Prawie 140 tysięcy Polaków wskazało sklepy, które nie tylko sprzedają, ale też dbają o społeczeństwo i środowisko. Po raz pierwszy w historii plebiscytu BLIX AWARDS oprócz głównych nagród przyznano specjalne wyróżnienia za długofalowe działania prospołeczne.
reklama
W tegorocznej edycji BLIX AWARDS konsumenci oceniali sieci handlowe pod kątem ich zaangażowania społecznego, przejrzystości działań i podejścia do klientów. Pod uwagę brano między innymi wsparcie lokalnych społeczności, działania proekologiczne oraz politykę sprzedażową.
W kategorii dyskontów zwycięzcą został ALDI. "Sieć od lat konsekwentnie zmniejsza ślad węglowy, ogranicza plastik w opakowaniach i wspiera lokalnych dostawców" - wyjaśnia dr Krzysztof Łuczak z kapituły programu.
Wśród hipermarketów najwyżej oceniono Carrefour. Sieć została doceniona za inicjatywy proekologiczne, w tym walkę z marnowaniem żywności i wspieranie zrównoważonego rolnictwa.
W segmencie supermarketów zwyciężyło Dino, szczególnie cenione za obecność w mniejszych miejscowościach i współpracę z lokalnymi dostawcami. Wśród sieci lokalnych główną nagrodę otrzymał TOPAZ za bliską współpracę z miejscowymi producentami.
W kategorii sklepów branżowych triumfował Empik, doceniony za wspieranie edukacji i kultury. CCC zwyciężyło w segmencie odzieży i obuwia, wprowadzając rozwiązania związane ze zrównoważoną modą i recyklingiem.
Castorama została liderem w kategorii Dom i Ogród dzięki promocji rozwiązań zmniejszających zużycie energii i wody. HEBE zwyciężyło wśród drogerii, wyróżniając się ofertą kosmetyków przyjaznych środowisku.
Po raz pierwszy w historii plebiscytu przyznano dwa specjalne wyróżnienia. Otrzymały je:
Coraz więcej osób przywiązuje wagę do prospołecznych i ekologicznych działań firm. Dla konsumentów liczy się, czy marka nie tylko sprzedaje, ale również działa w sposób odpowiedzialny.
Według raportu organizatorów programu BLIX, coraz większe znaczenie mają działania wykraczające poza transakcje. Konsumenci szukają firm, które:
Eksperci podkreślają, że takie podejście nie tylko przyciąga klientów, ale również buduje trwałe relacje oparte na zaufaniu. „To nie tylko jakość produktów, ale również wartości marki decydują o lojalności klientów. Dzisiejsi klienci cenią nie tylko jakość i cenę produktów, lecz także wartości wykraczające poza transakcje" - podkreśla Julia Zagórowska z Grupy BLIX.
Eksperci wskazują na kilka kluczowych trendów w działaniach prospołecznych sieci handlowych:
Według organizatorów plebiscytu, polski rynek handlowy coraz lepiej odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące odpowiedzialności społecznej. Sieci handlowe nie tylko wprowadzają proekologiczne rozwiązania, ale także aktywnie angażują się w życie lokalnych społeczności.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Fałszywi kupujący na OLX i SMS od firmy kurierskiej - nowa metoda oszustwa
|
|
|
|
|
|