Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

ECK

  • Kupujesz bilet z drugiej ręki? O tym warto pamiętać


    Raúl Jiménez
    Przed nami wakacyjne festiwale i koncerty. Niektóre bilety wyprzedają się w pierwszym dniu. Zakup biletu jest usługą, z której nie możemy zrezygnować w ciągu 14 dni. Wiele osób w sytuacji, gdy nie może skorzystać z biletu, próbuje go odsprzedać. Natomiast ci, którzy nie zdążyli, często liczą na zakup z drugiej ręki. Z pomocą przychodzą portale pośredniczące, które nie zawsze zapewniają wystarczającą ochronę dla kupującego.  więcej
    18-05-2022, 18:52, pressroom , Pieniądze
  • Nie zwlekaj z reklamacją nieudanego urlopu


    Ryan McGuire
    Od 1 czerwca do 26 września do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło 1727 zgłoszeń. 35 proc. tych skarg stanowiły sprawy powiązane z turystyką i podróżami (opóźnione i odwołane loty, problem z bagażem, zakup usług turystycznych, noclegi, wypożyczanie aut). Aż 23 procent dotyczyło wyłącznie odwołanych i opóźnionych lotów.  więcej
    29-09-2021, 13:13, _, Pieniądze
  • Testy DNA online - praktyczne wskazówki dla konsumentów (infografika)


    Shutterstock.com
    Aby odkryć pochodzenie etniczne, znaleźć członka rodziny lub poznać swoje predyspozycje do niektórych chorób genetycznych, miliony Europejczyków zamawiają testy DNA. Za pomocą prostej próbki śliny firmy mające siedzibę w Stanach Zjednoczonych, Izraelu lub Europie oferują badanie za mniej niż 100 €. Jak regulowane są te testy DNA w Europie? Jakie są ryzyko i konsekwencje testów „rekreacyjnych”?  więcej
    27-05-2021, 15:41, _, Lifestyle
  • Kurier i automatyczna procedura zwrotu


    New Africa
    Kupujemy i zwracamy, nie tylko nieudane prezenty. Wiele e-sklepów oferuje możliwość dokonania zwrotu za pomocą automatycznej procedury. A co zrobić, gdy system zawiedzie i pojawią się problemy? – radzi Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK.  więcej
    30-12-2020, 17:58, Artykuł poradnikowy, Pieniądze
  • Najczęstsze problemy podczas zakupów przez social media


    Asier Romero / Shutterstock
    Komu się nie zdarzyło kliknąć w reklamę na Facebooku, Instagramie, TikToku czy na innym portalu społecznościowym? Oferty i zdjęcia kuszą – szczególnie w okresie przedświątecznej gorączki zakupowej. Niektórzy pod ich wpływem dokonują szybkich zakupów. Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK, otrzymuje zgłoszenia od konsumentów, dla których takie transakcje nie skończyły się szczęśliwie.  więcej
    03-12-2020, 12:28, pressroom , Pieniądze
  • Czy ten sklep naprawdę istnieje? Jak sprawdzić czy sklepy w różnych krajach prowadzą zarejestrowaną działalność


    bnenin
    Przed kliknięciem „kupuję i płacę” upewnij się, z kim zawierasz umowę. Warto sprawdzić, czy dany sklep prowadzi zarejestrowaną działalność. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestawienie rejestrów internetowych, takich jak polski KRS czy CEIDG, z różnych krajów UE.  więcej
    05-11-2020, 12:29, pressroom ,
  • Pułapki nielegalnych serwisów streamingowych i jak postępować, gdy dasz się złapać na rejestrację


    Andrea Piacquadio
    Obecnie większość globalnej przepustowości internetowej jest używane do transferu streamingowego. Obok tych legalnych platform na rynku funkcjonują również fałszywe, które wyłudzają dane, naciągają klientów i nie respektują prawa autorskiego.  więcej
    07-06-2020, 14:35, Artykuł poradnikowy, Lifestyle
  • Jak nie dać się nieuczciwym sprzedawcom


    www.shutterstock.com
    Zakupy w internecie stały się codziennością, wykonujemy je więc coraz bardziej mechanicznie. W zaufanych sklepach rzeczywiście skraca to cały proces, ale z drugiej strony na taki brak uwagi liczą nieuczciwe sklepy i oszuści. Europejskie Centrum Konsumenckie i CERT Polska radzą, jak szybko sprawdzić wiarygodność sklepu i nie dać się nabrać.  więcej
    14-10-2019, 09:00, Joanna Ryńska, Lifestyle
  • Lot zamiast przyjemnością stał się koszmarem? Sprawdź, czy możesz liczyć na rekompensatę od linii lotniczych


    ECK
    Lot się opóźnia? Walizka dociera na miejsce uszkodzona? W takich sytuacjach możesz cierpliwie czekać na działania linii lotniczej lub wziąć sprawy w swoje ręce. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, co robić, gdy linia lotnicza zawodzi.  więcej
    16-07-2019, 17:10, Nika, Lifestyle
  • Ważkie transgraniczne sprawy konsumentów. Podsumowanie II kwartału 2019 roku


    Shutterstock.com
    W II kwartale (kwiecień - czerwiec) 2019 r. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) otrzymało 1227 zgłoszeń - ok. 50% skarg i 50% zapytań. Największa część skarg o charakterze transgranicznym dotyczyła transportu lotniczego. Jakie kategorie pojawiły się na niższych miejscach niechlubnego rankingu?  więcej
    08-07-2019, 22:15, Nika, Lifestyle
  • Wyprzedaże w Europie - ceny coraz niższe, lecz prawa konsumenta te same


    gpointstudio / shutterstock
    W każdym kraju odbywają się w innym terminie. Niektórzy przemierząją kontynent, aby upolować najlepsze okazje. Mowa o letnich wyprzedażach. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że obniżka towaru nawet o 50%, 70%, 80% nie oznacza zmniejszenia wartości naszych praw konsumenta.  więcej
    17-06-2019, 23:50, Nika, Porady
  • Co robić, gdy linie lotnicze pomylą dane pasażerskie?

    Rezerwujesz lot, a system automatycznie wprowadza zapamiętane wcześniej dane? Wygoda, a może kłopot? Europejskie Centrum Konsumenckie postanowiło przyjrzeć się rezerwacyjnym formularzom linii lotniczych.  więcej
    14-05-2019, 16:47, Nika, Porady
  • Wybierasz się na majówkę do cieplejszych krajów? Przed lotem zapoznaj się z listą nadużyć linii lotniczych

    Nie daj się nabić w butelkę. Jeśli linie lotnicze zawalą i będziesz chciał złożyć reklamację, przede wszystkim pamiętaj o tym, że przewoźnicy dość często dopuszczają się nadużyć podczas procedury dochodzenia roszczeń. Oto ich lista.  więcej
    29-04-2019, 19:03, Nika, Lifestyle
  • Zakaz nieuzasadnionego blokowania geograficznego ułatwi zakupy w całej UE


    © sven hoppe - fotolia.com
    3 grudnia w całej UE zaczną obowiązywać nowe przepisy w zakresie zakazu nieuzasadnionego blokowania geograficznego. Europejczycy uzyskają łatwiejszy dostęp do towarów i niektórych usług na terenie UE. Europejskie Centrum Konsumenckie sprawdza, na jakie korzyści mogą liczyć konsumenci i czy regulacje rozwiążą wszystkie problemy.  więcej
    27-11-2018, 21:27, Nika, Pieniądze
  • Praktycznie o podróżowaniu samochodem po Europie

    Planujesz samochodową podróż po Europie? Pamiętaj, że obowiązkowe wyposażenie auta różni się w zależności od kraju. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jakie przedmioty powinny znajdować się w Twoim aucie przed wyjazdem na zagraniczne drogi.  więcej
    20-08-2018, 19:34, Nika, Lifestyle
  • City break w długi weekend? Wybrnij z podróżniczych problemów

    Przed nami kolejny długi weekend. Jest to idealny czas, aby wyjechać do jednego z europejskich miast. Kilka dni urlopu wystarczy, aby zobaczyć najważniejsze atrakcje turystyczne. Co może nas zaskoczyć, to nieprzewidziane utrudnienia ze strony linii lotniczej, hotelu lub firmy wynajmującej auta. Eksperci podpowiadają, jak sobie z nimi poradzić.  więcej
    28-05-2018, 16:05, Nika, Lifestyle
  • Jak i ile płacimy za zagraniczne e-zakupy?


    Rido / Shutterstock
    Kupując produkty przez internet w zagranicznym e-sklepie zastanawiamy się, jak dokonywać płatności w sposób bezpieczny. Co w sytuacji gdy posiadamy konto w złotówkach, a sprzedawca operuje inną walutą i po jakiej cenie można zwrócić towar?  więcej
    10-04-2018, 17:02, Nika, Lifestyle
  • Roszczenia konsumenckie. Jak poradzić sobie z nieuczciwym przedsiębiorcą z siedzibą poza Polską?


    Shutterstock.com
    Roszczenia konsumenckie najczęściej nie opiewają na bardzo wysokie kwoty - to kilkadziesiąt, kilkaset złotych. Po nieuznaniu reklamacji często nie wybieramy drogi sądowej, bo to zbyt kosztowne i skomplikowane - szczególnie, gdy dotyczy firmy spoza Polski. W odwodzie zawsze zostaje Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich ECC-Net.  więcej
    07-03-2018, 15:54, Nika, Lifestyle
  • Wakacyjne latanie. Co zrobić jeśli lot opóźni się o 24 godziny, a bagaż wyląduje w innym kraju?

    W 2016 r. o pomoc i poradę do ECK Polska w sprawie problemu z lotem (zagubione/zniszczone bagaże, odwołane loty, ukryte koszty cen biletów) zgłosiło się 1267 konsumentów. Okres wakacyjny jest kumulacją reklamacji lotniczych. Sprawdź jakie masz prawa w przypadku zagubienia, uszkodzenia lub opóźnienia bagażu, opóźnienia lub odwołania lotu, czy też odmowy przyjęcia na pokład.  więcej
    19-07-2017, 20:59, Katarzyna Słupek, Pieniądze
  • Urlop kupujesz przez internet? Uważaj! Ceny w ofertach często różnią się od cen do zapłaty

    Sieć ECC-Net przeprowadziła badanie, którego celem była weryfikacja, czy ceny lotów, hoteli, wynajmu samochodów, timeshare lub innych usług wakacyjnych wskazane w ofercie (promowane w internecie za pośrednictwem reklamy lub pojawiające się na początku procesu rezerwacji) odpowiadają cenie końcowej, którą ostatecznie płaci konsument.  więcej
    23-06-2017, 11:42, Katarzyna Słupek, Lifestyle

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)