Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

newsy

  • Nie płacą za treści? Mogą zapłacić podatek


    ©istockphoto.com/Dimos
    Serwisy, które zamieszczają treści prasowe bez opłat, mogą być zmuszone do zapłacenia podatku. Skoro korzystają z jakichś dóbr nieodpłatnie, fiskus może naliczyć podatek w związku z uzyskiwanymi z tego powodu korzyściami - sugeruje e-Dziennik Gazeta Prawna.  więcej
    10-06-2010, 10:35, Dziennik Gazeta Prawna, Pieniądze
  • Internauci nie chcą opłat, w reklamy nie klikają


    © TPopova at istockphoto.com
    82% internautów zrezygnuje ze swojej ulubionej strony z informacjami, jeśli ta wprowadzi opłaty za dostęp – wynika z badań przeprowadzonych przez Pew Internet oraz Project for Excellence in Journalism (PEJ). Raport wskazuje też na niechęć do klikania w reklamy, choć odbiorcy jakby zrozumieli, że są one konieczne do dostarczania darmowych treści.  więcej
    15-03-2010, 13:04, mm, Pieniądze
  • AP przyzwyczai nas do płatnych, mobilnych newsów?

    Zarabianie na wiadomościach dostarczanych dla nowych urządzeń będzie celem firmy AP Gateway powołanej przez agencję Associated Press. Firma ta ma dostarczać nowe usługi , ale ma też umożliwić zarabianie na dostarczaniu wiadomości tymi nowymi kanałami. Będzie również stosować nowe rozwiązania w zakresie ochrony praw autorskich.  więcej
    01-03-2010, 12:36, Marcin Maj, Pieniądze
  • Newsy AP zniknęły z Google News. Próba sił?

    Wiadomości agencji Associated Press zniknęły z serwisów Google. AP od pewnego czasu prowadzi zdecydowane działania mające zapewnić jej zarabianie na newsach w sieci i prawdopodobnie doszło do sporu między firmami o zasady dystrybucji. Być może niebawem się przekonamy, czy to AP potrzebuje Google czy odwrotnie.  więcej
    13-01-2010, 13:12, Marcin Maj, Pieniądze
  • Google "widzi" i szuka w czasie rzeczywistym (wideo)

    Google ma ambicje na dostarczenie jak najświeższych wyników wyszukiwania zawierających newsy, nowe posty na blogach i statusy na mikroblogach. Dzięki temu wyszukiwarka ma służyć pozyskiwaniu bieżących informacji np. o zatłoczeniu na drogach. Ponadto firma przedstawiła aplikację Goggles, która służy do wyszukiwania za pomocą obrazów.  więcej
    08-12-2009, 08:57, Marcin Maj, Technologie
  • News Corp. informacyjnym pasożytem?


    © TPopova at istockphoto.com
    Rubert Murdoch, tak przeciwny agregatorom wiadomości, powinien zastanowić się, czy jego firma aby sama nie pasożytuje na innych. Serwisy internetowe należące do News Corp. także bowiem zawierają linki do konkurencyjnych stron.  więcej
    12-11-2009, 08:29, Michał Chudziński, Technologie
  • 10 listopada 2009

    W wydaniu audio: Na 11 listopada Prezydent zachęca do pobierania mp3 - Nawet bez e-podpisu będzie można złożyć roczny PIT - Informatyzacja energetyki za 7,5 mld zł - Nktalk: komunikator Naszej Klasy testuje pół miliona osób - Newsy znikną z Google? - Skandynawia po stronie internautów
    10-11-2009, 13:44, Marcin Maj,
  • Google Fast Flip - newsy prawie jak drukowane

    Usługa Google Fast Flip pozwala na szybkie przeglądanie newsów bez czekania na ładowanie się kolejnych stron. Została ona udostępniona wczoraj jako nowy eksperyment Google. W założeniach usługa ma pozwolić na tak łatwe i szybkie czytanie wiadomości, jak w tradycyjnej gazecie. Częściowo ten cel został osiągnięty.  więcej
    15-09-2009, 07:59, Marcin Maj, Technologie
  • News Corp. skończy z bezpłatnymi wiadomościami


    © TPopova at istockphoto.com
    Na pobieranie opłat za dostęp do wiadomości online zdecydowany jest Rupert Murdoch, wydawca i właściciel News Corp. Jego zdaniem jeśli tak duży gracz, jak News Corp., zacznie pobierać opłaty, nie będzie oznaczać to klęski, gdyż inni mogą szybko pójść w jego ślady.  więcej
    07-08-2009, 08:44, Marcin Maj, Pieniądze
  • AP weźmie pieniądze za cudze teksty?


    ©istockphoto.com/Dimos
    Ponad 12 dolarów za cytowanie pięciu słów – takich opłat za wykorzystanie swoich tekstów żąda agencja Associated Press, pracująca obecnie nad rozwiązaniem określanym jako "DRM dla wiadomości". Okazuje się jednak, że AP potrafi naliczyć sobie opłaty za tekst, do którego nie posiada żadnych praw.  więcej
    04-08-2009, 12:14, Marcin Maj, Pieniądze
  • Znaczone newsy w sieci pomogą mediom?


    © arsenik - istockphoto.com
    Wprowadzenie tagów, które wyróżnią teksty informacyjne znanych dostawców i ułatwią walkę z naruszeniami ich praw autorskich, zaproponowała agencja Associated Press (AP). Liczy ona na to, że znaczniki ułatwią jej zarabianie w sieci. Niektórzy blogerzy obawiają się, że może to oznaczać wypowiedzenie wojny, w której bronią będą prawa autorskie.  więcej
    13-07-2009, 08:54, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)