Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Komentarze:

  • ~Bellois

    A tu macie opinie różnych pozycjonerów:
    http://forum.optymalizacja.com/index.php?showtopic=31700&st=0

    Ja osobiście siedzę w pozycjonowaniu może nie profesjonalnie, ale na tyle głęboko, aby widzieć że ten kodeks to niezła, niepraktyczna ściema.

    18-02-2007, 03:08

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Bert

    Może dlatego, że w dyskusji (dyskusjach) nie operuje się w dostatecznym stopniu konkretnymi przykładami. Dlatego dyskusję odbieram po części jako marketingowy szum, a mogłaby być burza.

    16-02-2007, 12:27

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~kg.

    Tak, Bert, dyskusja trwa od dawna, co widać m.in. przy okazji pojawiania się różnych tekstów na temat w serwisach, czy na forach. Tylko niestety ciągle niewiele z niej konkretów wynikło. Może dlatego, że wzbudza wśród wielu osób zbyt wielkie emocje i trudno dojść w takiej sytuacji do konsensusu.

    Co do przykładu, ktory podajesz odnośnie swojego katalogu. W tekście akurat chodziło mi o coś innego. Od pewnego czasu mozna zauważyć, że np. w linkach sponsorowanych google pojawia się reklama przykładowo eBay.pl, która w nagłówku ma nazwę jakiegoś sklepu internetowego (swego czasu pamiętam był mały incydent z Proline). Spytałem Proline czy zgadzali się na korzystanie z ich marki przez eBay i byli tym faktem bardzo zdziwieni. To jest ewidentny imho brak etyki (calkiem czesto trafiam na podobne przyklady), a jednak cały czas stosowany, zatem albo ogólnie akceptowany, albo po prostu jeszcze niedostrzegany przez zainteresowanych.

    16-02-2007, 12:13

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Bert

    Dyskusja na temat etycznego SEO trwa cały czas. Rzecz w tym, że inaczej rozumie to google, inaczej IAB, a jeszcze inaczej pozycjoner, czy klient. Po prostu mają inne priorytety. Pozycjonuję zaledwie kilka stron na zlecenie, ale spotykam się w tej branży z wieloma działaniami, których bym nie zaakceptował. Jako przykład takiego działania podałbym umieszczenie przez pozycjonera na stronie klienta wielu ukrytych linków do innych stron. Czy to jest nieetyczne działanie? Odpowiedź dla mnie nie jest taka prosta jak by się wydawało, ponieważ niektóre firmy (właściciele serwisów z ukrytymi linkami) akceptują takie działanie. Dalej promocja na słowo - nazwę firmy konkurencyjnej jest nieetyczna, ja się z tym zgadzam i nie robię tego. Mam jednak katalog stron dobrze wypromowany, który zajmuje dużo drugich miejsc w google na zapytania typu "http://www.jakaśstrona.pl", zaraz po właściwej stronie. Zwykle google kieruje wówczas do szczegółów wpisu. Wygląda na to, że promuję katalog na te słowa kluczowe, żeby zdobyć wejścia (a jest ich sporo - to przyczynek do tego co ludzie wpisują w okienko wyszukiwarki). Tymczasem jest to odpowiedź algorytmu google na moje działania nie związane bezpośrednio z jakimkolwiek wpisem. Czy to jest działanie etyczne, czy nie?

    Nic nie jest takie proste, jak to się komuś wydaje, że jest.

    16-02-2007, 11:49

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~kg.

    @Bellois: :-) ten tekst to tylko krociutki sygnał, a nie kompleksowe omowienie sprawy. Nie jestem biegly w sprawach pozycjonowania, zeby podejmowac sie szczegolowej dyskusji, jednak dostrzegam problem, m.in. z racji tego, ze jak wiekszosc czytelnikow DI duzo korzystam z internetu i czesto natrafiam na dobrze wypozycjonowane, bezwartosciowe smieci, ktore tylko marnuja nie tylko moj czas, ale i zapewne wielu innych ludzi. Podany kodeks IAB to tylko przyklad, ze ktos pokusil sie na lokalnym rynku o przygotowanie czegos takiego. Odobiscie nie odbieram ani tej organizacji ,ani ich dokumentu jako przewodnich dla mnie. Odbieram je jedynie jako wykonany kiedys tam wstep do dyskusji, ktora nie zostala przez specjalistow podjeta na tyle skutecznie, by wypracowac jakies wspolne stanowisko. A warto byloby imho, dla dobra marketingu internetowego.

    16-02-2007, 11:16

    Odpowiedz
    odpowiedz
RSS  
Chwilowo brak danych. Sprawdź później :)