Sądy w Niemczech już kilka razy orzekały w sprawie Adblocka Plus. Zawsze potwierdzały legalność samego blokowania, ale tym razem sąd w Kolonii zakwestionował praktyki biznesowe firmy Eyeo, która rozwija popularne narzędzie do blokowania reklam. więcej
Niemiecki sąd znów potwierdził legalność Adblocka Plus. Pojawiają się też informacje, że Microsoft może wprowadzić blokowanie reklam w swojej przeglądarce. więcej
Kiedyś twórcy Adblocka Plus mogli się pojawić na konferencji amerykańskiego IAB, za co zresztą niemało płacili. Teraz IAB USA nie chce ich widzieć, co można uznać za istotny sygnał. więcej
Wyświetlanie użytkownikom Adblocka specjalnych komunikatów może być coraz częstszą praktyką w walce z blokowaniem reklam. Organizacja IAB chce to wydawcom ułatwić i nie ukrywa, że Adblock denerwuje ją coraz bardziej. więcej
Popularne rozwiązanie do blokowania reklam po raz drugi obroniło się przed pozwem wydawców. Tym razem sąd uznał, że nie tylko Adblock Plus jest legalny, ale także jego działania związane z przepuszczaniem niektórych reklam. więcej
Twórcy Adblocka Plus tworzą przeglądarkę dla Androida z wbudowanym blokowaniem reklam. Co istotne nie są jedynymi, którzy chcą oferować szybszy mobilny internet bez reklam. więcej
Wydawcy prasy chcieli powstrzymać Adblocka Plus (rozszerzenie do blokowania reklam) poprzez pozwanie stojącej za nim firmy. Osiągnęli efekt odwrotny od zamierzonego - sąd potwierdził, że Adblock Plus jest zgodny z prawem. więcej
Nie od dziś wiadomo, że twórcy Adblocka Plus mogą brać pieniądze za odblokowanie reklam. Do tej pory mówiono, że firma Google im płaci, ale najwyraźniej nie jest to jedyny gigant wykazujący uległość wobec twórców małego rozszerzenia. więcej
Firma rozwijająca AdBlocka Plus może być pozwana przez wydawców z Francji, a wcześniej były doniesienia o pozwie w Niemczech. Działania prawne, nawet gdyby wpłynęły na jeden produkt, raczej nie rozwiążą zasadniczego problemu. więcej
Firma stojąca za narzędziem Adblock Plus zgłasza się do różnych e-biznesów z propozycją odblokowania reklam (tzw. whitelistingu), także za pieniądze. Wszystko odbywa się w ramach dbania o "akceptowalne reklamy", ale jednak może budzić zastrzeżenia. więcej
Google może płacić twórcom AdBlocka za nieblokowanie jej reklam - donosi austriacka gazeta Horizont. Wygląda to trochę tak, jakby AdBlock usiłował zyskać na swojej roli pośrednika między dostawcą treści a jej odbiorcą. więcej