Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

gazety elektroniczne

  • Tylko 1% internautów chce płacić e-gazetom przez Piano. Co to oznacza?


    401(K) 2012 - licencja CC
    Nie wszyscy internauci słyszeli o systemie Piano, który wprowadza płatne treści do e-gazet. Tylko kilka procent tych, którzy słyszeli, ma zamiar z tego systemu korzystać - wynika z badań IIBR. Czy to znaczy, że płatny dostęp do treści jest skazany na porażkę? Niekoniecznie.  więcej
    05-11-2012, 12:42, Marcin Maj, Pieniądze
  • Gazety wychodzą z Google News. Wolą pieniądze niż czytelników, a mogą skończyć z niczym!


    Tomasz Maj (lic. CC)
    154 gazety wyszły z Google News w Brazylii. Są one zdania, że Google robi zbyt mało, by napędzać do nich ruch i jeśli chce wykorzystywać ich treści, niech płaci! Wydawcy najwyraźniej nie biorą pod uwagę, że promocja też kosztuje, a obecność w Google News była bezpłatną promocją. Również we Francji i Niemczech toczy się debata na ten temat.  więcej
    22-10-2012, 09:46, Marcin Maj, Media
  • Newsweek kończy z wersją drukowaną. Ewolucja czy objaw problemów?

    Po niemal 80 latach Newsweek - jeden z najbardziej znanych magazynów na świecie - skończy z wersją drukowaną, stawiając na treści cyfrowe dla urządzeń przenośnych. Trudno o tym nie myśleć jak o końcu pewnego produktu albo... ten produkt zmienia tylko nośnik, na którym będzie docierał do klientów.  więcej
    19-10-2012, 10:44, Marcin Maj, Media
  • Variety wraca do bezpłatnych treści. Paywalle przychodzą i odchodzą

    Nie jest do końca prawdą, że rynek e-gazet idzie w stronę płatnych treści. Jesteśmy raczej na etapie prób z płatnościami, które nie zawsze kończą się sukcesem. Dobrym tego przykładem jest magazyn Variety, który nie tylko porzuci płatne treści, ale dodatkowo zainwestuje w dziennikarzy.  więcej
    16-10-2012, 07:58, Marcin Maj, Pieniądze
  • Variety wraca do bezpłatnych treści. Paywalle przychodzą i odchodzą

    Nie jest do końca prawdą, że rynek e-gazet idzie w stronę płatnych treści. Jesteśmy raczej na etapie prób z płatnościami, które nie zawsze kończą się sukcesem. Dobrym tego przykładem jest magazyn Variety, który nie tylko porzuci płatne treści, ale dodatkowo zainwestuje w dziennikarzy.  więcej
    16-10-2012, 07:58, Marcin Maj, Pieniądze
  • Internauci mogą płacić gazetom w sieci, ale nie za reklamy i niską jakość


    © TPopova at istockphoto.com
    Tylko 13% internautów wypowiada się pozytywnie o systemie Piano, który wprowadza płatne materiały w polskich e-gazetach. Negatywne emocje wiążą się jednak z brakiem wiary w to, że Piano zagwarantuje lepsze treści. Internauci nie wierzą, że nowe opłaty podniosą jakość e-gazet.  więcej
    12-10-2012, 10:24, Marcin Maj, Lifestyle
  • Opłaty za newsy nie zyskują zwolenników


    © TPopova at istockphoto.com
    Gazety ustawiają "ściany płatności", a tymczasem odsetek osób gotowych do płacenia za dostęp do treści nie rośnie - wynika z badań Harris Interactive. Wygląda też na to, że ustalone przez wydawców ceny są na poziomie wyższym niż akceptowany przez większość odbiorców.  więcej
    10-05-2011, 10:51, Marcin Maj, Technologie
  • Złe wieści dla Murdocha - The Daily można czytać za darmo w sieci

    Oczywiście całkowicie legalnie. Nie wiadomo, czy to zamierzone działanie medialnego giganta, czy tylko chwilowe niedopatrzenie.  więcej
    04-02-2011, 12:29, Adrian Nowak, Technologie
  • Przetestuj swoje opanowanie - kup gazetę w internecie


    © TPopova at istockphoto.com
    Wraz z pojawieniem się iPada, czyli tabletu firmy Apple, rynek mediów ogłosił przejście z druku papierowego na elektroniczne wersje czasopism. Moda dotarła do Polski. Przed kilkoma dniami Agora udostępniła na iPada pełne wydanie specjalnego numeru "Wysokich obcasów". Niedługo pojawi się także pełne wydanie październikowego tygodnika Newsweek w wersji na to urządzenie. Wydawcy idą więc za modą, oferując garstce potencjalnych czytelników elektroniczne wersje swoich czasopism. Tymczasem obok jest kilkanaście milionów posiadaczy komputerów, z dostępem do internetu i multimediów, którzy mogliby dostać to samo, ale z niewiadomych przyczyn tego nie dostają.  więcej
    16-09-2010, 19:31, Sławomir Wilk, Listy Czytelników
  • "Dziennik Gazeta Prawna" umocnił pozycję lidera e-wydań w maju 2010 r.


    © TPopova at istockphoto.com
    Powódź i kampania wyborcza pomogły majowej sprzedaży dzienników. „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu” i tabloidy poprawiły swoje wyniki. Pozostałym tytułom udało się wyhamować spadki. „DGP” był też liderem na rynku e-wydań.  więcej
    07-07-2010, 09:52, Forsal.pl, Pieniądze
  • Google Fast Flip - newsy prawie jak drukowane

    Usługa Google Fast Flip pozwala na szybkie przeglądanie newsów bez czekania na ładowanie się kolejnych stron. Została ona udostępniona wczoraj jako nowy eksperyment Google. W założeniach usługa ma pozwolić na tak łatwe i szybkie czytanie wiadomości, jak w tradycyjnej gazecie. Częściowo ten cel został osiągnięty.  więcej
    15-09-2009, 07:59, Marcin Maj, Technologie
  • Strony internetowe jednak do rejestracji?

    Prowadzenie portalu internetowego powinno wymagać rejestracji – orzekł Sąd Okręgowy w Słupsku odnosząc się do głośnej już sprawy redaktora naczelnego portalu GazetaBytowska.pl. Niewykluczone, że sprawa będzie miała dalszy ciąg u Rzecznika Praw Obywatelskich lub przed Trybunałem Konstytucyjnym – czytamy w Gazeta.pl.  więcej
    08-02-2008, 11:39, Marcin Maj, Pieniądze
  • Strony internetowe jednak do rejestracji?

    Prowadzenie portalu internetowego powinno wymagać rejestracji – orzekł Sąd Okręgowy w Słupsku odnosząc się do głośnej już sprawy redaktora naczelnego portalu GazetaBytowska.pl. Niewykluczone, że sprawa będzie miała dalszy ciąg u Rzecznika Praw Obywatelskich lub przed Trybunałem Konstytucyjnym – czytamy w Gazeta.pl.  więcej
    08-02-2008, 11:39, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)