Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Europejskie Centrum Konsumenckie

  • Oszustwa i triki w cyberprzestrzeni


    Leah-Anne Thompson - Fotolia.com
    Internet stał się dla przestępców nowym miejscem, w którym istnieje możliwość łatwego wyłudzenia pieniędzy od nieświadomych konsumentów. Wyobraźnia oszustów nie zna granic, dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało przykłady najbardziej popularnych trików, by przestrzec przed uleganiem sprytnym sztuczkom internetowych naciągaczy.  więcej
    03-02-2011, 17:36, redakcja,
  • Zimowe wyprzedaże w Europie


    © istockphoto.com
    Kiedy rozpocząć polowanie na 70% obniżki w Paryżu, Londynie czy Berlinie? Co zrobić, gdy płaszcz kupiony na zagranicznej wyprzedaży okaże się markowym bublem lub po prostu przestanie nam się podobać? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak, gdzie i kiedy korzystać z zimowego szaleństwa przecen, by nie stracić głowy w lawinie okazji.  więcej
    28-12-2010, 15:11, aws,
  • 8 zasad bezpiecznych zakupów online w Polsce i za granicą


    © istockphoto.com
    Zamierzasz kupić prezenty gwiazdkowe w sieci, by uniknąć tłumów i kolejek w centrach handlowych? Obawiasz się jednak, że produkty nie dotrą na czas lub padniesz ofiarą oszustwa? Prawnicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego podpowiadają, jak bezpiecznie dokonywać zakupów w internecie, by uniknąć rozczarowań.  więcej
    16-12-2010, 10:56, redakcja,
  • Dwie metody reklamacji: którą wybrać?


    © istockphoto.com
    Nadchodzi okres przedświątecznej gorączki zakupów. Może okazać się, że aparat cyfrowy, który kupimy w prezencie, zepsuje się po pierwszych kilku klatkach, a zamiast zamówionego we włoskim sklepie internetowym czerwonego szala, otrzymamy niebieski. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak dochodzić swoich praw w takiej sytuacji: czy skorzystać z gwarancji, czy może reklamować niezgodność towaru z umową?  więcej
    12-11-2010, 20:48, paku, Porady
  • Czy zawsze można odstąpić od umowy zawartej na przez internet?


    © istockphoto.com
    Wielu z nas pochopnie dokonuje zakupów za pośrednictwem internetu, licząc na możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. W przypadku kupna butów czy telewizora plazmowego istnieje możliwość zwrócenia towaru (choć koszty wysyłki poniesie klient), ale już biletów lotniczych, karnetu na koncert w Berlinie czy rezerwacji apartamentu w Toskanii nie uda się anulować bez ponoszenia kosztów. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina o wyjątkach od prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.  więcej
    27-09-2010, 21:25, ECK Polska,
  • Zakupy w UE nie muszą być problemem


    www.sxc.hu
    Najczęściej kłopoty w Unii Europejskiej sprawiają linie lotnicze i zakupy przez internet - uważa Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK). Od pięciu lat ECK pomaga konsumentom w starciach z firmami z zagranicy.  więcej
    08-06-2010, 12:11, redakcja, Pieniądze
  • E-zakupy w Europie: jak i kiedy zwrócić towar?


    ©istockphoto.com/winterling
    Towar zakupiony przez internet w Polsce można zwrócić bez konsekwencji w ciągu 10 dni. Inne zasady obowiązują jednak za granicą. Informacje dotyczące "terminów na zastanowienie" oraz zasady zwracania produktów podsumowało Europejskie Centrum Konsumenckie. To podsumowanie przedstawiamy poniżej.  więcej
    23-03-2009, 10:29, Marcin Maj,
  • Międzynarodowy e-handel z problemami

    Niemal 1/3 spraw konsumenckich prowadzonych w ubiegłym roku przez Europejskie Centrum Konsumenckie dotyczyła e-handlu. Choć sprzedaż przez internet ułatwia handel transgraniczny, to jednak klienci nie wykorzystują tej możliwości właśnie z powodu braku zaufania.  więcej
    14-03-2008, 14:14, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)