Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jakie kluczowe możliwości AI wspierają codzienną działalność biznesową?

10-10-2024, 14:34

Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej kluczowym elementem rozwoju technologicznego, przynosząc liczne korzyści zarówno firmom, jak i ich klientom. Badania pokazują, że 47% firm widzi w AI narzędzie do poprawy jakości usług i produktów. Co więcej, europejskie przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po rozwiązania oparte na tej technologii, co wpisuje się w ambitne cele Unii Europejskiej dotyczące cyfrowej transformacji do 2030 roku.

Sztuczna inteligencja, odmieniana w dzisiejszych czasach przez wszystkie przypadki, budzi wiele emocji w kontekście jej wpływu na dalszy rozwój technologii. Nie da się jednak ukryć, że AI oferuje nieocenione udogodnienia w kwestii funkcjonalności narzędzi.

sztuczna inteligencja analiza danych

  • Potwierdzają to również wyniki badania, w którym 47% ankietowanych wskazało, że wśród najważniejszych zastosowań generatywnej sztucznej inteligencji są ulepszone usługi i produkty stanowiące wartość dodaną dla klientów.

  • Ponadto dla 40% respondentów rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję są najbardziej pomocne przy analizie danych, a dla 29% – w czynnościach związanych z automatyzacją procesów.

Podczas wytwarzania produktów bazujących na sztucznej inteligencji ich wytwórcy muszą również uwzględniać wiele czynników strategicznych.

  • Z jednej strony jest to powiązane z koniecznością zagwarantowania bezpieczeństwa danych dostępnych na różnych platformach,

  • z drugiej – z wysokimi oczekiwaniami usługobiorców, gdyż technologia ta będzie miała bezpośredni wpływ na ich efektywność operacyjną czy biznesową, a także na zgodność z lokalną legislacją.

W Iron Mountain, dzięki wieloletnim doświadczeniom z klientami na całym świecie, opracowaliśmy unikalne know-how, które pozwala nam skutecznie zaspokajać ich potrzeby poprzez efektywne wykorzystanie sztucznej inteligencji w codziennej pracy. Nasze autorskie narzędzie InSight Digital Experience Platform (DXP) wspiera organizacje w zarządzaniu fizycznymi i cyfrowymi danymi. Wykorzystując w bezpieczny sposób sztuczną inteligencję, ułatwia automatyzację workflow, przekształcanie nieustrukturyzowanych danych w przydatne informacje oraz zapewnia zgodność z przepisami prawa, regulacjami i branżowymi standardami. Dodatkowo InSight DXP dysponuje zaawansowaną funkcją przetwarzania dokumentów, umożliwiając użytkownikom szybkie wyodrębnianie, klasyfikowanie i wzbogacanie danych w różnych formatach, np. video, zdjęcia czy obrazy.

Rozwiązania oparte na algorytmach sztucznej inteligencji mogą być stosowane w wielu dziedzinach – od finansów czy służbę zdrowia, po sektor publiczny.

  • Jedno z badań przeprowadzonych przez Amazon Web Services (AWS) wykazało, że w 2023 roku sztuczną inteligencję wdrożyło 33% europejskich firm, przy czym rok wcześniej odsetek ten był jeszcze na poziomie 25%.

  • Co więcej, celem Unii Europejskiej do 2030 roku jest obecność na rynku przedsiębiorstw korzystających z AI, rozwiązań chmurowych i analizy dużych zbiorów danych na poziomie 75%4.

Cele wyznaczone przez UE wskazują na wyraźną konieczność inwestowania w innowacje oraz w cyfrowe kompetencje pracowników, co nadal pozostaje wyzwaniem, zwłaszcza w Polsce, gdzie istotnym ograniczeniem są braki w umiejętnościach cyfrowych. Choć wdrożenie nowoczesnych narzędzi to z pewnością największy i najbardziej przełomowy krok, nie możemy zapominać także o profesjonalnym wsparciu przedsiębiorstw w ich dalszym funkcjonowaniu.

Pierwsze tygodnie to czas potrzebny na adaptację do nowego systemu, choć niekiedy oferowane rozwiązania zapewniają także możliwość dostosowania funkcjonalności do kluczowych potrzeb firmy. Tak jest właśnie w przypadku InSight DXP, który bazując na metodzie kodowania low code znacznie ułatwia implementację platformy, a dodatkowo zespół naszych ekspertów jest do stałej dyspozycji klientów.

Nie ulega wątpliwości, że sztuczna inteligencja wykazuje potencjał do kreowania nowych rozwiązań prowadzących do automatyzacji i optymalizacji, w związku z czym coraz więcej firm decyduje się na jej wdrożenie. Choć zainteresowanie AI nadal budzi pewne wątpliwości, warto pamiętać, że firmom technologicznym zależy na bezpiecznym wykorzystaniu oferowanych możliwości, mając na uwadze etyczne działanie, transparentność oraz rzeczywiste korzyści.

Dominik Wcibisz, Regional Implementations Lead w Iron Mountain

Źródła danych:

  • Capitalizing on generative artificial intelligence. The role of a dedicated AI leader and a unified asset strategy. Badanie zrealizowane przez Iron Mountain i Vanson Bourne w 2023 r.
  • Power of AI. Badanie zrealizowane przez BUZZcenter, 2023 r.
  • Unlocking Europe’s AI Potential in the Digital Decade. Badanie zrealizowane przez AWS i Strand Partners, 2024 r.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E