Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

raporty

  • Polacy chętnie rozmawiają o samochodach, najwięcej pozytywnych emocji budzi branża AGD, a negatywnych telekomunikacja. 5 edycja rankingu Social Index


    shutterstock.com
    Polacy w Internecie najczęściej rozmawiają o motoryzacji, sprzęcie RTV i sklepach internetowych. Najbardziej pozytywnie postrzeganą branżą jest AGD, a najwięcej negatywnych emocji budzi telekomunikacja. Polski SentiOne po raz piąty prezentuje ranking Social Index, który, dzięki użyciu zaawansowanej sztucznej inteligencji, pozwala porównać popularność wśród Internautów największych marek, w tym z branży technologicznej, obecnych na polskim rynku.  więcej
    22-02-2022, 17:50, pressroom , Lifestyle
  • Firmowe IT stają się multikulturowe


    everything possible / shutterstock
    Jednym z dominujących trendów 2022 roku w świecie technologii biznesowych jest wszechobecne tworzenie tzw. środowisk multi-cloud, a więc systemów IT zasilanych technologiami chmurowymi od wielu dostawców. Według najnowszej analizy Intricately – 2022 Cloud Infrastructure Market Report już blisko 80% dużych firm korzysta z usług minimum dwóch dostawców cloud computingu.  więcej
    18-02-2022, 15:40, pressroom , Pieniądze
  • Polska na 5. miejscu pod względem prób łamania haseł do zdalnych komputerów


    Nata-Lia / Shutterstock
    Zwiększona aktywność grup hakerskich wykorzystujących podatności w zabezpieczeniach narzędzia Log4j, nowe ustalenia dotyczące trojanów bankowych atakujących urządzenia z systemem Android oraz wyniki analiz ataków typu brute force w ramach RDP. W 2021 roku zanotowano ich ponad 280 miliardów, a Polska znalazła się na 5. miejscu, wśród krajów o największej liczbie prób takich ataków.  więcej
    16-02-2022, 14:30, pressroom , Bezpieczeństwo
  • Wyceny spółek technologicznych i ochrony zdrowia na rekordowym poziomie


    ThisisEngineering
    Wyceny większości przejmowanych firm na świecie mocno wzrosły w ubiegłym roku pomimo dekoniunktury gospodarczej spowodowanej pandemią, wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Bain & Company. Inwestorzy najwięcej płacili za firmy technologiczne i z sektora ochrony zdrowia.  więcej
    10-02-2022, 11:41, pressroom , Pieniądze
  • Już 3 mld użytkowników korzysta z komunikatorów. Ale całego świata nie podbiją


    Kev Costello
    Według nowego raportu eMarketer, aplikacje mobilne służące do przesyłania wiadomości do końca tego roku będą miały 3,09 miliarda użytkowników. To wzrost o 6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, jednak badanie wskazuje, że trend z czasem będzie spowalniał. Żaden z komunikatorów nie ma szans na zdominowanie rynku i narzucenie własnego rozwiązania jako standardu.  więcej
    17-12-2021, 10:44, _, Technologie
  • Polscy programiści lubią hierarchię i jasne zadania


    Husna Miskandar
    Różnice kulturowe są czymś więcej niż zbiorem stereotypów i nie wolno ich ignorować. W międzynarodowych zespołach szybko ujawniają się różnice dotyczące sposobu współpracy lub relacji podwładny-przełożony - wynika z nowego badania firmy 7N. Pomijanie ich znaczenia stwarza ryzyko konfliktów i może skutkować błędami w realizowanych projektach.  więcej
    06-12-2021, 14:02, pressroom , Pieniądze
  • 73 proc. placówek ochrony zdrowia wykorzystuje sprzęt medyczny z przestarzałym systemem operacyjnym


    Kaspersky
    Placówki służby zdrowia gromadzą ogromne ilości wrażliwych i cennych danych. Sprzęt medyczny z przestarzałym systemem operacyjnym, w którym nie łata się bieżących luk, może stać się łatwym celem różnego rodzaju ataków.  więcej
    03-12-2021, 12:09, pressroom , Bezpieczeństwo
  • Polki zakładają własne firmy, bo chcą być samodzielne

    Niemal 1/3 polskich przedsiębiorczyń przyznaje, że w ciągu ostatniego roku miała problemy z prowadzeniem działalności, a ponad 1/4 odnotowała spadek przychodów. 70 proc. odczuwa obecnie zwiększony stres w związku z prowadzeniem firmy. Jednak mimo to również 70 proc. widzi szanse rozwoju w najbliższych miesiącach, a niemal połowa częściej niż w poprzednich latach miała szansę pracy nad nowymi projektami.  więcej
    30-11-2021, 08:16, pressroom , Pieniądze
  • Jak nie przepłacić na wyprzedażach Black Friday i Cyber Monday?


    cinkciarz.pl
    Ekstra rabaty, nadzwyczajne przeceny, niepowtarzalne okazje – takie hasła już wkrótce wypełnią witryny sklepów stacjonarnych i internetowych niemal na całym świecie. Czy w końcówce listopada sprzedawcy rzeczywiście obniżają ceny towarów o kilkadziesiąt procent? Jak nie przepłacić na wyprzedażach?  więcej
    16-11-2021, 15:29, _, Porady
  • Elastyczna praca nową walutą przyciągania i zatrzymywania najlepszych talentów

    78% specjalistów i menedżerów chce móc wykonywać pracę indywidualną w skupieniu w domu, a 56% z nich chce pracować kreatywnie z domu. Na to, jak bardzo kadra wyższego szczebla docenia elastyczność w miejscu pracy wskazuje również to, że co dziesiąty respondent byłby w stanie zaakceptować obniżkę wynagrodzenia w zamian za zwiększenie możliwości pracy zdalnej.  więcej
    09-11-2021, 14:12, pressroom , Pieniądze
  • Wzrosty cen w sklepach stacjonarnych zachęcają Polaków do zakupów online


    Blue Media
    Po ponownym otwarciu centrów handlowych ponad połowa Polaków zauważyła wzrost cen produktów – wynika z autorskiego raportu Cushman & Wakefield pt. „Rynek powierzchni handlowych - powrót optymizmu?”. Co więcej, negatywne zjawiska w centrach handlowych zachęcają konsumentów do zakupów online.  więcej
    20-10-2021, 16:08, pressroom , Pieniądze
  • IAB Europe i IAB Polska wzywają europarlamentarzystów do odrzucenia raportu na temat reklam wykorzystujących dane

    IAB Europe i IAB Polska wyrażają zaniepokojenie zainicjowanymi przez Grupę Zielonych/Wolne Przymierze Europejskie w Parlamencie Europejskim kampanią i raportem, które określają ogromną część gospodarki internetowej mianem „manipulacji” i wzywają do wprowadzenia całkowitego zakazu wykorzystywania danych osobowych w reklamie. Oznaczałoby to katastrofę dla europejskich mediów, startupów i małych firm.  więcej
    18-10-2021, 15:05, pressroom , Pieniądze
  • Salesforce: 71% rozwijających się małych i średnich firm przetrwało pandemię dzięki digitalizacji

    Firma Salesforce opublikowała piątą edycję raportu pt. „Small and Medium Business Trends” (Trendy wśród małych i średnich przedsiębiorstw). Wyniki badań wskazują kilka skutecznych sposobów, dzięki którym małe i średnie firmy mogą odnieść sukces w cyfrowym świecie. Przykładowo 67% liderów MŚP twierdzi, że wsparcie społeczności było ważne dla przetrwania ich firmy podczas pandemii, a zdaniem 69% kluczowa okazała się pomoc rządowa.  więcej
    12-10-2021, 14:58, pressroom , Pieniądze
  • Blisko 4 miesiące w roku tracimy w pracy na powtarzalne czynności

    Dużo mówi się o skróceniu czasu pracy. Coraz więcej krajów i firm eksperymentuje z etatem, np. obcinając ilość przepracowanych dziennie godzin lub zmniejszając ilość dni pracujących w tygodniu. Pracownicy oczywiście są za, natomiast pracodawcy podchodzą ze zrozumiałą rezerwą. Pojawia się obawa, że krótsza praca to mniejsza produktywność, tłumaczą szefowie. Jednak okazuje się, że pracownicy już teraz marnują znacznie więcej czasu, niż mogłyby wynieść oszczędności wynikające na przykład ze skrócenia tygodnia czy dnia pracy.  więcej
    05-10-2021, 14:07, _, Pieniądze
  • Rynek pracy i kompetencje przyszłości

    60% respondentów uznaje za możliwy scenariusz, w którym w przyszłości istotną część naszych zadań w pracy miałaby przejąć sztuczna inteligencja bądź roboty[1]. Czy faktycznie tak się stanie? Jeśli tak, co wówczas będzie się liczyć na rynku pracy?  więcej
    29-09-2021, 14:14, _, Technologie
  • Za 5 lat GIGerem będzie co piąty pracujący Polak. Pandemia i Polski Ład napędzają GIGekonomię w Polsce


    EY oraz GIGLIKE
    GIGekonomia to system pracy, który wyróżniają elastyczne formy zatrudnienia, ale też elastyczność w zakresie sposobu jej wykonywania. GIGerami są więc z jednej strony osoby pracujące tymczasowo, z drugiej – osoby posiadające specjalistyczne umiejętności.  więcej
    28-09-2021, 15:53, pressroom , Pieniądze
  • 77 proc. użytkowników internetu z Polski kupuje online


    Andrea Piacquadio
    Odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – tak wynika z najnowszej fali badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. W opracowaniu uwzględnione zostały zmiany zachowań e-konsumentów w związku z pandemią COVID-19.  więcej
    28-09-2021, 15:39, pressroom , Pieniądze
  • Jak zmieniła się ekonomia subskrypcji w wyniku pandemii koronawirusa? Nowy raport fundacji Digital Poland


    Blue Media
    Abonament, znany również jako subskrypcja, to odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów, którzy w dynamicznie rozwijającym się świecie cenią czas i wygodę. Z raportu "Subskrypcje 2021" przygotowanego przez fundację Digital Poland wynika, że ekonomia subskrypcji znana jest większości społeczeństwa. Co ciekawe, prawie połowa Polaków przyznaje, że współdzieli koszty za usługi subskrypcji z innymi osobami spoza swojego gospodarstwa domowego.  więcej
    17-09-2021, 11:25, pressroom , Pieniądze
  • 56 proc. kobiet uważa, że kompetencje cyfrowe są istotne w pracy


    cherryandbees
    Połowa kobiet sądzi, że kompetencje cyfrowe są coraz bardziej istotne w ich pracy. Mimo to, niewiele z nich znajduje czas na zdobywanie nowej wiedzy w tym zakresie. To błąd, bo rynek pracy ulega nieustannym zmianom – uważają autorzy raportu „Tytanki pracy. Kobiety na rynku pracy w dobie cyfrowej transformacji”.  więcej
    15-09-2021, 20:47, pressroom , Technologie
  • 50 proc. użytkowników nie ma pojęcia, że gra nielegalnie

    W czerwcu Instytut Badań Rynkowych i Społecznych oraz Federacja Przedsiębiorców Polskich przeprowadziły badania, z których wynika, że około połowa użytkowników nie ma świadomości, że gra nielegalnie.  więcej
    24-12-2021, 12:02, Artykuł poradnikowy, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)