Grę da się uruchomić po zalogowaniu na konto online – taki pomysł na walkę z piractwem ma firma Ubisoft. Przekonuje ona, że rozwiązanie jest korzystne, bo da się grać na wielu maszynach. Deweloperzy gier są jednak do niego nastawieni sceptycznie, bo czy grę offline można uzależniać od łącza internetowego? więcej
Po raz kolejny okazało się, że silne uczucie jest w stanie przezwyciężyć wszelkie przeszkody. Nawet te, z których nikt nie zdawał sobie wcześniej sprawy. więcej
Polscy zawodnicy zdobyli dwa medale podczas rozgrywanych w chińskim Chengu finałów WCG, trwającej cztery dni olimpiady sportów elektronicznych. Jest to najlepszy występ biało-czerwonych w historii World Cyber Games. więcej
Przychody polskich producentów i dystrybutorów gier komputerowych spadną nawet o 20–40 proc. Jednak trwa produkcja gier, które mają podbić światowy rynek. więcej
W dniach 2-4 października 2009 roku w Łodzi w ramach 20. Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier odbędzie się finał rozgrywek ligi Cybersport oraz międzynarodowy turniej Pan-European Tournament. więcej
Netia we współpracy z Grupą Onet.pl uruchomiła internetowy sklep z grami komputerowymi. Co ciekawe, w przypadku klientów Netii cena zakupionych gier będzie doliczana do abonamentu za internet. więcej
Nowe gry, szczególnie na konsole, nie należą do tanich produktów. Uruchomiony właśnie serwis Gametrade ma pomóc polskim graczom w poznawaniu nowych tytułów bez wydawania grubej kasy na zakupy. Jak chce tego dokonać? Umożliwiając graczom wymianę gier za cenę przesyłki. więcej
Niższe ceny konsol i przebojowe tytuły gier to recepta na kryzys na amerykańskim rynku rozrywki komputerowej. Z opublikowanych danych wynika, że w maju amerykańscy gracze wydali na gry o 39% mniej pieniędzy niż przed rokiem. więcej
Ruszyła rejestracja na konferencję PyCon PL, poświęconą językowi programowania Python. 16-18 października prezentowane będą prelekcje dotyczące samego języka oraz zagadnień z branży IT. Nowością mają być tzw. "Piorunujące Wystąpienia" - taką polską nazwę organizatorzy nadali przemowom typu Lightning Talks. więcej
Nowa szata graficzna, zmieniona nawigacja i dodane funkcje społecznościowe to część zmian w serwisie Imperium Gier, jakie przygotowała Wirtualna Polska. Zdaniem przedstawicieli WP dzięki przeprojektowaniu serwisu znacznie skrócił się czas dotarcia użytkowników do informacji zamieszczonych na stronie. więcej
10-07-2009, 08:30, Przemysław Mugeński, Technologie
Zgodnie z ustawą każdy ma prawo żądać zaprzestania przetwarzania swoich danych osobowych. W praktyce różnie z tym bywa. O kłopotach z wyrejestrowaniem się z serwisu Kompania Graczy poinformował nas jeden z Czytelników. więcej
20-05-2009, 14:49, Anna Wasilewska-Śpioch, Interwencje
EA Sports zdecyduje się na dystrybucję swoich produkcji wyłącznie w postaci cyfrowej. Taki ruch zapowiedział Peter Moore, prezes EA Sports, w wywiadzie dla magazynu Edge. więcej
Nie wszyscy producenci gier walczą z piratami w sądach. Firma ACE Team postanowiła poprosić ich, aby kupili ich grę, jeśli ta im się spodoba po ściągnięciu z sieci P2P. Niektórzy internauci już zapowiedzieli, że grę kupią. więcej
Wśród amerykańskich graczy jest coraz więcej kobiet, wynika z raportu Nielsen Games. Mężczyźni, a raczej chłopcy, przewodzą pod względem aktywności na konsolach, podczas gdy kobiety przeważają liczebnie w grach na pecety. więcej
Prawie co 10. użytkownik gier wideo w wieku do 18 lat ma objawy uzależnienia od tego typu rozrywki – uważają badacze z Iowa State University i NIMF. Uzależnienie to objawia się m.in. zaniedbywaniem obowiązków na rzecz gier. więcej
46% wszystkich miłośników gier komputerowych to kobiety w wieku 25 lat i powyżej. Zagorzali fani tego typu rozrywki preferują granie w godzinach największej oglądalności - takie wnioski wynikają z badań przeprowadzonych na grupie 17 tys. amerykańskich gospodarstw domowych przez firmę Nielsen Company. więcej