Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

wpadki

  • Felieton: Żytnia Extra - wpadka ze zdjęciem czy cyniczny i nielegalny marketing?


    Alex Proimos (licencja CC)
    Najsmutniejsze jest to, że zdjęcie Pana Krzysztofa Raczkowiaka w wersji przerobionej w ohydny i nieśmieszny mem Żytniej obiegło „internety”. Kopiowali je blogerzy i prasa. Nieważne, że multiplikowali naruszenie dóbr osobistych osób związanych ze zmarłym ze zdjęcia (pamięć po zmarłym), nieważne, że naruszali prawo do wizerunku, nieważne, że naruszali prawa autorskie Pana Krzysztofa, w tym nie tylko majątkowe, ale i osobiste, jak prawo do integralności dzieła, osobistą więź twórcy z utworem. A do tego jakoś mało kto pamięta, że wszelka reklama wódki, a nawet samej marki – nazwy, jest w Polsce zakazana.  więcej
    23-08-2015, 10:50, Rafał Cisek, Nowe Media, Lifestyle
  • To nie "Żytnia" sprofanowała zdjęcie ofiary zbrodni. Zrobili to ludzie, czyli kto?


    Alex Proimos (licencja CC)
    Internautów oburzył wpis na profilu "Żytniej", w którym zdjęcie ofiary ZOMO zostało przedstawione jako zdjęcie z ostrej imprezy. Internauci narzekają, ale obrywa się tylko "Żytniej". Tymczasem oburzający wpis i grafika musiały mieć konkretnych autorów, o których jakoś nikt nie pyta.  więcej
    19-08-2015, 09:25, Marcin Maj, Lifestyle
  • YouTube zaimportował sobie spam i sprośne obrazki nowym systemem komentarzy


    Arnold Gatilao (lic. CC)
    Komentowanie na YouTube połączone z Google+ miało podnieść jakość komentarzy. Nie udało się. Zamiast jakości jest spam, sprośne obrazki i mgliste zapowiedzi poprawy sytuacji.  więcej
    27-11-2013, 14:21, Marcin Maj, Lifestyle
  • NBP obraża dziennikarza i polityka na Twitterze. Czy instytucja odpowiada za "oficjalny kanał"?

    Narodowy Bank Polski kazał znanemu dziennikarzowi się leczyć, a pewnego polityka nazwał "bandytą". Wszystko odbyło się na Twitterze. Bank już przeprosił, ale cała sytuacja przypomina o problemie z "oficjalnymi" kanałami w social media.  więcej
    12-11-2013, 13:29, Marcin Maj, Pieniądze
  • Zespół Macierewicza został... "zaatakowany przez Skype". Sam to umożliwił

    Konferencja zespołu Antoniego Macierewicza została zakłócona przez internautów, którzy po prostu dzwonili przez Skype do ekspertów korzystających z komunikatora. Dla jednych będzie to psikus roku, dla innych efekt spisku.  więcej
    16-10-2013, 16:17, Marcin Maj, Lifestyle
  • MEN uraziło internautów przez Facebooka. Po co ministerstwu konto w social media?

    Rodzice przez Facebooka chcieli zadać pytanie Ministerstwu Edukacji Narodowej. W odpowiedzi dowiedzieli się, że powinni przejść się na spacer, bo wiosna się zbliża. Uraziło to wielu internautów i jest to dobra okazja do zadania pytania o sens prowadzenia rządowych kont na Facebooku i w innych serwisach.  więcej
    19-02-2013, 15:27, Marcin Maj, Technologie
  • ITU chce rządzić internetem, lecz nie potrafi zarządzać blogiem


    Angel Arcones (CC)
    Każdy chętny mógł uzyskać dostęp administratora do bloga ITU - Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego. Ta właśnie organizacja chce rządzić internetem, ale nawet z zabezpieczeniem własnego bloga miała poważny problem.  więcej
    29-11-2012, 10:05, Marcin Maj, Bezpieczeństwo
  • Coraz więcej wpadek w serwisach informacyjnych


    © erikreis at istockphoto.com
    Rośnie liczba wpadek najczęściej oglądanych telewizyjnych dzienników informacyjnych w Polsce. W czerwcu 2011 redakcje popełniły ich najwięcej od jedenastu miesięcy – informuje „PRESS SERVICE Monitoring Mediów”.  więcej
    09-08-2011, 09:29, paku, Media
  • Google: Bing kopiuje nasze wyniki, to widać!


    © Emin Ozkan - Fotolia.com
    Latem 2010 r. Google zaczęła podejrzewać, że Bing kopiuje jej wyniki wyszukiwania. Przeprowadzono specjalny test, który potwierdził te obawy. Microsoft nie zaprzeczył jednoznacznie, że kopiował wyniki wyszukiwania, ale nie widzi w tym nic złego, a szum, jaki robi Google, jest jego zdaniem odwracaniem uwagi od innych ważnych spraw.  więcej
    02-02-2011, 08:53, Marcin Maj, Technologie
  • (akt.) Microsoft Polska zamienił czarnoskórego w białego


    © Emin Ozkan - Fotolia.com
    Na stronie Microsoft Polska pojawiło się promocyjne zdjęcie, które od podobnego zdjęcia na stronie amerykańskiej różniło się jednym szczegółem – mężczyznę rasy czarnej zamieniono na mężczyznę rasy białej. Wiadomość o tej podmiance szybko rozniosła się po sieci. Microsoft Polska zapewnia, że nie chodziło o dyskryminację rasową.  więcej
    26-08-2009, 12:07, Marcin Maj, Lifestyle

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)