Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

badania

  • Prezentowy savoir vivre według Polaków. Wyniki badania


    Asier Romero / Shutterstock
    Dla 84% Polaków największą gafą jest wręczanie prezentów sugerujących zmianę przekonań. Ponad połowa osób najbardziej nie lubi otrzymywać prezentów nieprzemyślanych i zupełnie do nich nie pasujących. W momencie przyjmowania prezentu powinno się przede wszystkim podziękować, a najlepszą reakcją na upominek jest uśmiech, entuzjazm i radość.  więcej
    03-12-2021, 17:27, pressroom , Lifestyle
  • Prognozy na inflację: Polacy i NBP w odmiennych humorach


    stevepb
    Co trzeci Polak przewiduje, że pod koniec I połowy 2022 r. inflacja w Polsce osiągnie wartość nawet do 10% – wynika z badania „Inflacja w Polsce” firmy Tavex. Ponadto, rośnie grupa ankietowanych, która uważa, że wskaźnik „przebije” ten poziom, jeżeli zapytamy o dłuższą perspektywę czasową. Zdanie Polaków mocno kontrastuje z ogłoszonymi na początku listopada br. predykcjami Narodowego Banku Polskiego. Kto w takim wypadku może mieć racje?  więcej
    03-12-2021, 11:15, pressroom , Pieniądze
  • 87 proc. rekruterów nie udziela informacji o wynagrodzeniu w rozmowie o pracę z początkującymi w IT

    W IT pracę zmienia się nie tylko dla wynagrodzenia, ale również dla rozwojowych projektów czy przez złą kulturę zarządzania w obecnej firmie. Niestety, wciąż zdarza się, że procesy rekrutacyjne nie ułatwiają tego zadania.  więcej
    30-11-2021, 10:59, pressroom , Pieniądze
  • Polacy ufają instytucjom UE, a najbardziej - warszawiacy


    geralt
    Aglomeracja warszawska zajmuje drugie miejsce wśród wszystkich 194 regionów Europy, jeżeli chodzi o poziom zaufania do instytucji UE – deklaruje je aż 78 proc. mieszkańców stolicy. Podobne przekonanie podziela ponad 71 proc. wszystkich Polaków – wynika z najnowszego badania Eurobarometru. To więcej niż średnia unijna, która wynosi „jedynie” 61 proc.  więcej
    29-11-2021, 14:59, pressroom , Pieniądze
  • Dlaczego profesjonaliści wybierają freelancing?


    BublikHaus
    80% wolnych strzelców odnotowało wzrost morale oraz spadek poziomu stresu po wyborze freelancingu. Blisko 2/3 zauważyło poprawę snu i ogólnego stanu zdrowia, co przełożyło się na wysoki poziom ich szczęścia, czyli dobrostanu psychicznego. Nie dziwi zatem, że coraz więcej specjalistów i ekspertów wybiera freelancing jako nową ścieżkę życia.  więcej
    29-11-2021, 14:12, _, Pieniądze
  • Co drugi Polak boi się, że zapłaci, ale nie dostanie towaru


    Rzetelna Firma
    98% Polaków nie ma obaw przed robieniem zakupów w sieci, mimo iż ponad 68% ankietowanych padło ofiarą nierzetelnego sprzedawcy - wynika z badania "Rzetelność sklepów internetowych". Grzechy główne e-sklepów to najczęściej sytuacje, w których kupiony produkt był złej jakości lub nie dotarł na czas (po 29% wskazań).  więcej
    26-11-2021, 09:47, _, Pieniądze
  • Polskie MŚP w cyfrowym ogonie Europy. Czego potrzebujemy, by nadgonić już nie tyle Zachód, co naszych sąsiadów w regionie?

    Dla blisko 80 proc. firm z sektora MŚP podczas wdrażania oprogramowania do zarządzania biznesem kluczowe jest profesjonalne doradztwo oraz kompleksowe wsparcie ze strony dostawcy. Kwestie finansowe mają drugorzędne znaczenie. Takie wnioski płyną z raportu Symfonii, producenta oprogramowania dla sektora MŚP, w którym zapytano małe i średnie firmy o rozwiązania, które usprawniłyby proces cyfryzacji.  więcej
    25-11-2021, 16:08, pressroom , Pieniądze
  • Czy jesteśmy cyberodporni? Zaskakujące wyniki raportu Iron Mountain o zarządzaniu ryzykiem


    pixabay.com
    Nawet 34% respondentów używa tego samego hasła na wielu platformach, 27% nie blokuje swojego laptopa na czas nieobecności przy biurku, a 18% trzyma swoje hasło zapisane na kartce na biurku. Przy tym aż jedna czwarta ankietowanych (25%) twierdzi, że padła ofiarą oszustwa lub phishingu. Aż 18% respondentów przesłało dokumenty służbowe na prywatny adres e-mail, a 24% korzysta z publicznego wi-fi dla celów zawodowych. Są to poważne naruszenia.  więcej
    25-11-2021, 15:33, pressroom , Bezpieczeństwo
  • Wielu Polaków podczas rekrutacji online dba jedynie o to, co obejmuje kamera


    ClickMeeting
    Niemal 60 proc. Polaków w rekrutacji zdalnej ceni sobie oszczędność czasu wynikającą z braku konieczności dojazdu do potencjalnego pracodawcy - wynika z badania ClickMeeting. Z kolei zapytani o to, czy zwracają uwagę na swój wygląd w taki sam sposób, jak czynią to w przypadku rozmowy na żywo, ponad ⅓ odpowiedziała twierdząco, podkreślając jednak, iż przywiązuje wagę tylko do elementów, które obejmuje kamera.  więcej
    18-11-2021, 16:50, pressroom , Pieniądze
  • Ponad 106 tys. Polaków z długami mniej niż przed pandemią


    BIG InfoMonitor
    Prawie 2 mld zł zaległości mniej mają Polacy po półtora roku pandemii. Na koniec września kwota przeterminowanych i nieopłaconych zobowiązań spadła do 77,8 mld zł. O ponad 106 tys. obniżyła się też liczba dłużników – wynika z Raportu InfoDług opartego na danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz bazy informacji kredytowych BIK. Według badania Quality Watch w czasie pandemii prawie jedna czwarta Polaków uporządkowała swoje finanse.  więcej
    17-11-2021, 07:20, pressroom , Pieniądze
  • 67 proc. Polaków czeka z większymi zakupami na Black Friday


    SMSAPI, BIQSTAT
    Mimo pogłosek, że w tym roku wyniki Black Friday mogą być mniej spektakularne (zwłaszcza w branżach, w których pojawiły się braki w zaopatrzeniu), aż 31 proc. klientów zamierza sprawdzić oferty w sklepach i e-sklepach, a 63 proc. w ciemno deklaruje, że skorzysta z promocji. Badanie SMSAPI pokazuje, że na tę okazję zaplanowaliśmy już specjalne zakupy.  więcej
    16-11-2021, 15:14, _, Pieniądze
  • Prawie co czwarty Polak nie rozumie wpływu inflacji na wartość nabywczą pieniądza


    stevepb
    Na pytanie, jaką wartość nabywczą będzie miało teraz 2000 zł odłożone rok temu do skarbonki przy rocznej inflacji wynoszącej 10%, poprawnie, czyli że ta wartość nabywcza będzie niższa niż 2000 zł, odpowiedziało 77% badanych. Natomiast 8% wskazało błędnie, że wartość nabywcza będzie wyższa, 5% odpowiedziało, że będzie taka sama, zaś 10% przyznało wprost, że nie wie. Stosunkowo najwięcej osób, które nie wiedzą, że inflacja obniża wartość nabywczą pieniądza jest w elektoracie Prawa i Sprawiedliwości (22%), podczas gdy wśród wyborców Koalicji Obywatelskiej takich osób jest 9%, a Polski 2050 Szymona Hołowni – 14%.  więcej
    15-11-2021, 09:10, pressroom , Pieniądze
  • Rośnie poparcie społeczne dla odejścia Polski od węgla


    Andreas Gucklhorn
    Trzy czwarte z nas podobnie jak przed rokiem uznaje, że mamy kryzys klimatyczny, ale nasz stosunek do ochrony planety ewoluuje w kierunku domagania się zmian, m.in. rośnie poparcie dla odejścia od paliw kopalnych - wynika z badania Blue Media “Postawy ekologiczne Polek i Polaków”.  więcej
    05-11-2021, 15:17, pressroom , Pieniądze
  • Decydenci w firmach nie doceniają związku między cyfrową transformacją a realizacją strategii zrównoważonego rozwoju


    Geralt
    Związek między inwestycją w cyfrową transformację a realizacją celów ESG dostrzega zaledwie 34% badanych wynika z badań firmy Ricoh. Z drugiej strony pokazują one także wysoki poziom świadomości w zakresie oczekiwań i wymagań z obszaru zrównoważonego rozwoju, jakie stawiają przed korporacjami klienci, partnerzy biznesowi oraz sami pracownicy.  więcej
    27-10-2021, 12:45, pressroom , Pieniądze
  • 52 proc. programistów uważa, że polityki bezpieczeństwa hamują innowacyjność


    qimono
    Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 1 475 liderów IT i bezpieczeństwa. Ustalono, że tylko jeden na pięciu (22%) programistów zdecydowanie przyznaje, że nie rozumie, jakich zasad bezpieczeństwa się od nich oczekuje. Co alarmujące, ponad jedna czwarta (27%) programistów w ogóle nie bierze udziału w decydowaniu o politykach bezpieczeństwa, choć to one niejednokrotnie mają duży wpływ na sposób pracy.  więcej
    28-09-2021, 12:20, _, Technologie
  • Millenialsi chcą pracować zdalnie non stop. Młodsi i starsi już niekoniecznie

    Większość pracowników akceptuje pracę zdalną i nie chce całkowicie z niej rezygnować. Szczególnie chętnie swoje obowiązki z domu chcą wykonywać Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1984-1994, wśród których 39% jest gotowych niemal całkowicie zrezygnować z biura – wynika z badania Antal i Cushman & Wakefield.  więcej
    21-09-2021, 12:03, _, Pieniądze
  • Dzięki pracy zdalnej rośnie kultura zaufania. Ponad jedna trzecia pracowników nie odczuwa kontroli szefa


    Vlada Karpovich
    Zmiany stylu pracy zachodzące w pandemii wpłynęły na relacje między pracownikami i pracodawcami. W ciągu ostatniego roku z 30% do 35% wzrosła liczba pracowników, którzy deklarują brak monitoringu ich pracy ze strony przełożonego – wynika z badania Antal i Cushman & Wakefield. O 11 pp. spadła także liczba regularnych tele- i wideokonferencji, mających na celu kontrolę pracy podwładnych. Mimo to, część pracodawców przyznaje, że skuteczność pracowników w pracy zdalnej wzrosła.  więcej
    20-09-2021, 12:24, pressroom , Pieniądze
  • Polacy nie doceniają swojej wiedzy ekonomicznej wynika z badania NBP


    Tavex
    Wysoką i bardzo wysoką wiedzę o ekonomii posiada ponad połowa Polaków (52%) – wynika z Badania świadomości i wiedzy ekonomicznej Polaków Narodowego Banku Polskiego. Warto jednak podkreślić, że samoocena respondentów jest niska – w dodatkowej ankiecie oceniającej swoją znajomość tematów gospodarczych jedynie 8% badanych wskazało, że ich wiedza jest duża, a aż 45% uważa, że jest ona średnia. Taki brak pewności może wpływać na podejmowane decyzje finansowe, co w przyszłości ma szansę przełożyć się na bezpieczeństwo finansowe.  więcej
    16-09-2021, 14:03, _, Pieniądze
  • Pięć mitów dotyczących bezpieczeństwa aplikacji mobilnych


    Danny144
    Badanie przeprowadzone przez Appdome wśród 10 tys. konsumentów z różnych części globu obala kilka mitów związanych z bezpieczeństwem użytkowników smartfonów. Jak się okazuje właściciele komórek przywiązują coraz większą wagę do ochrony swoich urządzeń oraz instalowanych na nich aplikacji.  więcej
    14-09-2021, 11:43, _, Bezpieczeństwo
  • Europejczycy bardziej skłonni płacić elektronicznie

    Doświadczenia towarzyszące pandemii COVID-19 spowodowały, że Europejczycy są bardziej skłonni płacić za zakupy elektronicznie. Potwierdza to już niemal 80 proc. uczestników badania "Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków?"  więcej
    07-09-2021, 15:14, pressroom , Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)