Użytkownicy coraz częściej deklarują, że są skłonni uiścić opłaty za treści w sieci. Teraz ruch należy do dostawców, którzy muszą zaproponować potencjalnym klientom to, czego oczekują. więcej
Płatności w internecie - ten tort chcieliby ugryźć wszyscy: wydawcy prasy, książek, administratorzy portali, dystrybutorzy filmów. Wystarczy przecież drobna opłata - jeśli jest pobierana od milionów internautów, można świetnie zarobić. więcej
Kryzys gospodarczy zmienił strategie europejskich wydawców prasy biznesowej. Nie tworzą już tylko gazet, ale są dostawcami biznesowej informacji w internecie, na komórki i tablety. Teraz muszą znaleźć sposób, by na tym zarobić. więcej
Płacenie za pobieranie treści z sieci nie jest internautom całkowicie obce, przynajmniej w USA - wynika z badania Pew Internet & American Life Project. Dziś internauci są w stanie wydać 10 dolarów miesięcznie na treści z sieci. więcej
Brytyjski dziennik gospodarczo-polityczny ma się świetnie. I to zarówno w wersji papierowej, jak i online. Wydawnictwu udało się zdywersyfikować przychody, dzięki czemu gazeta nie jest tak bardzo uzależniona od koniunktury na rynku reklamy. więcej
Dwóch na trzech ankietowanych stwierdziło, że byłoby skłonnych płacić za filmy i muzykę w sieci. Warunek - szeroka i tania oferta. Przedstawiciele przemysłu rozrywkowego odpowiadają, że najpierw musi zmniejszyć się skala piractwa. więcej
Wydawcy będą mogli ograniczać darmowy dostęp do artykułów, na które internauci wchodzą poprzez usługi Google. W odpowiedzi na zarzuty o niekorzystny wpływ agregatora wiadomości Google News na przychody wydawców treści kalifornijska firma postanowiła działać i zapowiedziała pierwsze zmiany w podejściu do cudzych artykułów. więcej
Na rynku pojawiły się dwa nowe, płatne serwisy internetowe dla specjalistów - poświęcone księgowości oraz sprawom kadrowym. Wydawcą jest Infor Biznes, spółka która stoi za marką Gazety Prawnej. więcej