Big Data

  • Czy firmy wiedzą, po co zbierają dane...

    Większość dużych i średnich firm w Polsce przyznaje, że gromadzi dane, 60% deklaruje wykorzystanie w analityce biznesowej, a do stosowania rozwiązań z zakresu Big Data przyznaje się do 16% firm.  więcej
    14-01-2019, 23:52, jr, Biznes, Finanse i Prawo
  • Czas na Internet of Healthcare Things


    Schneider Electric
    Internet of Things (IoT) dotarł do szpitali, klinik i przychodni. Raport BI Intelligence przewiduje, że do 2020 roku liczba komunikujących się między sobą urządzeń z tego sektora wyniesie 646 mln. Oznacza to, że opieka zdrowotna będzie stanowić 25% rynku IoT.  więcej
    19-10-2018, 20:36, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Drobiazgowa segmentacja stworzona w oparciu o miliardy profili internautów


    Myimagine / Shutterstock
    Polska firma w oparciu o analizę 21 mld anonimowych profili internautów stworzyła segmenty ponad 270 globalnych marek. Będzie je udostępniać na autorskiej platformie. Ma to pomóc w precyzyjnym dotarciu do konsumentów z reklamą i zmniejszyć liczbę masowych nietrafionych kampanii.  więcej
    12-10-2018, 02:59, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Operator sieci i Politechnika Warszawska rozwijają współpracę


    Lopcio, lic: CC BY-SA 3.0 PL
    Rozwój partnerskiej współpracy ma stać się wspieranie inicjatyw ukierunkowanych na rozwój społeczeństwa informacyjnego, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i ich zastosowań, a także zapewnienie odpowiedniej ścieżki kariery największych talentów PW.  więcej
    24-09-2018, 22:22, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Integracja danych o klientach


    Senetic
    Ponad połowa światowych decydentów z zakresu oprogramowania zaimplementowała lub właśnie rozszerza implementację możliwości Customer Relationship Management (CRM). Zmiany te można zaobserwować również na polskim rynku, gdzie coraz więcej firm zaczyna przyglądać się posiadanym przez siebie wielkim zbiorom danych i zastanawia się nad sposobem ich efektywnego wykorzystania.  więcej
    17-09-2018, 21:17, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Marketerzy czytający w myślach? Dzięki neuronauce będzie to możliwe


    everything possible / shutterstock
    Neuronauka zmienia oblicze Big Data. Dzięki technologii dającej wgląd w świadomość człowieka, badacze danych zyskają dostęp do nowego rodzaju informacji. Wiedza o tym, co w danej chwili widzimy, myślimy, a nawet czujemy, na zawsze zmieni sposób w jaki firmy podejmują decyzje strategiczne. Na wieść o zdobyczach neuronauki zacierają ręce również marketerzy, dostrzegając w nich nowe możliwości targetowania reklam.  więcej
    26-07-2018, 22:40, Nika, Technologie
  • Big Data w Smart City – korzyści dla miast, mieszkańców i turystów

    Smart City w Europie nabiera coraz większego znaczenia, a inteligentne technologie stają się codziennością nie tylko dla europejskich metropolii, lecz również dla mniejszych turystycznych miejscowości takich jak choćby Kazimierz Dolny nad Wisłą. Co dokładnie wyróżnia to miasteczko?  więcej
    05-07-2018, 22:06, Nika, Technologie
  • Big Data w Smart City – korzyści dla miast, mieszkańców i turystów

    Smart City w Europie nabiera coraz większego znaczenia, a inteligentne technologie stają się codziennością nie tylko dla europejskich metropolii, lecz również dla mniejszych turystycznych miejscowości takich jak choćby Kazimierz Dolny nad Wisłą. Co dokładnie wyróżnia to miasteczko?  więcej
    05-07-2018, 22:06, Nika, Technologie
  • 65 miliardów dolarów na Big Data


    ISebyI / Shutterstock
    Jak mają się Big Data według najnowszego raportu? Do końca tego roku wydatki na nie mają wynieść około 65 miliardów dolarów, a ich wartość przez najbliższe 3 lata będzie rosnąć o 14% każdego roku.  więcej
    15-06-2018, 19:42, Nika, Technologie
  • Analiza i modelowanie danych Big Data pozwoliły na wytypowanie mistrza świata w piłce nożnej

    Powoli startuje FIFA World Cap 2018. Kto zostanie mistrzem świata w piłce nożnej w rozpoczynającym się w Rosji turnieju według niemieckich analityków? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.  więcej
    08-06-2018, 12:40, Nika, Technologie
  • 5 powodów, dla których handlowiec powinien zainteresować się Big Data


    Free-Photos/pixabay
    Dzięki połączeniu odpowiednich metod zbierania i analizowania zgromadzanych informacji, firmy z branży handlu detalicznego z dużym prawdopodobieństwem mogą określać, co kupią klienci, odwiedzając dany sklep w przyszłości. Ale to nie jedyne korzyści, na które można liczyć, wdrażając technologię Big Data.  więcej
    06-06-2018, 17:13, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Rok 2018 minie pod znakiem inwestycji w Big Data


    everything possible / shutterstock
    W tym roku firmy i agencje skupią się na cyfrowej transformacji, której głównym elementem ma być implementacja i rozwój analityki Big Data, jak wynika z badania przeprowadzonego na grupie specjalistów ds. reklamy i marketingu z całego świata. Warto przy tym zdać sobie sprawę, że Big Data są często nierozerwalnie połączone ze sztuczną inteligencją.  więcej
    28-05-2018, 15:14, Nika, Technologie
  • Rok 2018 minie pod znakiem inwestycji w Big Data


    everything possible / shutterstock
    W tym roku firmy i agencje skupią się na cyfrowej transformacji, której głównym elementem ma być implementacja i rozwój analityki Big Data, jak wynika z badania przeprowadzonego na grupie specjalistów ds. reklamy i marketingu z całego świata. Warto przy tym zdać sobie sprawę, że Big Data są często nierozerwalnie połączone ze sztuczną inteligencją.  więcej
    28-05-2018, 15:14, Nika, Technologie
  • Nowe talenty IT niezbędne dla rozwoju polskiego rynku cloud

    Ceny usług chmurowych spadają, a wielkość polskiego rynku cloud jest szacowana na 200 mln dolarów. Dynamice dalszego wzrostu chmury zagrażają niedostateczna wiedza przedsiębiorców oraz niedobór talentów IT.  więcej
    15-03-2018, 19:37, Nika, Technologie
  • Programmatic rośnie w siłę. Czego jeszcze potrzebuje do rozwoju?

    Programmatic buying to forma zakupu powierzchni reklamowej w internecie, a jego siła tkwi w tym, że kupno odbywa się automatycznie w modelu aukcyjnym. Jednak aby marketerzy mogli w pełni korzystać z potencjału technologicznego programmatic potrzebne są wysokiej jakości dane, a te często pozostawiają wiele do życzenia.  więcej
    01-03-2018, 13:24, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Zastosowania Big Data i Sztucznej Inteligencji a rola człowieka

    Koncepcja Big Data, związana z gromadzeniem i przetwarzaniem bardzo dużych wolumenów danych, które często są słabo ustrukturyzowane i przetwarzane w czasie zbliżonym do rzeczywistego, niesie różnego rodzaju organizacjom duże możliwości i jednocześnie znaczące wyzwania.  więcej
    03-01-2018, 11:42, Łukasz Kryśkiewicz, Biznes, Finanse i Prawo
  • Sztuczna inteligencja wchodzi do biznesu i zmienia zasady sprzedaży

    Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a w najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Jak wynika z badania Salesforce „The AI Revolution 2017” aż 37 proc. przedsiębiorstw już w tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak np. CRM. Kolejnych 22 proc. planuje zrobić to w najbliższym czasie.  więcej
    13-11-2017, 00:20, Jan Michalski, Maciej Dakowicz, Katarzyna Sadło, Technologie
  • Zawody przyszłości: potrzebnych umiejętności nie nauczysz się na studiach

    Lekarz, prawnik, nauczyciel – to właśnie te zawody gwarantowały dawniej stabilne zatrudnienie i dobre zarobki. Obecnie jednak rynek pracy zmienia się. W wielu branżach pojawia się coraz większa niepewność co do stałości etatu. Wszystko wskazuje na to, że zawody takie jak recepcjonista, pracownik banku czy telemarketer za parę lat mogą w ogóle przestać istnieć. Na jakie umiejętności i profesje należy więc postawić, aby nie martwić się o pracę w przyszłości?  więcej
    20-11-2017, 14:15, mg, Biznes, Finanse i Prawo
  • Monetyzacja danych - kluczowe wyzwania


    everything possible / shutterstock
    Współczesne firmy są dziś nie tylko oferentami konkretnych produktów czy usług. Są również właścicielami niekiedy rzadkich  danych, dotyczących klientów korzystających z ich usług oraz kupujących produkowane przez firmę towary. Przedsiębiorcy mogą te dane spieniężyć pośrednio lub bezpośrednio, o ile zaangażują w ten proces badaczy danych. Według badania IDG Enterprise w najbliższych latach wydatki na projekty związane z Big Data spajać będzie wspólny mianownik: monetyzacja danych. Podobnie Deloitte, w raporcie „Analytics Trends 2015”, wymienił ją jako jeden z najważniejszych trendów biznesowych w najbliższych latach.  więcej
    12-10-2017, 12:08, Łukasz Kryśkiewicz, Biznes, Finanse i Prawo
  • Smartfon prawdę Ci powie. Dane o użytkownikach urządzeń mobilnych to gorący towar


    everything possible / shutterstock
    61 proc. posiadaczy smartfonów zagląda do swojego urządzenia w 5 minut po przebudzeniu — wynika z badania Deloitte Global Mobile Consumer Survey. Nasze urządzenia mobilne stały się źródłem anonimowych informacji o naszym życiu, zainteresowaniach czy geolokalizacji, a ilość generowanych przez nie danych ma do 2021 roku przekroczyć połowę zettabajta rocznie – twierdzą analitycy z Cisco.  więcej
    15-09-2017, 13:39, Marcel Płoszczyński, Biznes, Finanse i Prawo

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)


RSS  
RSS  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031