Przychody polskich producentów i dystrybutorów gier komputerowych spadną nawet o 20–40 proc. Jednak trwa produkcja gier, które mają podbić światowy rynek.
Największego spadku wartości sprzedaży – około 40 proc. – spodziewa się w tym roku CD Projekt, producent i dystrybutor gier w Polsce i krajach Europy Środkowej, twórca m.in. „Wiedźmina”. Tomasz Majka, prezes Nicolas Games, twórcy m.in. „Włatcy Móch”, szacuje spadek rynku na około 20 proc.
– Momentem kulminacyjnym spadkowego trendu był okres wakacji, czyli lipiec i sierpień, kiedy zastój w branży był dramatyczny. Ostatni rok był okresem silnych spadków sprzedaży, co pociągnęło za sobą dość znaczne redukcje personelu zarówno wśród krajowych, jak i zachodnich firm. Wszyscy postawili na drastyczne oszczędności – mówi Michał Gembicki, dyrektor wydawniczy CD Projekt. Firma przyznaje, że cała branża skutki kryzysu odczuwać zaczęła już w czwartym kwartale ubiegłego roku. Oprócz mniejszego popytu, za sprawą osłabionego złotego gwałtownie wzrosły koszty dystrybutorów. – Kryzys końca roku 2008 dość ciężko nas doświadczył – mówi Michał Gembicki.
Po słabych trzech kwartałach tego roku przedstawiciele rynku twierdzą, że we wrześniu pojawiły się pierwsze oznaki ożywienia, którego utrzymanie spodziewane jest w ostatnich miesiącach roku. Nie pozwoli to jednak uratować rynku przed całorocznym spadkiem.
Więcej w Forsal.pl w artykule Rynek gier komputerowych stopnieje o 240 mln zł
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*