finalny projekt.
Moodboardy są stosowane przede wszystkim na wczesnych etapach realizacji projektu. Mają za zadanie zgromadzić i zwizualizować najważniejsze skojarzenia, inspiracje oraz kierunki stylistyczne, które będą wpływać na ostateczny wygląd i charakter dzieła. Dzięki nim łatwiej jest ustalić spójną estetykę oraz przekazać koncepcje zarówno klientom, jak i zespołowi projektowemu.
Moodboardy pomagają również w ocenie, które pomysły najlepiej wpisują się w założenia projektu, a także w uniknięciu nieporozumień dotyczących końcowego efektu wizualnego.
Z założenia moodboardy nie muszą być idealne. Chodzi bardziej o to, aby za ich pomocą wyrazić wizję projektu, którą masz w głowie, bez konieczności używania słów. Moodboardy stanowią także dobry punkt wyjścia do dyskusji nad projektem, pobudzają kreatywność i wytyczają kierunek dalszego postępowania. Często są też dosyć abstrakcyjne, co sprzyja tworzeniu innowacyjnych koncepcji oraz ułatwia pokonywanie blokad i barier, które często pojawiają się na wczesnych etapach wymyślania koncepcji wizualnej.
Tablica inspiracji świetnie sprawdza się podczas projektowania graficznego czasopism, książek, katalogów oraz innych publikacji. Warto ją stosować, gdy potrzebne jest świeże spojrzenie na daną tematykę i trzeba znaleźć rozwiązanie, które wyróżni ofertę firmy na tle konkurencji.
Moodboard pomaga w stworzeniu nowego logo, layoutu strony internetowej, materiałów reklamowych, okładek czasopism i książek oraz układów stron. Jest on często wykorzystywany przez profesjonalnych projektantów graficznych do przedstawienia wstępnej wizji projektu, omówienia z klientem najróżniejszych pomysłów i stworzenia czegoś zupełnie nowego. Tablicę inspiracji stosuje się także jako podsumowanie burzy mózgów lub spotkania z klientem.
Rozwinięciem moodboard jest styleboard. Jego celem jest przełożenie abstrakcyjnej wizji zawartej w moodboard na konkretne produkty. Bardzo pomocny w tworzeniu innowacyjnych projektów jest także colorboard, który skupia się na odcieniach i różnych wariacjach kolorów. Zestawiając ze sobą zdjęcia, próbki materiałów i palety barw, colorboard umożliwia ocenę, jakie kolory będą ze sobą najlepiej współgrać i jak wpłyną na ogólną estetykę oraz nastrój projektu.
Moodboard można stworzyć samemu, zlecić to zadanie zespołowi kreatywnemu w Twojej firmie lub doświadczonemu projektantowi graficznemu. Kompleksowe usługi z zakresu projektowania graficznego czasopism, książek i katalogów oferuje studio goodot, które specjalizuje się w tworzeniu spójnych i estetycznych projektów.
Dzięki profesjonalnemu podejściu oraz wieloletniemu doświadczeniu w branży w moim studiu goodot zapewniam wsparcie na każdym etapie procesu twórczego. Będę z Tobą współpracować od pierwszych inspiracji i tworzenia pomysłowych moodboardów aż po finalną realizację. Gwarantuję, że każda przygotowana przeze mnie publikacja będzie atrakcyjna wizualnie i ponadczasowa.
Zapraszam do kontaktu!
Foto Unsplash, treść materiał partnera
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Ciekawostki biblijne, które poprawią Twój dobrostan - czy słyszałeś o nich?