Rzecznik Konsumenta

  • Kłopoty ze spłatą zadłużenia? Sprawdź, co firmy windykacyjne mogą a czego nie

    Inflacja, drożyzna, wzrost stóp procentowych. Niepewna sytuacja gospodarcza coraz mocniej dotyka konsumentów – zwłaszcza tych posiadających zadłużenie. Gdy pojawiają się problemy z jego spłatą, wielu wierzycieli, nie mogąc lub nie mając czasu na egzekwowanie należności, przekazuje to zadanie firmom windykacyjnym. Te niestety nie zawsze działają zgodnie z prawem.  więcej
    13-01-2022, 17:04, ,
  • Kiedy kurier puka do drzwi

    Na „kupuję i płacę” zakupy internetowe się nie kończą! Istotnym elementem jest również dostawa, o której warto wiedzieć więcej. Kto jest odpowiedzialny za przesyłkę? Czy trzeba ją sprawdzić przy odbiorze? Do kiedy można spisać protokół szkody? Odpowiedź na te i inne pytania przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie.  więcej
    24-02-2020, 11:15, Artykuł poradnikowy, Biznes, Finanse i Prawo
  • E-konsumencie, wiedz, że masz prawo


    Pressmaster/Shutterstock
    Otrzymanie wadliwego towaru lub przesyłki po ustalonym czasie czy też próby kontaktu z nieuczciwym sprzedawcą uchylającym się od wysyłki mimo uiszczenia zapłaty - te „przygody” mogą spotkać każdego e-klienta. Warto wiedzieć, jakie prawa przysługują kupującemu, aby nie narażać się na niepotrzebne straty finansowe.  więcej
    10-09-2018, 10:03, Nika, Internauci
  • Paragon nie jest konieczny do reklamacji, ale sprzedawcy robią problemy

    Często zdarza się, że sklep uzależnia reklamację od okazania paragonu. Jest to niezgodne z prawem i taki sklep może mieć na karku UOKiK. Oczywiście są i takie sklepu, które nawet tym się nie przejmą.  więcej
    17-09-2014, 12:02, Marcin Maj, Biznes, Finanse i Prawo
  • UOKiK: na co skarżą się konsumenci?

    Buty i ubrania, sprzęt RTV i AGD, usługi telekomunikacyjne, finansowe, a także remontowo-budowlane należą do najczęstszych problemów, z jakimi zgłaszali się w 2010 r. konsumenci - informuje UOKiK.  więcej
    16-07-2011, 17:31, paku, Biznes, Finanse i Prawo
  • W Polsce da się uniknąć "microsoftowego podatku"


    ©istockphoto.com/Dimos
    52 e-maile, kilka znaczków pocztowych i 10 miesięcy czekania - tyle musiał zainwestować student Piotr Karczemski, aby otrzymać zwrot pieniędzy za Windowsa, którego sprzedano mu razem z laptopem marki Lenovo. Okazuje się więc, że uniknięcie "microsoftowego podatku" jest w Polsce możliwe, choć niełatwe.  więcej
    04-08-2008, 15:04, Marcin Maj, Technologie
  • Aukcje: Nie dostanie auta za 2,80 zł

    Mieszkaniec Jaworzna, który - jak twierdzi - przez pomyłkę wystawił na aukcji internetowej samochód za 2,80 zł w opcji "kup teraz", nie musi przekazywać auta kupującemu. Pomocy w oddaleniu pozwu sądowego, w którym Kupujący żądał wydania samochodu, udzielił mu Rzecznik Konsumentów.  więcej
    10-03-2008, 15:45, Krzysztof Gontarek, Biznes, Finanse i Prawo

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)





Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2022 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.