Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

badania

  • Salesforce: 71% klientów zmienia wybraną markę co najmniej raz w roku


    Bloom Design / Shutterstock
    Jakie są obecnie potrzeby klientów i ich oczekiwania wobec przedsiębiorstw? W jaki sposób poszczególne marki mogą zdobyć, utrzymać i wypracować najważniejszy aspekt lojalności klientów, czyli ich zaufanie? Aby to ustalić, firma Salesforce przebadała 13 tysięcy klientów indywidualnych i niemal 4 tysiące klientów biznesowych z 29 krajów na potrzeby najnowszego raportu State of the Connected Customer.  więcej
    19-05-2022, 12:35, pressroom , Pieniądze
  • 7 na 10 pracowników nie zauważyło przyspieszenia automatyzacji. Tysiące miejsc pracy wciąż dla ludzi

    Automatyzacja miała zabrać tysiące miejsc pracy, ale okazuje się, że nie przyspieszyła tak, jak zakładano na początku pandemii. Tylko 16 proc. pracowników zauważyło, że w ich firmie doszło do skoku technologicznego. Pracodawcy również nie dostrzegają zmian.  więcej
    05-05-2022, 09:50, _, Pieniądze
  • Ponad połowa Polaków nie obawia się o finanse w obliczu wojny


    401(K) 2012
    Aż 59% Polaków nie obawia się o swoje bezpieczeństwo finansowe w obliczu wojny w Ukrainie – wynika z badania przeprowadzonego przez Opinie24 na zlecenie Tavex. Mimo to reagujemy na to co się dzieje – jedynie co piąty badany nie podjął żadnych finansowych działań od wybuchu konfliktu. Co ciekawe, niepokój rośnie wraz z wiekiem.  więcej
    19-04-2022, 14:36, pressroom , Pieniądze
  • Co druga osoba zwraca uwagę skąd pochodzi dostawca programu antywirusowego


    1STunningART
    Wybierając rozwiązanie z zakresu cyberbezpieczeństwa, konsumenci zwracają szczególną uwagę na lokalizację dostawcy, potwierdza to aktualne badanie “Cyberbezpieczeństwo w liczbach” przeprowadzone przez G DATA. Szczególnie rodziny i młodzi ludzie poniżej 30 roku życia przywiązują wagę do kraju pochodzenia producenta.  więcej
    19-04-2022, 11:57, pressroom , Bezpieczeństwo
  • Ponad połowa Polek w IT zarabia 3,1-7 tys. zł netto. Choć co piąta badana wskazywała wyższe oczekiwania


    No Fluff Jobs
    Kolejna, trzecia już edycja raportu „Kobiety w IT 2022” No Fluff Jobs pokazała m.in. różnice między obecnymi zarobkami, a oczekiwaniami pracujących w tym sektorze Polek. Podczas gdy ponad połowa z nich zarabia w granicach 3,1-7 tys. zł netto, prawie co piąta respondentka deklaruje wyższe oczekiwania finansowe. Co ciekawe, ponad połowa kandydatek IT decyduje się wejść do branży, ponieważ lubi wyzwania zawodowe.  więcej
    12-04-2022, 14:56, pressroom , Pieniądze
  • Inwestujemy w rozwiązania smart home, bo cenimy sobie komfort


    oferteo
    Elementy smart home są obecne w co trzecim nowo powstającym domu – wynika z corocznego „Raportu o budowie domów w Polsce” serwisu Oferteo.pl. Odsetek ten od trzech lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Decyzja o wdrożeniu takich rozwiązań najczęściej spowodowana była potrzebą zwiększania komfortu mieszkania. Większość użytkowników zadeklarowała, że jest zadowolona z wybranych rozwiązań i planuje rozbudowę swojego systemu.  więcej
    06-04-2022, 15:21, pressroom , Technologie
  • 66 proc. dorosłych Polaków chce bronić ojczyzny


    tprzem
    66 proc. dorosłych Polaków chce w razie wojny bronić ojczyzny, w tym 17 proc. biorąc aktywny udział w operacjach militarnych – wynika z badania przeprowadzonego dla Warsaw Enterprise Institute przez Maison&Partners i przy współpracy z Defence24.pl.  więcej
    03-03-2022, 14:14, pressroom , Bezpieczeństwo
  • Ponad 60 proc. Polaków płaci w pandemii wyższe rachunki za prąd, gaz i wodę

    9 na 10 Polaków uważa, że koszty życia w pandemii wzrosły. Podwyżki dotyczą podstawowych rachunków, takich jak opłaty za prąd, gaz i wodę. Najbardziej podskoczyły jednak raty kredytów i pożyczek oraz czynsz za mieszkanie. Tak wynika z badania „Portfel statystycznego Polaka w pandemii” przeprowadzonego przez Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej. Ale nie tylko z powodu wyższych cen Polacy muszą dwa razy oglądać każdy rachunek. Coraz częściej oszuści podszywają się pod gazownie i spółki energetyczne, aby wyłudzić nasze dane osobowe.  więcej
    03-03-2022, 08:45, pressroom , Pieniądze
  • Czy Polacy prawidłowo dbają o baterie w telefonach?


    Manuchi/Pixabay
    Blisko 60 proc. badanych Polaków ładuje baterię w swoim smartfonie do 100 proc., a blisko 50 proc. czeka z ładowaniem aż poziom baterii spadnie poniżej 10 proc. – wynika z badania iMad. Z okazji Dnia Baterii, który obchodzimy 18 lutego, prezentujemy kilka cennych porad dotyczących użytkowania tej części smartfona.  więcej
    18-02-2022, 16:15, Artykuł poradnikowy, Porady
  • Jak koronawirus zmienił zwyczaje i postawy młodzieży w Polsce?


    Syda Productions/Shutterstock.com
    Koronawirus wywarł ogromny wpływ na młodych ludzi, którzy musieli przystosować się do życia w nowych warunkach. Wprowadzane restrykcje, izolacja, system nauki zdalnej oraz strach o zdrowie bliskich doprowadziły do zmiany ich dotychczasowych zwyczajów i postaw. Jak wynika z badania Mindshare Polska, co trzeci nastolatek zmienił osobistą hierarchię wartości w wyniku pandemii, doceniając zdrowie, relacje rodzinne i przyjacielskie oraz wolność. Co istotne, 50% młodych osób z tej grupy było przekonanych, że zmiana ta ma trwały charakter.  więcej
    16-02-2022, 14:53, _, Lifestyle
  • Uczucia i finanse - połowa Polaków woli je rozdzielać


    Mikhail Nilov
    Polacy będący w związkach dzielą się na dwie równe grupy - zwolenników pokrywania wszystkich wydatków ze wspólnego budżetu oraz tych, którzy uważają, że osobiste wydatki każdy partner powinien ponosić z własnej kieszeni. Sądzi tak odpowiednio po 50 proc. kobiet i mężczyzn. W kwestii finansów w parach widać coraz większą równość, a tradycyjne role się zacierają, choć nie odeszły one jeszcze do lamusa - pokazuje najnowsze badanie "Finanse w parach", przeprowadzone na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.  więcej
    16-02-2022, 14:10, pressroom , Pieniądze
  • Widmo utrwalenia się podwyższonej inflacji niepokoi Polaków


    _Alicja_
    Inflacja, która w dobiegającym końca roku zaraz po pandemii koronawirusa była jednym z najczęściej poruszanych tematów, prawdopodobnie również w 2022 roku zdominuje nagłówki artykułów na portalach ekonomicznych. Warto wiedzieć, że chociaż banki centralne zrezygnowały z narracji o jej przejściowym charakterze, wpływ ich działań mających ograniczyć utrwalenie się inflacji nie będzie widoczny w najbliższym czasie. A to oznacza jedno – 2022 rok upłynie pod znakiem wzrostu cen.  więcej
    30-12-2021, 16:51, pressroom , Pieniądze
  • Czy młodzi obawiają się inflacji? Jak przy tym oszczędzają i inwestują?


    stevepb
    Prawie 84% najmłodszych respondentów – do 24 roku życia – martwi się rosnącą inflacją. Podobne nastroje panują w nieco starszej grupie – osoby w wieku 25-34 lat w 81% niepokoją się rekordowymi odczytami inflacji CPI – wynika z badania 'Inflacja w Polsce' firmy Tavex. Przy tak mocnym wzroście cen odkładanie pieniędzy na przyszłość jest trudniejsze i może wiązać się z cięciem bieżących wydatków. Jak więc oszczędzają i inwestują młodzi Polacy?  więcej
    21-12-2021, 13:43, _, Pieniądze
  • W tym roku prezenty kupujemy na ostatnią chwilę korzystając z bieżącej pensji lub oszczędności - wyniki badania


    Andrey Popov
    Prezenty kupujemy w tym roku na chwilę przed gwiazdką (59%), korzystając z bieżącej pensji lub oszczędności (87%). Pod choinką w Polsce znajdą się w tym roku przede wszystkim kosmetyki, ubrania i książki, kupowane tak samo często w internecie, co sklepach tradycyjnych.  więcej
    21-12-2021, 12:31, _, Lifestyle
  • Junior IT, czyli kto? Czy warto w nich inwestować?


    Danilevich Olia
    W branży IT rok 2020 zapisze się w pamięci za sprawą skokowego zapotrzebowania na cyfrowe usługi. Paradoksalnie, entuzjazmu z powodu tego popytu mogą nie podzielać osoby, które planowały rozpoczęcie kariery zawodowej w IT. Liczba ogłoszeń pracy dla najmniej doświadczonych programistów spadła z 12 proc. do 5 proc. Firmy wolały zatrudniać doświadczonych pracowników, a zdalny tryb pracy nie sprzyjał wdrażaniu juniorów. Jaka jest więc reputacja juniorów w IT? Czy firmy chcą w nich inwestować tylko w czasach prosperity?  więcej
    16-12-2021, 10:54, pressroom , Pieniądze
  • Chcemy dopasowanych ofert w e-sklepach, ale nie zgadzamy się na profilowanie

    39,5 proc. badanych wyraża zgodę na profilowanie, czyli zbieranie danych na podstawie ich zachowań w sieci wynika z nowego raportu Advox Studio na temat zwyczajów e-zakupowych Polaków. Z drugiej strony oferty dopasowane do zainteresowań i potrzeb są zachętą do zakupów dla 70 proc. klientów. Wyniki badania wyraźnie wskazują też, że przywiązujemy dużą wagę do opinii o sklepach i bezpieczeństwa płatności.  więcej
    16-12-2021, 08:40, _, Pieniądze
  • Zamiast kluczy smartfon. Poznaniacy chcą zdalnie otwierać drzwi mieszkania czy garażu


    Geralt
    W Poznaniu intensywnie rozwija się nowe budownictwo oferujące nowoczesną technologię nie tylko w mieszkaniach, ale i na całym osiedlu. Wśród smart nowości poznaniakom najbardziej podoba się możliwość zgłaszania awarii w budynku przez aplikację mobilną, zdalne sterowanie oświetleniem lub roletami oraz automatyczne otwieranie hali garażowej po zbliżeniu się ze smartfonem.  więcej
    14-12-2021, 11:08, pressroom , Technologie
  • Pracownicy chcą czterodniowego tygodnia pracy. To wszystko dla zdrowia


    Mediteraneo
    Już 68 proc. pracowników jest zdania, że skrócenie tygodnia pracy do 4 dni wpłynęłoby pozytywnie na ich zdrowie – wynika z badania zleconego przez Personnel Service. Tymczasem według danych OECD[1], Polacy w 2020 roku przepracowali średnio 1766 godzin, Niemcy o 434 godziny mniej. Rewolucja w postaci skrócenia tygodnia pracy wymagałaby czasu, ale doświadczenia związane z pracą zdalną pokazują, że Polacy są w stanie szybko i sprawnie dostosować się do zmian na rynku pracy.  więcej
    08-12-2021, 10:13, _, Pieniądze
  • Polscy programiści lubią hierarchię i jasne zadania


    Husna Miskandar
    Różnice kulturowe są czymś więcej niż zbiorem stereotypów i nie wolno ich ignorować. W międzynarodowych zespołach szybko ujawniają się różnice dotyczące sposobu współpracy lub relacji podwładny-przełożony - wynika z nowego badania firmy 7N. Pomijanie ich znaczenia stwarza ryzyko konfliktów i może skutkować błędami w realizowanych projektach.  więcej
    06-12-2021, 14:02, pressroom , Pieniądze
  • Prezentowy savoir vivre według Polaków. Wyniki badania


    Asier Romero / Shutterstock
    Dla 84% Polaków największą gafą jest wręczanie prezentów sugerujących zmianę przekonań. Ponad połowa osób najbardziej nie lubi otrzymywać prezentów nieprzemyślanych i zupełnie do nich nie pasujących. W momencie przyjmowania prezentu powinno się przede wszystkim podziękować, a najlepszą reakcją na upominek jest uśmiech, entuzjazm i radość.  więcej
    03-12-2021, 17:27, pressroom , Lifestyle

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)