wirtualna rzeczywistość

  • Od ciekawostki do standardu. Rynek wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości wciąż rośnie


    źródło: oculusvr.com
    Pojawiające się współcześnie nowe technologie, systematycznie ulepszane, osiągające poziom uznawany jeszcze kilkanaście lat temu za adekwatny dla filmów science fiction, radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków. Wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to przykłady nowych technologii, które silnie kształtują działania podmiotów rynku.  więcej
    11-07-2018, 09:37, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Szkolenia żołnierzy i przymierzalnie strojów. Gdzie stosuje się wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość?


    Tylko
    Pojawiające się współcześnie nowe technologie, systematycznie ulepszane, osiągające poziom uznawany jeszcze kilkanaście lat temu za adekwatny dla filmów science fiction, radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków. Wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to przykłady nowych technologii, które silnie kształtują działania podmiotów rynku.  więcej
    10-07-2018, 08:01, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Co to jest wirtualna i rozszerzona rzeczywistość?


    betto rodrigues / Shutterstock.com
    Pojawiające się współcześnie nowe technologie, systematycznie ulepszane, osiągające poziom uznawany jeszcze kilkanaście lat temu za adekwatny dla filmów science fiction, radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków. Wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to przykłady nowych technologii, które silnie kształtują działania podmiotów rynku.  więcej
    09-07-2018, 07:42, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Polskie oprogramowanie do hełmów wirtualnej rzeczywistości docenione przez świat biznesu

    Białostocka firma - twórczyni gamingowej technologii VRidge - otrzymała wyróżnienie w kategorii Progres oraz nagrodę w wysokości 10 tys. złotych w Konkursie Mikroprzedsiębiorca Roku 2017. Gdzie leży siła tego projektu?  więcej
    29-06-2018, 15:48, Nika, Technologie
  • Powstaje pierwsza polska wielokierunkowa bieżnia VR

    Warszawska spółka Disco WTMH, która stoi za największym w Polsce centrum wirtualnej rzeczywistości – DISCO:VR rzuca wyzwanie światowym gigantom świata VR. Ekipa, na czele której stoi Bogumił Jankiewicz, twórca sieci Bobby Burger, rozszerza działalność o produkcję VR-owych kontrolerów ruchu. Od 16 sierpnia można testować dwa pierwsze prototypy bieżni VR – DISCO 1.6.  więcej
    24-08-2017, 09:06, Marcin Kuchno, Technologie
  • VR Crane Master - polski software house przeciera szlaki na rynku gier VR


    Nawanon / Shutterstock
    Od wielu miesięcy pasjonatów gier komputerowych na całym świecie elektryzują informacje dotyczące coraz szybciej rozwijającej się technologii VR (z ang. - virtual reality). Pozwala ona użytkownikowi w parę chwil przenieść się do świata wirtualnej rzeczywistości - wystarczy wyposażyć się w specjalne gogle.  więcej
    23-08-2017, 05:14, kf, Technologie
  • Pierwsze kino VR w Polsce

    Wirtualna rzeczywistość wkracza do polskich kin. Warszawa będzie pierwszym miastem w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, które dzięki smartfonom Samsung Galaxy S8 oraz goglom Gear VR, umożliwi mieszkańcom oglądanie seansów w technologii VR. W ramach współpracy firm Samsung oraz sieci Multikino Polska, miłośnicy filmów i wirtualnej rzeczywistości odwiedzający Multikino Złote Tarasy, będą mogli obejrzeć kilkanaście produkcji filmowych w 360 stopniach. Pierwsze seanse wystartowały już 4 sierpnia.  więcej
    07-08-2017, 16:42, ip, Technologie
  • Wirtualna rzeczywistość i jej zastosowanie w medycynie


    Giuseppe Costantino / Shutterstock
    Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość uznane zostały przez analityków Gartnera za jedne z najważniejszych trendów 2017 roku 1. Znaczenie tych technologii rośnie z roku na rok, pojawiają się także kolejne zastosowania – zarówno w sektorze rozrywkowym, jak i w biznesie. Jednym z najciekawszych obszarów wykorzystania VR i AR jest rynek opieki zdrowotnej.  więcej
    03-08-2017, 14:35, Karolina Stępniewska, Technologie
  • VR – nowy trend w reklamie?

    Branżowe prognozy na 2016 rok zdecydowanie wskazywały nadejście trendu Virtual Reality (wirtualnej rzeczywistości). Przewidywane tendencje jednak nie zawsze się sprawdzają – zdarza się, że nadzieje roku, po paru miesiącach zamieniają się w największe porażki w branży. VR ma jednak duży potencjał, który już teraz wykorzystują zagraniczni marketerzy. Wirtualna rzeczywistość powoli podbija także polski rynek.  więcej
    13-07-2016, 11:38, Komunikat firmy, Biznes, Finanse i Prawo
  • Wirtualna rzeczywistość może (nie) wybuchnąć w 2016 roku


    betto rodrigues / Shutterstock.com
    Wiosną tego roku pojawią się oczekiwane produkty z obszaru wirtualnej rzeczywistości. Dziesiątki firm chcą zarabiać na tym rynku, ale wciąż są pewne bariery. Nie każdy z nas posiada komputer gotowy na najlepsze wrażenia, a poza tym istnieje ryzyko rynkowego falstartu.  więcej
    04-01-2016, 09:27, Marcin Maj, Technologie
  • Nowy Gear VR za 99 dolarów. To wirtualna rzeczywistość dla mas?

    Gear VR to zestaw wirtualnej rzeczywistości napędzany smartfonem. Samsung pokazał konsumencką wersję urządzenia, która niebawem pojawi się na rynku.  więcej
    25-09-2015, 09:39, Marcin Maj, Technologie
  • Polska w czołówce krajów tworzących trójwymiarowe aplikacje


    Nawanon / Shutterstock
    Przybywa firm oferujących rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości. Trójwymiarowe aplikacje, które obrazują rzeczywistość, zamawiają firmy deweloperskie, przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, a nawet urzędy.  więcej
    30-08-2015, 12:15, NEWSERIA, Biznes, Finanse i Prawo
  • HoloLens leci w kosmos. Stworzy "mieszaną rzeczywistość" dla astronautów


    NASA
    Okulary HoloLens wyświetlające wirtualne hologramy trafią na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Jest to element znacznie szerszej współpracy Microsoftu i NASA w obszarze zastosowania tzw. komputerów holograficznych w podboju kosmosu.  więcej
    26-06-2015, 09:09, Marcin Maj, Biznes, Finanse i Prawo
  • Oculus pokazał gotowy zestaw VR z kontrolerem Oculus Touch


    Oculus
    Zestaw wirtualnej rzeczywistości od Oculusa ma się pojawić w pierwszym kwartale 2016 roku. Będzie zgrabniejszy niż pokazane dotychczas prototypy, a graczy powinien zainteresować Oculus Touch - zakładany na ręce bezprzewodowy kontroler.  więcej
    12-06-2015, 10:19, Marcin Maj, Technologie
  • Rozszerzona rzeczywistość interesuje Apple - wideo

    Apple kupiła firmę Metaio, która stworzyła bardzo interesujące rozwiązania rozszerzonej rzeczywistości. Warto zobaczyć projekty tej firmy, które mogą być jeszcze lepsze po połączeniu z technologiami Apple.  więcej
    29-05-2015, 13:50, Marcin Maj, Technologie
  • FOVE, czyli rzeczywistość wirtualna sterowana wzrokiem


    FOVE
    Jeśli projektów związanych z wirtualną rzeczywistością przybywać będzie w takim tempie, jak obecnie, to producenci konsol do gier powinni poczuć się zagrożeni. Okulary FOVE idą o krok dalej w porównaniu z dotychczasowymi produktami.  więcej
    20-05-2015, 09:40, Michał Chudziński, Technologie
  • Okulary do rzeczywistości wirtualnej wkrótce w sprzedaży


    Oculus VR
    Do premiery wciąż zostało trochę czasu, ale wiadomo przynajmniej, jak długo trzeba będzie czekać. Firma Oculus VR zapowiedziała także, że w ciągu najbliższych tygodni ujawniać będzie coraz więcej szczegółów dotyczących swojego produktu.  więcej
    08-05-2015, 08:19, Michał Chudziński, Technologie
  • Wirtualny nos powstrzymuje nudności w wirtualnej rzeczywistości


    Purdue University
    Choroba symulatorowa to zjawisko hamujące rozwój wirtualnej rzeczywistości. Inżynierowie głowią się nad tym od dawna, ale jedno z rozwiązań może być tak proste jak patrzenie na koniuszek swojego nosa.  więcej
    25-03-2015, 12:05, Marcin Maj, Technologie
  • Wirtualna rzeczywistość wkracza na rynek reklamy. Duże zmiany spodziewane w przyszłym roku


    Giuseppe Costantino / Shutterstock
    Wirtualna rzeczywistość zyskała na znaczeniu wraz z głośnym ostatnio zakupem za 2 mld dolarów firmy Oculus przez Facebooka. Nowa komunikacja z klientem przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości ma przypominać rewolucję technologiczną, jaka miała miejsce na rynku telefonii komórkowej podczas wprowadzaniu smartfonów.  więcej
    11-03-2015, 08:03, NEWSERIA, Technologie
  • Prawdziwe wyzwanie dla wirtualnej rzeczywistości to... nudności!


    Stefano Tinti / Shutterstock.com
    Jednym z ciekawszych problemów rynku wirtualnej rzeczywistości jest tzw. choroba symulatorowa, objawiająca się m.in. mdłościami i ogólnym dyskomfortem. Valve twierdzi, że pokonała ten problem, Oculus podobno też, ale czy to gwarantuje dobre samopoczucie wszystkim potencjalnym nabywcom tych urządzeń?  więcej
    06-03-2015, 15:51, Marcin Maj, Internauci

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

« Lipiec 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 




Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.