Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

ECK

  • UOKiK zbada i pomoże przy felernych przesyłkach


    ©istockphoto.com/winterling
    UOKiK, UKE i ECK wspólnie chcą pomóc w najgorętszym okresie, gdzie przesyłek kurierskich jest najwięcej. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów tłumaczy, jak radzić sobie z problemami.  więcej
    17-12-2010, 13:16, Paweł Kusiciel, Pieniądze
  • 8 zasad bezpiecznych zakupów online w Polsce i za granicą


    © istockphoto.com
    Zamierzasz kupić prezenty gwiazdkowe w sieci, by uniknąć tłumów i kolejek w centrach handlowych? Obawiasz się jednak, że produkty nie dotrą na czas lub padniesz ofiarą oszustwa? Prawnicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego podpowiadają, jak bezpiecznie dokonywać zakupów w internecie, by uniknąć rozczarowań.  więcej
    16-12-2010, 10:56, redakcja,
  • Co dziesiąty kupujący za granicą jest niezadowolony


    © istockphoto.com
    Najczęściej skarżymy się na brak dostawy zakupionego w sieci towaru lub jego niezgodność z umową – wynika z raportu z okazji pięciolecia Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).  więcej
    16-10-2010, 09:36, redakcja, Lifestyle
  • Czy zawsze można odstąpić od umowy zawartej na przez internet?


    © istockphoto.com
    Wielu z nas pochopnie dokonuje zakupów za pośrednictwem internetu, licząc na możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. W przypadku kupna butów czy telewizora plazmowego istnieje możliwość zwrócenia towaru (choć koszty wysyłki poniesie klient), ale już biletów lotniczych, karnetu na koncert w Berlinie czy rezerwacji apartamentu w Toskanii nie uda się anulować bez ponoszenia kosztów. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina o wyjątkach od prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.  więcej
    27-09-2010, 21:25, ECK Polska,
  • Konsumenci w sieci łatwiej znajdą pomoc


    © istockphoto.com
    Przyjazność sklepu internetowego będzie można łatwiej sprawdzić w sieci i łatwiej zdobędziemy informacje np. o klauzulach niedozwolonych. Strony firm oferujących towary i usługi w sieci będą badane interwencyjnie oraz w ramach szerszych akcji - wynika z przyjętej przez rząd Polityki Konsumenckiej na lata 2010-2013.  więcej
    29-07-2010, 09:53, Marcin Maj, Pieniądze
  • Zakupy w UE nie muszą być problemem


    www.sxc.hu
    Najczęściej kłopoty w Unii Europejskiej sprawiają linie lotnicze i zakupy przez internet - uważa Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK). Od pięciu lat ECK pomaga konsumentom w starciach z firmami z zagranicy.  więcej
    08-06-2010, 12:11, redakcja, Pieniądze
  • E-zakupy w Europie: jak i kiedy zwrócić towar?


    ©istockphoto.com/winterling
    Towar zakupiony przez internet w Polsce można zwrócić bez konsekwencji w ciągu 10 dni. Inne zasady obowiązują jednak za granicą. Informacje dotyczące "terminów na zastanowienie" oraz zasady zwracania produktów podsumowało Europejskie Centrum Konsumenckie. To podsumowanie przedstawiamy poniżej.  więcej
    23-03-2009, 10:29, Marcin Maj,
  • Międzynarodowy e-handel z problemami

    Niemal 1/3 spraw konsumenckich prowadzonych w ubiegłym roku przez Europejskie Centrum Konsumenckie dotyczyła e-handlu. Choć sprzedaż przez internet ułatwia handel transgraniczny, to jednak klienci nie wykorzystują tej możliwości właśnie z powodu braku zaufania.  więcej
    14-03-2008, 14:14, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)