Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

08-05-2024, 16:57

Użytkownicy AI w Polsce są aż o 149 proc. bardziej skłonni do eksperymentowania z różnymi sposobami korzystania ze sztucznej inteligencji. Od teraz, dzięki dostępności języka polskiego w takich usługach jak Copilot dla M365, mogą to robić także w języku ojczystym.

Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

Rok temu generatywna sztuczna inteligencja wkroczyła z impetem do życia społecznego, a ludzie pierwszy raz od czasu pojawienia się smartfonów zaczęli zmieniać sposób interakcji z technologią.

Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania pracy, ale rynek pracy w ogóle. Aż 61 proc. pracowników w Polsce używa generatywnej sztucznej inteligencji na co dzień. Blisko 70 proc. liderów uważa, że ich firma musi wdrożyć sztuczną inteligencję, aby pozostać konkurencyjną.

Pracownicy chcą AI w miejscach pracy. Co na to liderzy i pracodawcy?

Najnowsze dane z Work Trend Index wskazują, że 79 proc. użytkowników AI w Polsce wprowadza sztuczną inteligencję do pracy na własną rękę (globalnie robi to 78 proc. użytkowników), co oznacza utratę korzyści płynących ze strategicznego wykorzystania sztucznej inteligencji na dużą skalę.

  • Przede wszystkim jednak zjawisko to naraża całą organizację na ryzyko upublicznienia prywatnych danych firmowych i obniża standardy cyberbezpieczeństwa.

  • Podczas gdy 69 proc. liderów polskich firm uważa, że ich organizacja musi wdrożyć AI, aby pozostać konkurencyjną,

  • 49 proc. z nich obawia się, że kierownictwo ich organizacji nie ma planu i wizji jej wdrożenia.

Przyszłość pracy to nie tylko nowe technologie, ale przede wszystkim ludzie i ich kompetencje. W erze AI konieczne jest ciągłe rozwijanie umiejętności, które pozwolą nam wykorzystać pełen potencjał narzędzi, jakie oferuje nam cyfrowa transformacja. Copilot dla Microsoft 365 to nie tylko wsparcie w codziennych zadaniach, ale również platforma do rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Rola przywództwa w tej zmianie jest kluczowa. Liderzy muszą być gotowi nie tylko prowadzić swoje zespoły przez technologiczne innowacje, ale również inspirować do tworzenia kultury organizacyjnej opartej na współpracy, zaufaniu i ciągłym uczeniu się. To właśnie takie podejście pozwoli nam na skuteczne adaptowanie się do zmieniającego się świata pracy i wykorzystanie możliwości, jakie niesie ze sobą era AI” - mówi Dominika Bettman, dyrektor generalna polskiego oddziału Microsoft.

Ponad połowa (53 proc.) liderów firm w Polsce twierdzi, że nie zatrudniłaby osoby bez umiejętności AI (vs. 66 proc. liderów globalnie).

  • 55 proc. z nich twierdzi, że wolałoby zatrudnić mniej doświadczonego kandydata z umiejętnościami AI niż bardziej doświadczonego kandydata bez takich kwalifikacji.

Polski biznes z genem AI

Wymierne korzyści z zastosowania sztucznej inteligencji w biznesie widzą liderzy firm w Polsce. Z rozwiązań opartych m.in. o generatywną AI korzysta Nest Bank, w którym dostrzegany jest istotny potencjał tej technologii, a wiele zmian w organizacji odbywa się oddolnie – pomysły dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w praktyce przychodzą także od pracowników.

Nasi pracownicy mają wysoki poziom świadomości zachodzących zmian, doceniają ułatwienia, które przynosi AI. Jest to wynikiem wdrożonej w Nest! kultury innowacji, profilu osób, jakie rekrutujemy i działań edukacyjnych. Copilot znajduje się na liście cenionych przez pracowników narzędzi. Czasem można nawet od niektórych usłyszeć, że nie wyobrażają sobie pracy w poprzednim trybie. Wciąż mamy wąską grupę zwolenników tradycyjnych narzędzi, ale nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że dobre praktyki z czasem zakorzeniają się w każdym procesie i na każdym stanowisku pracy - mówi Karolina Mitraszewska, wiceprezeska zarządu Nest Banku.

Z potencjału AI korzysta także Bank Pocztowy, który nie boi się eksperymentów i tworzenia innowacyjnych rozwiązań dla swoich klientów.

O ile na razie nieliczne banki decydują się na powierzanie sztucznej inteligencji bezpośredniego kontaktu z klientem, o tyle powszechne w sektorze bankowym staje się eksperymentowanie z rozwiązaniami, które mogą poprawić efektywność procesów wewnętrznych. Do takich narzędzi należy Copilot dla M365, który pozwala wykonać pracę szybciej i dokładniej, podnosząc w ten sposób efektywność realizacji niektórych czasochłonnych czynności. Jego zaletą jest również to, że pozwala oswoić się z nową technologią - pracując z tym narzędziem nie czujemy się zastępowani, a bardziej wspierani przez robota. Ponadto, doświadczenia w pracy z Copilotem można wykorzystać także w innych narzędziach. Dla przykładu w Banku Pocztowym budujemy asystenta, podobnie jak Copilot działającego w oparciu o tzw. prompty, który sprawdzi poprawność wybranych dokumentów. W efekcie nasi pracownicy nauczą się tworzenia promptów, co przyda im się przy wykorzystywaniu innych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji – mówi Michał Leski, wiceprezes Banku Pocztowego.

Najnowsze dane z raportu Work Trend Index wskazują, że pracownicy w Polsce są o 20 proc. bardziej skłonni do odbycia szkolenia, zwłaszcza w zakresie konkretnego scenariusza zastosowania AI. Już teraz użytkownicy M365 mogą korzystać z szeregu funkcjonalności wirtualnego asystenta jakim jest Copilot dla M365 dzięki czemu wyraźnie skracają czas wykonywania żmudnych i powtarzalnych czynności.

  • w Microsoft Teams, Copilot dla Microsoft 365 ułatwia prowadzenie spotkań, podsumowuje kluczowe punkty dyskusji przypisując następne akcje do właściwych osób, dzięki czemu każdy uczestnik wie jakie są oczekiwane od niego działania.

  • w PowerPoint przygotowuje na bazie danych efektowne slajdy,

  • w Outlook redaguje wiadomość e-mail czy streszcza komunikacje z wybraną osobą,

  • w Wordzie generuje tekst, który jest dopasowany do oczekiwań i potrzeb użytkownika.

Język polski to nie wszystko. Nowości w Copilot dla Microsoft365

  • Copilot dla M365, aby uzyskać lepszy wynik zaoferuje automatyczne uzupełnienie „polecenia” (promptu). To nie tylko przyspieszy pracę, ale także oferuje nowe pomysły na to, jak w pełni wykorzystać możliwości narzędzia.

  • Nowa funkcja „redagowania” w Copilot za jednym kliknięciem zamienia podstawowe polecenie w bogatą podpowiedź.

  • Catch Up, nowy interfejs czatu, który wyświetla osobiste spostrzeżenia na podstawie ostatniej aktywności, dostarcza responsywne rekomendacje, takie jak „Masz spotkanie z wiceprezesem ds. sprzedaży w czwartek. Przygotujmy się - kliknij tutaj, aby uzyskać szczegółowe notatki”.

  • Copilot Lab to miejsce, gdzie możliwe będzie tworzenie, publikowanie i zarządzanie „poleceniami” w pełni dostosowanymi do pracy całego zespołu.

Wszystkie nowe funkcje będą dostępne w nadchodzących miesiącach, a niebawem to sam Copilot będzie proponował użytkownikowi takie polecenia, które pozwolą uzyskać najlepsze efekty w powierzonych zadaniach.

AI PCs – urządzenia zoptymalizowane pod kątem wykorzystania Copilota

Nowa linia urządzeń Microsoft Surface to komputery przeznaczone dla biznesu, które zostały zoptymalizowane pod kątem pracy ze sztuczną inteligencją. Surface Laptop 6 i Surface Pro 10 to pierwsze urządzenia, w których to generatywna sztuczna inteligencja w roli asystenta, jakim jest Copilot, pomaga pracownikom i zdejmuje z ich barków powtarzalne i żmudne zadania.

  • AI ułatwia komunikację zarówno z klientami, jak i wewnątrz firmy, może pomóc prowadzić spotkania, przygotowywać prezentacje oraz przeprowadzać zaawansowane analizy danych, sugerując optymalne rozwiązania.

  • Dodatkowo, komputery oprócz typowego procesora głównego posiadają również dodatkową, wyspecjalizowaną jednostkę NPU Intel AI Boost, która współpracuje z zaawansowanymi algorytmami uczenia maszynowego.

Pełna treść raportu Work Trend Index >>

Foto: Freepik


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Microsoft