Czy jesteśmy gotowi na bankowość przyszłości? Polskie banki pokazują, że tak. W ostatnich latach sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sektor finansowy, a polskie banki nie tylko nadążają za tymi zmianami, ale często je wyprzedzają. Dzięki zastosowaniu AI, nasze banki są dziś przykładem dojrzałości technologicznej. więcej
UNIQA uruchomiła w pełni zautomatyzowaną ocenę szkód życiowych w zakresie uszczerbku na zdrowiu. Technologia usprawnia ocenę merytoryczną roszczeń, ujednolica podejmowanie decyzji i ogranicza ryzyka oszustwa. więcej
Rywalizacja między firmami o lepsze wyniki i wydajność staje się coraz ostrzejsza. Sztuczna inteligencja to kluczowy element w tym wyścigu. Nie wystarczy jednak tylko zainwestować w nowoczesne rozwiązania AI. Trzeba również umieć je odpowiednio wykorzystać. Źle wdrożona sztuczna inteligencja może przynieść więcej problemów niż korzyści. Jakich błędów nie popełniać, planując wprowadzenie AI w firmie? więcej
Polacy doceniają potrzebę inwestowania w nowe technologie, ale obawiają się utraty zatrudnienia. Dlatego uważają, że roboty powinny pracować tylko pod nadzorem ludzi - tak można najkrócej podsumować fragmenty raportu "Co Polacy myślą o robotach" dotyczące przyszłości rynku pracy. więcej
Już 68% pracowników twierdzi, że generatywna sztuczna inteligencja pomoże im lepiej obsługiwać klientów wynika z badań Salesforce. Pracownicy szacują, że pozwoli im to zaoszczędzić średnio pięć godzin tygodniowo. więcej
25-01-2024, 07:30, Krzysztof Gontarek, Technologie
W dniach 5-8 lutego 2024 roku odbędzie się kolejna edycja konferencji CodeFrenzy, poświęconej najnowszym trendom i innowacjom w świecie programowania. Wydarzenie zrzesza pasjonatów technologii, oferując im wyjątkową okazję do zdobycia aktualnej wiedzy, dzielenia się doświadczeniem oraz spojrzenia na branżę IT z nowej perspektywy. więcej
W obliczu wyzwań takich jak inflacja, kradzieże czy wysoka rotacja pracowników, detaliczni sprzedawcy muszą znaleźć sposoby na poprawę efektywności i zwiększenie przychodów. Firma Salesforce wprowadza nowe rozwiązania wykorzystujące dane, sztuczną inteligencję i system CRM, które mogą pomóc detalistom w problematycznych obszarach. więcej
Rok 2023 przyniósł rewolucję w technologiach cyfrowych. Sztuczna inteligencja zaczęła dynamicznie zmieniać rynek pracy w IT i nie tylko. Zobacz, co może oznaczać to dla Twoich zarobków oraz kariery. więcej
Aż 53% Polaków i Polek deklaruje, że czują się samotni1. Problem dotyka aż 60% przedstawicieli tzw. generacji Z2. WHO uznało samotność za „globalny problem zdrowia publicznego”3. Czy receptą jest otwarcie się na związki z AI? więcej
Mijający rok w świecie technologii należał do generatywnej AI i dużych modeli językowych, które zaczęły rozumieć język naturalny. Inne technologie z obszaru AI mogą znacząco upowszechnić się w 2024 r. Eksperci IDEAS NCBR wskazują, na które z nich warto zwrócić uwagę. więcej
W Polsce, na każdego robota przypada średnio 140 pracowników, co jest wynikiem znacznie gorszym niż światowa średnia wynosząca jednego robota na 66 osób. Z raportu "Co Polacy myślą o robotach?" wynika, że pomimo tej dysproporcji, Polacy mają już wyrobione zdanie na temat sztucznej inteligencji i robotów. więcej
Początki sztucznej inteligencji sięgają aż lat 50. ubiegłego stulecia. Mimo że jej rozwój nie był tak dynamiczny jak innych technologii, obecnie AI wkracza na nowy etap, stając się dostępną niemal dla każdego. Jakie konkretnie wyzwania biznesowe może rozwiązać ta technologia? Odpowiedzi na to pytanie udzielił Hans Roth, SVP & General Manager w firmie Red Hat, EMEA. więcej
Polski zespół dołącza do elitarnej grupy międzynarodowych ośrodków badawczych nad AI, dzięki nowemu oddziałowi ELLIS uruchomionemu w Warszawie. Ten strategiczny krok może zmienić pozycję Polski w europejskich badaniach nad AI. więcej
W epoce rosnącej dominacji AI, voiceboty zmieniają zasady gry na rynku technologicznym. Przyjrzyjmy się, jak ich rosnąca obecność wpływa na przemysł i czy naprawdę jesteśmy świadkami rewolucji w cenach tych inteligentnych asystentów. więcej
Roboty potrafią chodzić na własnych “nogach”, przenosić przedmioty czy nawet tańczyć, ale zwykle robią to dobrze tylko w laboratorium. Aby zaczęły poruszać się sprawnie także po mieszkaniu czy po ulicy, potrzebne są badania z użyciem sztucznej inteligencji. Będzie je prowadzić nowy zespół badawczy - Robotyka Interakcji Fizycznej - który powstał w IDEAS NCBR, ośrodku badawczo-rozwojowym w obszarze sztucznej inteligencji. więcej
Eksperci technologiczni w USA zaczynają się zastanawiać czy świat finansowy nie "przegrzał" inwestycji w generatywną sztuczną inteligencję. Przestrzegają przed pęknięciem bańki, jak w przypadku kryzysu internetowego na przełomie wieków. Dane z rynku są jednak uspokajające. Wydaje się, że wiele firm technologicznych w zrównoważony sposób podchodzi do rozwoju AI. Choćby tworząc najpierw silne fundamenty pod dalsze działania, czyli np. inwestując w talenty IT, zapewniając bezpieczeństwo danych czy też miejsca do przetwarzania ich w chmurze. więcej
Dzisiejsi konsumenci, zwłaszcza ci z pokolenia Z oraz tzw. Millenialsi, coraz częściej dostrzegają pozytywny wpływ sztucznej inteligencji (AI) na procesy zakupowe w internecie. Badania wskazują, że prawie dziewięciu na dziesięciu użytkowników z tych grup wiekowych jest przekonanych o korzyściach płynących z zastosowania AI, które ułatwia wybieranie produktów i usług online. Wśród najbardziej pożądanych funkcji AI w e-commerce wymienia się automatyczne porównywanie cen oraz poszukiwanie atrakcyjnych ofert promocyjnych. więcej
Czy sztuczna inteligencja może być kluczem do rozwiązania problemów z nauką matematyki w Polsce? Według danych EduNav, polskiej platformy edukacyjnej korzystająca z AI, aż 76% uczniów negatywnie ocenia swoje umiejętności matematyczne. To sytuacja, którą trzeba jak najszybciej zmienić – i być może właśnie technologia okaże się tym, co pozwoli to zrobić. więcej
Sztuczna inteligencja w reklamie zewnętrznej to temat wielowątkowy. O ile technologia ta może znacząco podnieść efektywność kampanii reklamowych, to równie ważne jest uwzględnienie zagrożeń, które niesie ze sobą jej zastosowanie. Odpowiedzialne podejście do implementacji AI w procesach reklamowych może być kluczem do sukcesu, ale również może otworzyć drzwi do nowych, niezbadanych jeszcze wyzwań i problemów. więcej
Aktywny użytkownik urządzeń mobilnych, zaintrygowany możliwościami AI – to krótki opis studenta wyłaniający się z najnowszego badania Digital Care. Co trzeci spędza przed smartfonem ponad 5 godzin dziennie. 2/3 chce korzystać z AI do nauki. Co jeszcze dane mówią o studentach? więcej