Wszyscy dostrzegamy, że Poczta Polska się zmienia, ale Najwyższa Izba Kontroli ma zastrzeżenia do restrukturyzacji. Placówki pocztowe są zamykane, listonoszy jest mniej, a finansowe efekty restrukturyzacji nie zawsze spełniały oczekiwania. więcej
Operator zmieniał swoje ceny w zależności od wskaźnika cen konsumpcyjnych. Czy to znaczy, że operator zmieniał umowę? Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok w tej sprawie. więcej
Poczta Polska jest operatorem wyznaczonym do świadczenia tzw. usługi powszechnej, ale to się może zmienić. Konkurencja staje się coraz mocniejsza, o czym przypomina sfinalizowanie przejęcia PGP przez InPost. więcej
TP ma dostać z budżetu 15 mln zł za udogodnienia dla niepełnosprawnych i usługę publicznych aparatów telefonicznych. Choć to dużo pieniędzy, to jednak mniej niż żądał operator. więcej
Od stycznia 2013 roku mogą nastąpić istotne zmiany na rynku pocztowym. Pierwszym, co zauważymy, będzie zniknięcie listów bez dociążających blaszek. Poczta Polska straci monopol na przesyłki do 50 g, ale to nie jedyna istotna zmiana. Nowa definicja usług pocztowych i usługi powszechnej wydaje się istotniejsza. więcej
Telekomunikacja Polska wnioskowała w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej o dopłatę w wysokości 269.436.354,80 zł. Prezes UKE przyznała prawie 1/5 tej kwoty. Część usług świadczonych przez TP, wchodzących w skład usługi powszechnej, zdaniem Urzędu nie spełniła kryterium jakości i dostępności. więcej
Funkcjonalny dostęp do internetu w usłudze powszechnej, obowiązek informowania o wyciekach danych, konieczność dbania o neutralność technologiczną, neutralność sieci i jakość usług - to niektóre z ciekawszych zmian ujętych w projekcie nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego. więcej
Zaledwie 8,3 proc. wnioskowanych kwot otrzyma Telekomunikacja Polska z tytułu świadczenia usługi powszechnej. Urząd Komunikacji Elektronicznej uznał, że operator nie spełnił kryterium dostępności i jakości, przez co nie wywiązał się ze swoich ustawowych obowiązków. więcej
Narodowy operator telekomunikacyjny złożył wniosek o dopłatę za świadczenie usługi powszechnej w roku 2009. Do tej pory żaden ze złożonych wcześniej trzech wniosków nie został rozpatrzony pozytywnie. więcej
Jakie usługi telekomunikacyjne trzeba zagwarantować Europejczykom? Odpowiedzi na to pytanie szuka Komisja Europejska, która rozpoczęła konsultacje społeczne dotyczące tzw. usługi powszechnej. Obecne przepisy gwarantują obywatelom UE dostęp do telefonu i podstawowych usług internetowych. Nie od dziś Komisja chce ten zakres usług rozszerzyć. więcej
Narodowy operator pocztowy może liczyć na zastrzyk gotówki - Komisja Europejska zgodziła się na przyznanie Poczcie Polskiej rekompensat z tytułu świadczenia usług powszechnych. więcej
W wydaniu audio: UKE przegrywa: TP dostanie 140 mln zł - Dziecko na Pobieraczek.pl: rodzice muszą odpowiedzieć? - Konto internetowe to oszczędność nawet do 700 zł - Jak się kończy zabawa z wydmuchiwaniem kotka? - Opera 10: jest trzecia wersja beta - Microsoft nie może sprzedawać Worda w USA - RealDVD umożliwia łamanie praw autorskich - Pirate Party UK zarejestrowana
UKE działał zbyt rygorystycznie wydając decyzję odmowną w zakresie wniosku Telekomunikacji Polskiej o dopłatę wynikającą ze świadczenia usług powszechnych. Operator otrzyma 140 milionów złotych za rok 2006. więcej
208 milionów złotych domaga się Telekomunikacja Polska tytułem pokrycia deficytu wynikającego ze świadczenia usług powszechnych. Poprzednie dwa wnioski nie doczekały się jeszcze realizacji. więcej
Do puli kar jakie na Telekomunikację Polską nałożył Urząd Komunikacji Elektronicznej należy doliczyć 8 mln zł. Nowa kara w tej wysokości ma związek z naruszeniem obowiązku zachowania określonych wartości wskaźników dostępności i jakości świadczenia tzw. usługi powszechnej. więcej
Do 2010 r. wszyscy Europejczycy powinni mieć dostęp do szerokopasmowego internetu – uważa Komisja Europejska (KE), która szykuje się do debaty nad tzw. usługą powszechną. Możliwe, że unijna dyrektywa w tej sprawie zobowiąże państwa członkowskie do zagwarantowania obywatelom dostęp do Sieci. więcej
Jakość usług Telekomunikacji Polskiej wydaje się poprawiać. Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci i naprawę uszkodzenia jest krótszy. Niezrealizowanym wskaźnikiem jest natomiast czas oczekiwania na połączenie – wynika z opublikowanej przez UKE analizy wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej w I półroczu 2008 r. więcej
Telekomunikacja Polska po raz drugi będzie udowadniać, że świadczenie usług powszechnych jest dla niej nieopłacalne i w związku z tym należy jej się rekompensata finansowa. Pomóc jej w tym może wydany kilka dni temu wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. więcej