Język angielski, używany przez około jedną piątą populacji świata jako pierwszy lub drugi, jest obecnie uważany za lingua franca. Jego dominacja w wielu kluczowych sektorach, takich jak biznes, nauka, technologia, edukacja czy rozrywka podkreśla globalne znaczenie. W tym artykule przeanalizujemy, jak doszło do tego, że angielski stał się językiem międzynarodowym.więcej
Ponad 60 proc. aktywnych zawodowo Polek i Polaków nie obawia się w najbliższym czasie utraty pracy, jednak 37 proc. planuje ją w tym roku zmienić. Jedynie 27 proc. jest zdania, że zarabia odpowiednio w stosunku do swoich umiejętności. więcej
Niedawno zaprezentowano wyniki badania pt., „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie”, które dotyczyło postaw małych i średnich firm wobec przyjmowania płatności bezgotówkowych. Jak wskazują wyniki, polscy przedsiębiorcy rozumieją, że płatności bezgotówkowe są już powszechnym standardem, a nie tylko dodatkową opcją. więcej
W nowym raporcie „State of Commerce” zamieszczono szereg ważnych dla branży handlowej wniosków. Jeden z istotniejszych? Kupujący wydają średnio więcej pieniędzy na pojedyncze zamówienie internetowe niż na zakup w sklepie stacjonarnym. więcej
Oszustwo typu sextortion polega na podszywaniu się pod skorumpowanego oficera amerykańskiej Centralnej Agencji Wywiadowczej (CIA), żądającego 10 tys. dolarów w walucie bitcoin od osób, których nazwiska rzekomo znaleziono podczas dochodzenia dotyczącego pedofilów internetowych. Fałszywy agent próbuje przekonać potencjalną ofiarę, że CIA znajduje się w posiadaniu danych kontaktowych rodziny oraz adresu jej miejsca pracy. więcej
KSeF to elektroniczny system wymiany faktur, który w Polsce będzie obowiązywał od 1 lipca 2024 roku. Integracja z nim jest konieczna dla wszystkich firm i wymaga odpowiedniego przygotowania, zwłaszcza w kwestii digitalizacji danych i dokumentów biznesowych. więcej
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w najbliższych miesiącach. Na jakie trendy warto zwrócić uwagę, by jak najlepiej dostosować program lojalnościowy do oczekiwań klienta i czerpać z mocy nowych technologii? więcej
Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że w 2018 r. w Polsce zarejestrowano 1324 samochody elektryczne (zasilane akumulatorem i hybrydy plug-in), co oznacza wzrost o 22,9% r/r. Plasuje nas to w gronie 6 państw o niższej dynamice sprzedaży pojazdów elektrycznych niż średnia rynkowa w UE (+38,2% r/r). więcej
Prawie dwie trzecie klientów banków w Polsce deklaruje chęć korzystania z usług finansowych oferowanych przez firmy technologiczne. Wynika tak z najnowszego badania lojalności, zachowań i preferencji klientów detalicznych przeprowadzonego przez jedną z firm konsultingowych. więcej