Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

kompetencje cyfrowe

  • Dlaczego dziewczęta rezygnują z kariery w nowych technologiach?


    padu_foto/Shutterstock.com
    Choć nauka jest słowem rodzaju żeńskiego, to młode pasjonatki przedmiotów ścisłych (ang. STEM) wciąż napotykają wiele przeszkód na drodze swojej zawodowej kariery. Jak wskazują najnowsze badania Microsoft[1], największe zainteresowanie naukami ścisłymi występuje u dziewcząt pomiędzy 11 a 15 rokiem życia, aby później gwałtownie spaść. Statystyki wskazują, że zaledwie 42 proc. dziewcząt w Polsce wiąże swoją przyszłość z naukami ścisłymi. Co więcej, jedynie 34 proc. z nich przyznaje, że nauczyciele zachęcają je do nauki przedmiotów ścisłych.  więcej
    27-04-2018, 09:09, _, Technologie
  • Opinia nt. zwiększonej roli programowania w nowej podstawie programowej


    Tyler Olson / shutterstock
    Przyjęta 14 lutego br. przez Ministerstwo Edukacji Narodowej nowa podstawa programowa zakłada naukę elementów programowania już w klasach I - III szkoły podstawowej oraz zwiększenie liczby godzin informatyki od IV klasy o jedną trzecią (z 210 do 280 godzin lekcyjnych). Taki ruch to ważna i dobra zmiana w kontekście rozwoju kompetencji cyfrowych społeczeństwa – komentuje Jerzy Mardaus z Codecool.  więcej
    16-02-2017, 11:10, Jerzy Mardaus, Technologie
  • 65 proc. małych dzieci będzie pracowało w zawodach obecnie nieistniejących. Umiejętności cyfrowe będą kluczowe dla ich kariery


    © - ericmichaud - istockphoto.com
    Obok języków obcych to język kodowania jest przyszłością dzieci – przekonuje Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce. Ekspert zaznacza, że od najmłodszych lat powinniśmy zachęcać dzieci do rozwijania umiejętności cyfrowych poprzez zabawę. Według szacunków World Economic Forum 65 proc. najmłodszych, które rozpoczynają naukę, będzie pracowało w zawodach, które obecnie nie istnieją.  więcej
    14-12-2016, 08:21, pressroom , Technologie
  • Polski biznes nie korzysta z internetu


    Shutterstock.com
    Mimo, że 83 proc. przedsiębiorców uważa, iż internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności i 60 proc. z nich dostrzega korzyść ze zwiększania umiejętności internetowych swoich pracowników, to w ubiegłym roku mniej niż co trzeci przedsiębiorca podjął w tym kierunku jakiekolwiek działania – wynika z badania „Polskie firmy z sektora MŚP – znajomość i używanie narzędzi do komunikacji” przeprowadzonego przez Millward Brown.  więcej
    04-03-2016, 07:43, pressroom , Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)