Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

sztuczna inteligencja

  • Zastosowania Big Data i Sztucznej Inteligencji a rola człowieka

    Koncepcja Big Data, związana z gromadzeniem i przetwarzaniem bardzo dużych wolumenów danych, które często są słabo ustrukturyzowane i przetwarzane w czasie zbliżonym do rzeczywistego, niesie różnego rodzaju organizacjom duże możliwości i jednocześnie znaczące wyzwania.  więcej
    03-01-2018, 11:42, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Sztuczna inteligencja w sektorze finansowym


    Shutterstock.com
    Pod koniec ubiegłego stulecia pojęcie sztucznej inteligencji sprowadzano jedynie do posiadania zdolności intelektualnych. Współczesne postrzeganie inteligencji rozumiane jest jako zdolność do współdziałania ze zdolnościami kreowanymi w sferze emocjonalnej, motywacyjnej, czy też interpersonalnej ludzkiej psychiki.  więcej
    29-11-2017, 14:56, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Czy sztuczna inteligencja będzie zagrożeniem dla ludzi?


    Shutterstock.com
    Możliwe, że w przyszłości większość prac będę wykonywały za nas roboty. Już dzisiaj pracują zamiast ludzi w niektórych branżach. Tym samym może zniknąć przymus ekonomiczny i będziemy musieli nauczyć się żyć inaczej - uważa prof. Stanisław Łobejko ze Szkoły Głównej Handlowej.  więcej
    27-11-2017, 17:00, _, Pieniądze
  • Sztuczna inteligencja wchodzi do biznesu i zmienia zasady sprzedaży

    Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a w najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Jak wynika z badania Salesforce „The AI Revolution 2017” aż 37 proc. przedsiębiorstw już w tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak np. CRM. Kolejnych 22 proc. planuje zrobić to w najbliższym czasie.  więcej
    13-11-2017, 00:20, Jan Michalski, Maciej Dakowicz, Katarzyna Sadło, Technologie
  • Sztuczna inteligencja w turystyce


    Shutterstock.com
    Sabre Corporation, firma zajmująca się technologiami IT dla turystyki, stworzyła inteligentnego chatbota, przeznaczonego dla hoteli i biur podróży. Ma on usprawnić proces obsługi turystów, przede wszystkim dzięki możliwości jednoczesnego i natychmiastowego udzielania pomocy wielu konsumentom.  więcej
    20-11-2017, 12:11, mg, Pieniądze
  • Kultowe globalne marki opierają obsługę klienta na rozwiązaniach sztucznej inteligencji


    Gwydion M. Williams (lic. CC)
    Globalne badanie przeprowadzone w grupie ponad 550 osób z kadry kierowniczej wskazuje, że 91 procent „kultowych” firm, posiadających rozpoznawalne na całym świecie marki, wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI), aby podnieść poziom zadowolenia klienta, podczas gdy takie taktyki stosowane są jedynie przez 42 procent badanych spółek ogółem.  więcej
    19-10-2017, 10:27, pressroom , Pieniądze
  • Działy marketingu napędzają inwestycje technologiczne w biznesie


    Shutterstock.com
    Jako klienci jesteśmy codziennie wręcz zalewani falą materiałów reklamowych. Wiadomości SMS, e-maile, banery i komunikaty wyświetlające się na portalach internetowych. Listy otrzymywane pocztą tradycyjną i rozmowy telefoniczne to dzisiaj tylko ułamek komunikacji marketingowej. W takich realiach coraz większe znaczenie ma odpowiedni dobór treści, grupy docelowej, formy i momentu kontaktu.  więcej
    13-03-2018, 08:37, _, Pieniądze
  • Metody komunikacji zatoczyły koło: czy znów będziemy porozumiewać się za pomocą głosu?

    Ostatnio pojawiło się wiele cyfrowych asystentów osobistych, takich jak Siri, Cortana i Google Assistant, a coraz więcej firm debiutujących, tzw. startupów, tworzy podobne rozwiązania z wykorzystaniem funkcji analitycznych i sztucznej inteligencji. Nie ulega wątpliwości, że zaczynamy komunikować się z technologiami w nowy sposób ― za pomocą głosu.  więcej
    08-09-2017, 13:14, Craig Walker, Technologie
  • Sztuczna inteligencja dopiero będzie inteligentna


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Coraz bardziej powszechnym zjawiskiem staje się dziś przypisywanie maszynom działań pozornie inteligentnych, takich, które opierają się na sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence - AI). W rzeczywistości jednak wiele z tych czynności nie ma związku z tą technologią. Współczesna sztuczna inteligencja jest zwieńczeniem pewnego etapu technologicznego, jednak czeka ją dalszy rozwój. W jakim kierunku będzie się rozwijała i w jaki sposób można ją wykorzystać w biznesie?  więcej
    13-09-2017, 18:58, Katarzyna Kwiecień, Michał Kudelski, Pieniądze
  • Jak sztuczna inteligencja zmieni rynek pracy? Sprawdź jakie umiejętności musisz mieć, żeby zwiększyć swoje szanse w obliczu nadchodzących zmian


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Rozwój technologii stawia nas na krawędzi rewolucji na rynku pracy. Coraz więcej zawodów zostanie zastąpionych przez komputery i roboty. Przedsmak tego co nas czeka pokazał nam Uber. Wystarczył pomysł i aplikacja mobilna na smartfony, aby teoretycznie każdy kierowca mógł zastąpić taksówkarza. Uber odniósł sukces finansowy jako rozwijający się biznes, ale spowodował również fale protestów taksówkarzy, które z czasem przybierają coraz bardziej radykalną formę.  więcej
    05-09-2017, 13:00, Magda Mikulska, Pieniądze
  • Sztuczna inteligencja w rekrutacji. Robot w przeciwieństwie do rekrutera nie będzie miał uprzedzeń


    Shutterstock.com
    Obecnie przeszukiwanie baz kandydatów zajmuje rekruterowi ok. 40% jego czasu pracy. W wykonywaniu tego zajęcia człowiek może jednak zostać zastąpiony przez robota, który zrobi to szybciej, efektywniej, a w dodatku się przy tym nie zmęczy. Czy w przyszłości będą nas rekrutować roboty?  więcej
    05-09-2017, 08:29, _, Technologie
  • Jakim zaufaniem cieszą się autonomiczne samochody wśród pasażerów? (wideo)

    Jednym z największych wyzwań, przed którymi stoi przemysł motoryzacyjny, jest zaufanie ludzi. Wciąż ewoluujące czynniki, takie jak postęp technologiczny i rozwiązania prawne, bez zaufania konsumentów nie mają znaczenia. Intel postanowił sprawdzić wrażenia pasażerów i poziom ich zaufania względem autonomicznych pojazdów.  więcej
    30-08-2017, 13:15, Karolina Kałużyńska, Technologie
  • Polacy i inteligentne urządzenia przyszłości


    Shutterstock.com
    Era inteligentnych urządzeń nadeszła, a ich użytkownicy są coraz bardziej świadomi wpływu technologii na codzienne życie. Według raportu Future of Apps, przygotowanego na zlecenie F5 Networks, 55 proc. Polaków jest zainteresowanych korzystaniem z najnowszych technologii, oferujących np. komendy głosowe dla smartfonów, tabletów i urządzeń typu wearables.  więcej
    30-08-2017, 14:56, Gabi Kanowska, Technologie
  • Nowe rozwiązanie widzenia komputerowego w portfolio sztucznej inteligencji Intela

    Intel wprowadza na rynek nową jednostkę przetwarzania obrazu (VPU) Movidius Myriad X. To kolejny krok w rozwoju kompleksowej oferty rozwiązań sztucznej inteligencji (SI) Intela. Myriad X pozwoli na wykorzystanie autonomicznych funkcji w wielu kategoriach produktów, np. w dronach, rozwiązaniach z dziedziny robotyki, rzeczywistości wirtualnej, czy inteligentnych kamerach.  więcej
    29-08-2017, 15:04, Aleksandra Bojanowska, Technologie
  • eBay uruchamia spersonalizowaną stronę główną w wersji polskiej

    eBay wzbogaca swoją stronę główną o dynamiczny interfejs i rozwiązania z zakresu personalizacji zakupów. Nowa strona główna z powodzeniem funkcjonuje już na innych rynkach, tj. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA, Kanadzie, Australii, Francji, Włoszech i Hiszpanii, a od dziś dostępna jest również w wersji polskiej.  więcej
    16-08-2017, 12:27, Komunikat firmy, Pieniądze
  • Sztuczna inteligencja wyeliminuje cię z rynku pracy? Sprawdź, czy nie jesteś na liście


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Eksperci są zgodni: gros wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Według firmy analitycznej McKinsey & Company, aż 60 proc. zawodów ma być w najbliższym czasie zastąpionych przez komputery. Na liście zagrożonych profesji znajdują się m.in. taksówkarze, księgowi, analitycy bankowi i dziennikarze. Pracy może zabraknąć nawet dla hollywoodzkich gwiazd filmowych. Postępująca automatyzacja ma zmienić rynek nie do poznania, drastycznie redukując liczba etatów.  więcej
    09-08-2017, 16:16, Marcel Płoszczyński, Technologie
  • Doświadczenie klienta najwyższym priorytetem w działach marketingu - raport Salesforce „State of Marketing”


    rawpixels
    Do budowania zadowolenia klienta zaprzęgane są najnowsze technologie, w tym sztuczna inteligencja. Tworzeniu customer journey służy też zacieśnienie współpracy pomiędzy działami marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.  więcej
    26-07-2017, 00:15, Anna Kaczmarska, Pieniądze
  • Sztuczna inteligencja w rękach cyberprzestępców – czy stanowi realne zagrożenie?


    Shutterstock.com
    Automatyzacja pod postacią inteligentnych maszyn wkracza w coraz to nowe obszary naszej codziennej działalności. Wyposażone w systemy sztucznej inteligencji (AI) urządzenia posiadają coraz więcej funkcji i są wdrażane w szeregu różnych obszarów. Najczęściej słyszy się o negatywnych aspektach ich obecności, m.in. związanych z redukcją miejsc pracy, ale istnieją jeszcze inne niepokojące skutki ich obecności.  więcej
    01-06-2017, 10:28, Marta Bujakiewicz, Bezpieczeństwo
  • Rosnąca rola Big Data i sztucznej inteligencji


    Shutterstock.com
    Nowe technologie mają wpływ na niemal wszystkie gałęzie gospodarki. Podczas wielu wydarzeń, konferencji i spotkań o tematyce IT, ICT i ITO dużo mówi się o najnowszych usługach i procesach oraz trendach, którymi kieruje się branża informatyczna i teleinformatyczna. Wśród nich najczęściej pojawiają się zagadnienia z zakresu Big Data, Sztucznej Inteligencji, Robotyki, Automatyzacji, Cyberbezpieczeństwa. Głównymi odbiorcami i zarazem grupą docelową branży IT są obecnie: farmacja, medycyna, finanse, ubezpieczenia, energetyka, telekomunikacja i bankowość.  więcej
    22-05-2017, 14:22, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Maszyny już zastępują prawników i lekarzy. Nauka pamięciowa i matematyka przestaną być potrzebne?


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Za kilka lat sztuczna inteligencja zdemokratyzuje dostęp do analizy danych. Dlatego, należy zmienić system edukacji. Według Sebastiana Starzyńskiego, prezesa instytutu badawczego ABR SESTA, odpowiadał on potrzebom rynku 200 lat temu. Teraz trzeba uczyć dzieci innowacyjnego rozwiązywania problemów, z którymi komputery nie będą radzić sobie jeszcze przez 20-40 lat.  więcej
    18-05-2017, 10:38, Sebastian Starzyński, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)