Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rynek gier komputerowych stopnieje o 240 mln zł

Michał Fura 22-10-2009, 20:23

Przychody polskich producentów i dystrybutorów gier komputerowych spadną nawet o 20–40 proc. Jednak trwa produkcja gier, które mają podbić światowy rynek.

Największego spadku wartości sprzedaży – około 40 proc. – spodziewa się w tym roku CD Projekt, producent i dystrybutor gier w Polsce i krajach Europy Środkowej, twórca m.in. „Wiedźmina”. Tomasz Majka, prezes Nicolas Games, twórcy m.in. „Włatcy Móch”, szacuje spadek rynku na około 20 proc.

– Momentem kulminacyjnym spadkowego trendu był okres wakacji, czyli lipiec i sierpień, kiedy zastój w branży był dramatyczny. Ostatni rok był okresem silnych spadków sprzedaży, co pociągnęło za sobą dość znaczne redukcje personelu zarówno wśród krajowych, jak i zachodnich firm. Wszyscy postawili na drastyczne oszczędności – mówi Michał Gembicki, dyrektor wydawniczy CD Projekt. Firma przyznaje, że cała branża skutki kryzysu odczuwać zaczęła już w czwartym kwartale ubiegłego roku. Oprócz mniejszego popytu, za sprawą osłabionego złotego gwałtownie wzrosły koszty dystrybutorów. – Kryzys końca roku 2008 dość ciężko nas doświadczył – mówi Michał Gembicki.

Po słabych trzech kwartałach tego roku przedstawiciele rynku twierdzą, że we wrześniu pojawiły się pierwsze oznaki ożywienia, którego utrzymanie spodziewane jest w ostatnich miesiącach roku. Nie pozwoli to jednak uratować rynku przed całorocznym spadkiem.

Więcej w Forsal.pl w artykule Rynek gier komputerowych stopnieje o 240 mln zł

Michał Fura

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *