Narodowy operator telekomunikacyjny złożył wniosek o dopłatę za świadczenie usługi powszechnej w roku 2009. Do tej pory żaden ze złożonych wcześniej trzech wniosków nie został rozpatrzony pozytywnie.
reklama
Na mocy artykułu 82 Ustawy Prawo telekomunikacyjne Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej może wyznaczyć przedsiębiorcę do świadczenia usługi powszechnej, której zakres także określa odpowiednia ustawa. Zgodnie z decyzją z 5 maja 2006 roku takim przedsiębiorcą została Telekomunikacja Polska. Od tego dnia jest ona zobowiązana do świadczenia usługi powszechnej.
Do usługi powszechnej zaliczamy:
Ponieważ jednak ww. składniki usługi mogą być deficytowe, ustawa przewiduje, że wyznaczony przedsiębiorca może złożyć wniosek o dopłatę pokrywającą stratę. Telekomunikacja Polska złożyła już trzy takie wnioski - za lata 2006, 2007 i 2008.
30 czerwca br. wpłynął do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wniosek za rok ubiegły. Narodowy telekom domaga się rekompensaty w wysokości 236 166 485,33 zł netto. Poprzednie wnioski zostały przez Prezesa UKE odrzucone, wciąż toczą się postępowania administracyjne. TP nie rezygnuje bowiem z dopłat. Łączna kwota, którą chce otrzymać, to już ok. 0,8 mld złotych.
Obecnie trwa procedura wyboru biegłego rewidenta, który dokona analizy dokumentacji przedstawionej przez Telekomunikację Polską. Termin składania ofert upływa 8 lipca. Po dokonaniu oceny Prezes UKE wyda decyzję.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|