Informacje o cząstkowych wynikach wyborów najlepiej śledzić u źródła, czyli na stronie Państwowej Komisji Wyborczej. Osoby zainteresowane sondażami mogą w internecie znaleźć komunikaty TNS OBOP. więcej
Wyniki częstotliwości występowania nazw partii w prasie mocno różnią się od przedwyborczych sondaży - wynika z badań agencji informacyjnej PRESS SERVICE Monitoring Mediów. Prawo i Sprawiedliwość pojawia się w artykułach znacznie częściej od Platformy Obywatelskiej. Partię rządzącą wyprzedza również Sojusz Lewicy Demokratycznej. więcej
Czytelnicy Dziennika Internautów mogli w tym tygodniu wziąć udział w badaniu użyteczności serwisów wyborczych najpopularniejszych partii w Polsce. Zdecydowanym zwycięzcą okazała się Platforma Obywatelska, której strona w każdym z trzech zadań uzyskała najlepsze rezultaty. Jednak nie wszystkie partie polityczne pomyślały o internautach przed wyborami. więcej
Największym zwycięzcą kampanii wyborczej na Facebooku jest Janusz Palikot. Od 4 sierpnia, gdy prezydent Bronisław Komorowski ogłosił termin wyborów, strona Ruchu Poparcia Palikota zyskała ponad 15 tys. potencjalnych wyborców - wynika z danych aplikacji catNapoleon. więcej
Politycy nie rozumieją potencjału, jaki już istnieje w przemyśle informatycznym (niemal 3% PKB), a także jego wpływu na gospodarkę i konkurencyjność kraju. Marzą oni o kreowaniu informatyki na polską specjalność, ale nie przekłada się to na propozycje programowe - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji. więcej
Na specjalnej stronie można sprawdzić, jak głosowali posłowie i senatorowie w sprawach ochrony życia i rodziny, reklamy i sprzedaży alkoholu oraz wyjaśnienia katastrofy smoleńskiej. więcej
Symetria i Dziennik Internautów organizują badanie użyteczności serwisów wyborczych najpopularniejszych partii w Polsce. Sprawdź, ile czasu zajmie Ci znalezienie podstawowych informacji dotyczących wyborów. więcej
Tylko co piąty internauta, głosując, kieruje się swoimi korzyściami. Połowa internautów głosuje po to, aby nie dopuścić do władzy ugrupowania uznawanego za szkodliwe dla kraju. To oznacza, że nie ma znaczenia, co partie nam zaproponują. więcej
OnetBiznes rozpoczął cykl czatów gospodarczych z udziałem przedstawicieli siedmiu partii politycznych. Do wyborów użytkownicy Onetu mogą zadać pytania ekspertom z ugrupowań: PiS, PJN, SLD, Ruch Palikota, PSL, PPP oraz PO. więcej
Czy wierzy Pani/Pan w społeczeństwo informacyjne? To jedno z pytań, jakie internauci powinni zadać kandydatom na posłów i senatorów. Społeczeństwo informacyjne staje się bowiem faktem, ma swoje specyficzne potrzeby, a nie wszyscy politycy mają je na uwadze. Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi pytaniami, które zdaniem DI warto zadać wybranym przez Was kandydatom do Parlamentu - wbrew pozorom mogą one zaskoczyć każdego. więcej
33% Polaków oddałoby swój głos z wykorzystaniem internetu, gdyby była taka możliwość. - wynika z tegorocznego badania D-Link Technology Trend: Wybory w Internecie. Badanie pokazuje jednak, że internauci nie śledzą bardzo uważnie poczynań polityków w sieci. Zazwyczaj po prostu unikamy ich stron lub blogów. więcej
Posłów nie trzeba krytykować, tylko edukować - uważają organizatorzy akcji Płyta dla Posła, którzy chcą dać w prezencie parlamentarzystom audiobooka poświęconego ekonomii. W chwili obecnej projekt jest na etapie poszukiwania sponsorów. więcej
Tym, którzy nie postanowili jeszcze, na kogo oddadzą swój głos w najbliższych wyborach, w podjęciu decyzji może pomóc Sejmometr - prężnie działający serwis Fundacji ePaństwo, wzbogacony ostatnio o zakładkę Wybory. więcej
20-09-2011, 13:03, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze
Narzędzie do monitorowania mediów (głównie) społecznościowych pod kątem opinii na temat liderów partii jest już dostępne w internecie. Komentarze są analizowane i segregowane na pozytywne, negatywne i neutralne. więcej
Wybierając swojego kandydata w wyborach, często patrzymy na jego przeszłość polityczną, ale czy naprawdę znamy jego poglądy? Aby to sprawdzić można skorzystać z serwisu prowadzonego przez Stowarzyszenie 61, które we współpracy z różnymi organizacjami pozarządowymi przygotowało dla kandydatów na parlamentarzystów kwestionariusz doświadczenia i poglądów. więcej
Gdyby wybory odbywały się na Facebooku, wygrałby Ruch Poparcia Palikota, choć najliczniejszą grupę zaangażowanych wyborców w serwisie społecznościowym ma Kongres Nowej Prawicy. Największe partie wciąż mają problem z kampanią w internecie i walką o młody elektorat. więcej
50% partii politycznych prowadzi działania e-mail marketingowe, ale tylko dwie wysyłają regularnie newslettery. Tylko cztery mniejsze partie odpowiadają na pytania przesłane do nich pocztą elektroniczną - wynika z badania przeprowadzonego przez Centrum im. Adama Smitha oraz GetResponse. więcej
Strony internetowe partii politycznych raczej nie są zgodne ze standardami. To oznacza, że niektórzy internauci mogą mieć problem z dostępem do ich zasobów. Widać, politycy i partie rozumieją znaczenie internetu, co nie znaczy, że potrafią odpowiednio się w nim zaprezentować. więcej