Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

reklamacje

  • Majówka w Europie: jakie prawa ma pasażer i turysta?


    © sven hoppe - fotolia.com
    Lot do Barcelony został odwołany? Pociąg do Berlina miał dwugodzinne opóźnienie? Standard francuskiego hotelu pozostawia wiele do życzenia? Zastanawiasz się, czy możesz bez konsekwencji zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki? Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina o prostych receptach na podróżnicze kłopoty.  więcej
    27-04-2012, 11:22, ECK Polska,
  • Zdobyłem sprawność serwisanta drukarek HP

    Firma, z którą współpracuję, kupiła profesjonalną drukarkę biurową HP. Urządzenie zepsuło się krótko po zakupie, drukując zaróżowione kartki. Po zgłoszeniu awarii do serwisu gwarancyjnego okazało się, że mam telefonicznie wykonywać różne czynności serwisowe, tak jakbym był serwisantem HP.  więcej
    25-04-2012, 15:17, Sławomir Wilk, Lifestyle
  • Uwaga na sprzęt elektroniczny w polskich sklepach


    © FlemishDreams - Fotolia.com
    Do zakupów sprzętu komputerowego w internecie i salonach z elektroniką trzeba podchodzić ostrożnie. Towar kupiony przez sklep z pominięciem polskiej dystrybucji może pochodzić z innego regionu sprzedażowego, co skutkuje brakiem możliwości naprawy gwarancyjnej w autoryzowanym serwisie producenta. Oznacza to konieczność naprawy w sklepie, w którym sprzęt został kupiony, lub wysyłanie urządzenia za granicę. Sprzedawcy zazwyczaj ukrywają źródło pochodzenia towaru, a niektórzy posuwają się nawet do fałszowania kart gwarancyjnych.  więcej
    25-04-2012, 08:18, Sławomir Wilk, Pieniądze
  • Na co skarżą się konsumenci, którzy podróżują i kupują w UE

    W Światowy Dzień Konsumenta, obchodzony 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowało, jakie skargi pojawiały się najczęściej w 2011 roku. Ponad 57 proc. z nich było związanych z umowami zawieranymi przez internet.  więcej
    16-03-2012, 08:11, ECK Polska, Pieniądze
  • Zimowe podróże po Europie: jak uzyskać odszkodowanie?


    (flickr) The U.S. Army na lic CC
    Zamiast białego szaleństwa gorączkowe oczekiwanie na sprzęt narciarski zagubiony przez przewoźnika lub godziny stracone na dworcu z powodu opóźnionego połączenia do austriackiego kurortu. To przykładowe scenariusze niezbyt udanych ferii zimowych. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podpowiada, jak dochodzić swoich praw w razie problemów napotkanych podczas europejskich wyjazdów.  więcej
    28-02-2012, 12:42, ECK Polska, Porady
  • Sprzedajesz? Poniesiesz odpowiedzialność za wady


    © istockphoto.com
    Przedsiębiorcy, którzy sprzedają produkty konsumentom, odpowiadają wobec nich za wady, które ujawnią się w ciągu dwóch lat od wydania towaru. Zasłanianie się brakiem gwarancji producenta czy też upłynięciem jej terminu jest bezskuteczne wobec reklamacji składanych na podstawie ustawy.  więcej
    22-12-2011, 09:43, Kancelaria Prawna Skarbiec, Pieniądze
  • Spierasz się z bankiem - nie idź do sądu


    © arturbo at istockphoto.com
    Jeśli bank odrzucił reklamację lub na nią nie odpowiedział, to wcale nie znaczy, że jedyną drogą dochodzenia swoich praw jest pozew sądowy. Expander zwraca uwagę, że dużo szybciej i taniej można taką sprawę załatwić z pomocą Arbitra Bankowego lub Sądu Polubownego przy KNF.  więcej
    23-11-2011, 09:32, Jarosław Sadowski, Expander, Porady
  • Reklamacja nie może zależeć od sprawdzenia przesyłki


    ©istockphoto.com/winterling
    Uzależnianie rozpatrzenia reklamacji przesyłki od sporządzenia protokołu szkody z kurierem to jedno z niedozwolonych postanowień spółki Electro.pl. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania tej niezgodnej z prawem klauzuli.  więcej
    13-10-2011, 14:18, Marcin Maj, Pieniądze
  • E-sklepy za granicą coraz wiarygodniejsze


    © istockphoto.com
    Tajemniczy klienci z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich sprawdzili, czy strach przed zagranicznymi zakupami w internecie jest uzasadniony. Raport „Online Cross-Border Mystery Shopping - State of the e-Union” prezentuje wnioski z 305 transakcji dokonanych w 28 krajach Europy.  więcej
    13-10-2011, 18:02, paku, Pieniądze
  • Wymagający klienci sklepów internetowych


    © istockphoto.com
    Zakupy w sklepach internetowych nie są tak łatwe i bezproblemowe, jak mogłoby się wydawać – wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Każdy z pytanych przez IIBR wskazuje na problem w trakcie zakupów przez internet.  więcej
    05-10-2011, 08:10, paku, Lifestyle
  • Karty płatnicze nie lubią alkoholu


    © NatUlrich - Fotolia.com
    Jeśli wybieramy się na imprezę, to warto ustanowić na karcie płatniczej niewielki limit bezpieczeństwa albo nawet zostawić ją w domu. Dobra zabawa rzadko idzie w parze z należytym dbaniem o bezpieczeństwo karty. W takiej sytuacji nie zawsze chroni nas ustawowe ograniczenie strat do 150 euro.  więcej
    29-09-2011, 08:53, Jarosław Sadowski, Expander, Porady
  • Vectra ma problemy w Elblągu


    ©istockphoto.com/kingvald
    Nadal nie wiadomo, co spowodowało awarię, wskutek której niektórzy mieszkańcy Elbląga zostali odcięci od internetu lub połączenie jest bardzo słabe. Występują też problemy z telefonem od prawie dwóch tygodni. Na co mogą liczyć abonenci?  więcej
    29-09-2011, 07:53, Paweł Kusiciel, Interwencje
  • Reklamacja po wakacjach: jak dochodzić swoich praw?


    ©istockphoto.com/cdwheatley
    Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być „blisko”, strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się bublem – to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach.  więcej
    30-08-2011, 15:55, ECK Polska,
  • Zapłaciłeś kartą - trudniej cię oszukać w internecie


    © NatUlrich - Fotolia.com
    Płacąc kartą za zakupy w internecie, możemy liczyć na pomoc banku w odzyskaniu pieniędzy, jeśli sklep nie wywiąże się z umowy. W sytuacji gdy zapłacimy przelewem, sami będziemy musieli dochodzić swoich praw.  więcej
    26-08-2011, 12:33, Jarosław Sadowski, Expander, Porady
  • UOKiK: na co skarżą się konsumenci?

    Buty i ubrania, sprzęt RTV i AGD, usługi telekomunikacyjne, finansowe, a także remontowo-budowlane należą do najczęstszych problemów, z jakimi zgłaszali się w 2010 r. konsumenci - informuje UOKiK.  więcej
    16-07-2011, 17:31, paku, Pieniądze
  • Letnie wyprzedaże w Europie: kiedy, gdzie i co warto wiedzieć?


    © istockphoto.com
    Polowanie na okazje czas rozpocząć, fala obniżek zbliża się do Londynu, Madrytu i Berlina. Korzystne zakupy można też zrobić, nie wychodząc z domu – wyprzedaże trwają już w internecie. Ale czy kupując przecenioną sukienkę lub wiertarkę udarową mamy prawo do reklamacji? Kiedy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot towaru? W jakim okresie najlepiej wybrać się na zagraniczne wyprzedaże? Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestaw praktycznych porad.  więcej
    07-07-2011, 10:12, ECK Polska,
  • Urlopowe ABC konsumenta


    ©istockphoto.com
    Lądujesz na egzotycznej wyspie bez bagażu, bo przewoźnik go zagubił? Pokój hotelowy nie spełnia standardu z oferty biura podróży? Zarezerwowałeś przez internet apartament w Toskanii, ale nie możesz pojechać w umówionym terminie? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak poradzić sobie z problemami i uniknąć wakacyjnych pułapek.  więcej
    19-06-2011, 13:49, ECK Polska,
  • Jakich rzeczy kupionych w sieci nie można zwrócić


    © istockphoto.com
    Reguła pozwalająca na zwrot towaru kupionego w sieci w ciągu 10 dni ma wiele wyjątków. Nie obowiązuje m.in. przy zakupie przedmiotów wykonanych na indywidualne zamówienie, większości artykułów spożywczych i rozpakowanych płyt CD.  więcej
    25-05-2011, 18:51, Dziennik.pl, Pieniądze
  • Niezdecydowani technicy Telekomunikacji Polskiej


    ©istockphoto.com/kingvald
    Gdy jeden technik twierdzi, że nie ma możliwości, aby skorzystać z usługi internetu 20 Mb/s Telekomunikacji Polskiej i oferuje niższą prędkość, drugi rozwiązuje problem i zostawia klienta zadowolonego. Akcja dzieje się 300 metrów od centrali.  więcej
    17-02-2011, 08:13, Paweł Kusiciel, Listy Czytelników
  • UOKiK zbada i pomoże przy felernych przesyłkach


    ©istockphoto.com/winterling
    UOKiK, UKE i ECK wspólnie chcą pomóc w najgorętszym okresie, gdzie przesyłek kurierskich jest najwięcej. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów tłumaczy, jak radzić sobie z problemami.  więcej
    17-12-2010, 13:16, Paweł Kusiciel, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)