Europejskie Centrum Konsumenckie

  • Zimowe wyprzedaże w Europie


    © istockphoto.com
    Kiedy rozpocząć polowanie na 70% obniżki w Paryżu, Londynie czy Berlinie? Co zrobić, gdy płaszcz kupiony na zagranicznej wyprzedaży okaże się markowym bublem lub po prostu przestanie nam się podobać? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak, gdzie i kiedy korzystać z zimowego szaleństwa przecen, by nie stracić głowy w lawinie okazji.  więcej
    28-12-2010, 15:11, aws,
  • 8 zasad bezpiecznych zakupów online w Polsce i za granicą


    © istockphoto.com
    Zamierzasz kupić prezenty gwiazdkowe w sieci, by uniknąć tłumów i kolejek w centrach handlowych? Obawiasz się jednak, że produkty nie dotrą na czas lub padniesz ofiarą oszustwa? Prawnicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego podpowiadają, jak bezpiecznie dokonywać zakupów w internecie, by uniknąć rozczarowań.  więcej
    16-12-2010, 10:56, redakcja,
  • Dwie metody reklamacji: którą wybrać?


    © istockphoto.com
    Nadchodzi okres przedświątecznej gorączki zakupów. Może okazać się, że aparat cyfrowy, który kupimy w prezencie, zepsuje się po pierwszych kilku klatkach, a zamiast zamówionego we włoskim sklepie internetowym czerwonego szala, otrzymamy niebieski. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak dochodzić swoich praw w takiej sytuacji: czy skorzystać z gwarancji, czy może reklamować niezgodność towaru z umową?  więcej
    12-11-2010, 20:48, paku, Porady
  • Czy zawsze można odstąpić od umowy zawartej na przez internet?


    © istockphoto.com
    Wielu z nas pochopnie dokonuje zakupów za pośrednictwem internetu, licząc na możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. W przypadku kupna butów czy telewizora plazmowego istnieje możliwość zwrócenia towaru (choć koszty wysyłki poniesie klient), ale już biletów lotniczych, karnetu na koncert w Berlinie czy rezerwacji apartamentu w Toskanii nie uda się anulować bez ponoszenia kosztów. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina o wyjątkach od prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.  więcej
    27-09-2010, 21:25, ECK Polska,
  • Zakupy w UE nie muszą być problemem


    www.sxc.hu
    Najczęściej kłopoty w Unii Europejskiej sprawiają linie lotnicze i zakupy przez internet - uważa Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK). Od pięciu lat ECK pomaga konsumentom w starciach z firmami z zagranicy.  więcej
    08-06-2010, 12:11, redakcja, Biznes, Finanse i Prawo
  • E-zakupy w Europie: jak i kiedy zwrócić towar?


    ©istockphoto.com/winterling
    Towar zakupiony przez internet w Polsce można zwrócić bez konsekwencji w ciągu 10 dni. Inne zasady obowiązują jednak za granicą. Informacje dotyczące "terminów na zastanowienie" oraz zasady zwracania produktów podsumowało Europejskie Centrum Konsumenckie. To podsumowanie przedstawiamy poniżej.  więcej
    23-03-2009, 10:29, Marcin Maj,
  • Międzynarodowy e-handel z problemami

    Niemal 1/3 spraw konsumenckich prowadzonych w ubiegłym roku przez Europejskie Centrum Konsumenckie dotyczyła e-handlu. Choć sprzedaż przez internet ułatwia handel transgraniczny, to jednak klienci nie wykorzystują tej możliwości właśnie z powodu braku zaufania.  więcej
    14-03-2008, 14:14, Marcin Maj, Biznes, Finanse i Prawo

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)