Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

prawo konsumenckie

  • Przedsiębiorcy to już konsumenci. Co to oznacza dla kupujących 'na firmę' i dla sprzedawców?


    Blue Media
    Od 1 stycznia obowiązują nowe przepisy w prawie konsumenckim oraz Kodeksie Cywilnym. Są bardziej przyjazne dla klientów - przedsiębiorców i dają im prawa, jakie dotąd miały tylko osoby prywatne. Jakie są najważniejsze zmiany i pod jakimi warunkami obowiązują?  więcej
    19-01-2021, 21:34, _, Pieniądze
  • Prawo konsumenckie - odpowiedzi na 3 najczęściej zadawane pytania

    Zarówno zakupy w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych są przyczyną wielu wątpliwości dotyczących możliwości zwrotu, gwarancji czy reklamacji towaru. Nie będąc świadomym swoich praw, a także obowiązków można narazić się na straty.  więcej
    24-02-2019, 07:44, Komunikat firmy, Pieniądze
  • Zakaz nieuzasadnionego blokowania geograficznego ułatwi zakupy w całej UE


    © sven hoppe - fotolia.com
    3 grudnia w całej UE zaczną obowiązywać nowe przepisy w zakresie zakazu nieuzasadnionego blokowania geograficznego. Europejczycy uzyskają łatwiejszy dostęp do towarów i niektórych usług na terenie UE. Europejskie Centrum Konsumenckie sprawdza, na jakie korzyści mogą liczyć konsumenci i czy regulacje rozwiążą wszystkie problemy.  więcej
    27-11-2018, 21:27, Nika, Pieniądze
  • Podatek od linków?


    Shutterstock.com
    Na posiedzeniu Komisji Prawnej (JURI) wkrótce będą omawiane nowe zapisy prawne dotyczące świata internetu. Jeśli nie zgłosi ona poprawek, oznaczać to będzie przyjęcie przepisów proponowanych wcześniej przez Komisję Europejską, w tym tzw. "podatku od linków".  więcej
    22-03-2018, 12:27, Nika, Lifestyle
  • 8 ważnych informacji o przedawnionych długach - poradnik


    © arturbo at istockphoto.com
    Firmy windykacyjne skupują przedawnione długi, licząc na naiwność dłużników. Część z nich płaci je dla świętego spokoju, inni nie reagują do czasu, aż komornik zapuka do drzwi. Jak się przed tym bronić? Poniżej znajdziecie praktyczny poradnik dla konsumentów.  więcej
    28-08-2017, 10:01, Grzegorz Styczyński,
  • Opinie: Przed i po 25 grudnia – co się zmieniło z punktu widzenia przedsiębiorcy?


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Z dniem 25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Zgodnie z jej wytycznymi właściciele sklepów internetowych zobowiązali się do wprowadzenia nowych 21 obowiązków informacyjnych. Jak powyższe zmiany wpłynęły na funkcjonowanie e-sklepów i co się zmieniło z ich punktu widzenia? Na te pytania odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej w poradniku “e-Commerce Polska: Przed i po 25 grudnia 2014 r. Co się zmieniło z punktu widzenia przedsiębiorcy?”, który jest już dostępny dla branży e-handlu.  więcej
    20-10-2015, 12:39, pressroom , Pieniądze
  • E-commerce krajowy i transgraniczny – wyzwania branży na polskim i europejskim rynku


    Pavel Ilyukhin / Shutterstock
    Wprowadzenie systemu polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich, czy internetowej platformy ODR to kolejne wyzwania, jakie czekają w najbliższym czasie branżę e-commerce. Ich analiza była celem konferencji zorganizowanej przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Trusted Shops 2 października br., podczas której omówiono także zagadnienia praktyczne dotyczące stosowania nowej ustawy o prawach konsumenta w e-commerce – reklamacje, odstąpienie od umowy i zwroty towarów.  więcej
    03-10-2015, 13:24, Katarzyna Słupek, Pieniądze
  • Opisy produktów w e-sklepie, a prawo


    LEHOSHCHINA HALYNA / Shutterstock
    Każdy właściciel e-sklepu dba, aby opisy jego produktów były wyjątkowe, przyciągały klientów i dobrze pozycjonowały stronę. Trzeba jednak pamiętać, że opisy, to nie tylko aspekt pozycjonowania, ale też wymóg prawny.  więcej
    02-10-2015, 09:37, pressroom , Pieniądze
  • Zakup produktów w formie cyfrowej - czy ryzyko jest większe?


    Myimagine / Shutterstock
    E-book zamiast papierowej książki, a o kasetach magnetofonowych mało już kto pamięta. Technika cyfrowa wypiera analogową. Popularność treści cyfrowych rośnie też Polsce. ECK na podstawie przyjmowanych zgłoszeń przedstawia, 
z jakimi problemami spotykają się konsumenci kupujący tego rodzaju towary.  więcej
    30-09-2015, 16:48, Katarzyna Słupek, Porady
  • Za rozsyłanie spamu będą kary w wysokości do 3 proc. rocznych przychodów


    wk1003mike / Shutterstock
    Konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, będzie mu też łatwiej zwrócić towar zakupiony online. To główne zmiany, które na mocy ustawy o prawach konsumenta wejdą w życie 25 grudnia. Nowe przepisy zakazują również wysyłania reklamowych e-maili i telemarketingu osobom, które nie wyraziły na to zgody, co powinno ucieszyć konsumentów.  więcej
    17-12-2014, 11:51, NEWSERIA, Pieniądze
  • Nowe prawo konsumenckie. 5 pytań i odpowiedzi


    Maxx-Studio / Shutterstock
    W internecie dostępnych jest wiele stron, na których można znaleźć informacje o zmieniających się przepisach prawa konsumenckiego, które zaczną obowiązywać od 25 grudnia 2014 r. Okazuje się jednak, że nie zawsze są one czytelne i wyjaśniają dokładnie, co się zmieni.  więcej
    13-12-2014, 10:37, Beata Marek, Cyberlaw, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)