Big Data

  • Big Data bezużyteczne dla małych firm?


    Konica Minolta
    Tylko 12% małych i średnich firm w Europie korzystało z Big Data w 2018 roku, w porównaniu z 33% dużych. W Polsce było ich jeszcze mniej - zaledwie 8%. Firmy nie zawsze rozumieją korzyści wynikające z analizy wielkich zbiorów danych, często też nie mają pomysłu na ich wykorzystanie. Czy zatem Big Data w małych firmach w ogóle ma sens?  więcej
    26-09-2019, 13:17, jr, Biznes, Finanse i Prawo
  • Trwa rywalizacja na konkursowej platformie Knowledge Pit. Kto stworzy lepszy algorytm?

    Stworzona przez polskich naukowców platforma Knowledge Pit to miejsce, gdzie studenci oraz specjaliści od analizy danych i uczenia maszynowego rywalizują w rozwiązywaniu realnych problemów. Dla uczestników, odbywających się na platformie konkursów, przewidziano nagrody.  więcej
    28-06-2019, 13:01, Nika, Technologie
  • Dobre książki IT po angielsku w dobrej cenie! Do 11.04 promocja w ebookpoint


    Kodilla.com
    Do księgarni ebookpoint dołączyło wydawnictwo PACKT PUBLISHING z ofertą blisko 1500 książek z zakresu IT po angielsku. Promocja powitalna, która trwa do 11 czerwca, pozwoli kupić książki wydawnictwa 40% taniej. Różne poziomy zaawansowania, szeroki przekrój tematów, aktualne treści - warto.  więcej
    06-06-2019, 07:42, Joanna Ryńska, Internauci
  • Firmy odkrywają potencjał sztucznej inteligencji


    Geralt/pixabay
    Ponad 3200 firm prowadzi prace nad sztuczną inteligencją – wynika z analiz prowadzonych na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Najwięcej z nich specjalizuje się w Big Data i uczeniu maszynowym. Badania pokazują też, że w pracach nad AI cały czas dominują Amerykanie, ale po piętach mocno depczą im Chińczycy.  więcej
    04-06-2019, 19:01, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Oferty w bankach skrojone na każdą miarę. Wszystko dzięki sztucznej inteligencji


    chanpipat / Shutterstock
    Szybka decyzja o przyznaniu kredytu, pomoc w planowaniu wydatków, indywidualne promocje i zniżki na zakupy czy rozrywki – taką mikro-personalizację oferty produktowej dla klientów banków zapewnia analityka behawioralna, wykorzystująca big data i sztuczną inteligencję. Korzystają na niej zarówno banki, jak i klienci.  więcej
    20-05-2019, 14:56, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Gigant rynku automatyki przemysłowej zainteresowany współpracą z polskimi startupami

    Advantech otwiera się na współpracę z polskimi startupami. Dzięki umowie, którą firma zawarła z Fundacją Przedsiębiorczości Technologicznej - organizatorem programów akceleracyjnych MIT Enterprise Forum CEE, Bridge to MassChallenge Warsaw oraz Smartup, młode przedsiębiorstwa technologiczne będą mogły oferować swoje rozwiązania wielu klientom.  więcej
    08-05-2019, 20:27, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Cyfrowa determinacja lub desperacja


    Shutterstock.com
    Czy Twoje przedsiębiorstwo robi odpowiednie postępy w zakresie modernizacji działalności? Na przeszkodzie stoją przestarzałe procesy, czasochłonne modernizacje systemów i nowe silosy danych? Jeśli gubisz się przy konstruowaniu odpowiedzi oraz w owych przybywających danych, przeczytaj ten artykuł.  więcej
    07-05-2019, 21:18, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Pokaż, co oglądasz, a powiem kim jesteś


    Alexas_Fotos z Pixabay
    Ponad 130 milionów widzów miesięcznie to olbrzymia widownia. Jak na tym zyskać, wie serwis Netflix, który korzysta z Big Data oraz sztucznej inteligencji, aby przygotować filmy, które odniosą sukces. Czy to już koniec kina, które kształtuje gusta?  więcej
    03-04-2019, 23:28, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Pokaż, co oglądasz, a powiem kim jesteś


    Alexas_Fotos z Pixabay
    Ponad 130 milionów widzów miesięcznie to olbrzymia widownia. Jak na tym zyskać, wie serwis Netflix, który korzysta z Big Data oraz sztucznej inteligencji, aby przygotować filmy, które odniosą sukces. Czy to już koniec kina, które kształtuje gusta?  więcej
    03-04-2019, 23:28, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Konkurs dla "ogarniaczy" BIG DATA. Do wygrania pobyt w Dolinie Krzemowej


    Gkenius
    Ruszył konkurs „Ogarnij BIG DATA z Żabką”, który skierowany jest do studentów poznańskich uczelni. Zwycięski zespół odwiedzi amerykańską Dolinę Krzemową, a wszystkie teamy, które przejdą do drugiego etapu, otrzymają nagrody pieniężne. Jeśli interesujesz się Big DATA, Artificial Intelligence oraz Machine Learning i chciałbyś zespołowo przygotować innowacyjny projekt, ten konkurs jest właśnie dla Ciebie.  więcej
    07-03-2019, 21:41, Nika, Kalendarium IT
  • Data Science paliwem dla Przemysłu 4.0


    Pexels.com
    Optymalizacja, monetyzacja i analityka. Pod znakiem tych pojęć ma się rozwijać w Polsce coraz więcej firm z sektora przemysłowego. Jednym z kluczowych trendów, który przyczyni się w 2019 roku do szerszej realizacji koncepcji Przemysłu 4.0 wśród polskich przedsiębiorstw będzie zbieranie, agregacja i analiza dużych zbiorów danych.  więcej
    12-02-2019, 21:11, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Sztuczna inteligencja odbiera pracę modowym doradcom

    Sklep internetowy wykorzystał AI i Big Data do personalizacji witryny w czasie rzeczywistym. Skutek? Wzrost współczynnika konwersji blisko o połowę!  więcej
    31-01-2019, 21:49, Nika, Technologie
  • Na hackathonie o zastosowaniu big data w bankowości


    Kaspersky Lab
    Jakie zastosowania może mieć big data w branży finansowej? Jakie dane zbierają terminale płatnicze oraz w jaki sposób można ich użyć? To tylko niektóre pytania, na które od 22 do 24 lutego odpowiedzi będą szukać uczestnicy hackathonu PekaoCoders.  więcej
    29-01-2019, 16:08, Nika, Kalendarium IT
  • Ile zarabia Data Scientist i dlaczego tak dużo?


    everything possible / shutterstock
    W dobie szybko rozwijających się technologii oraz wzrostu cyfryzacji zapotrzebowanie na wyspecjalizowanych pracowników z branży IT niezmiennie rośnie. Według danych pochodzących z raportu Robert Half Technology’s 2018 IT salary, specjaliści zajmujący się badaniem i analizą danych są jednym z najbardziej brakujących stanowisk na rynku.  więcej
    25-01-2019, 16:40, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Czy firmy wiedzą, po co zbierają dane...

    Większość dużych i średnich firm w Polsce przyznaje, że gromadzi dane, 60% deklaruje wykorzystanie w analityce biznesowej, a do stosowania rozwiązań z zakresu Big Data przyznaje się do 16% firm.  więcej
    14-01-2019, 23:52, jr, Biznes, Finanse i Prawo
  • Czas na Internet of Healthcare Things


    Schneider Electric
    Internet of Things (IoT) dotarł do szpitali, klinik i przychodni. Raport BI Intelligence przewiduje, że do 2020 roku liczba komunikujących się między sobą urządzeń z tego sektora wyniesie 646 mln. Oznacza to, że opieka zdrowotna będzie stanowić 25% rynku IoT.  więcej
    19-10-2018, 20:36, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Drobiazgowa segmentacja stworzona w oparciu o miliardy profili internautów


    Myimagine / Shutterstock
    Polska firma w oparciu o analizę 21 mld anonimowych profili internautów stworzyła segmenty ponad 270 globalnych marek. Będzie je udostępniać na autorskiej platformie. Ma to pomóc w precyzyjnym dotarciu do konsumentów z reklamą i zmniejszyć liczbę masowych nietrafionych kampanii.  więcej
    12-10-2018, 02:59, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Operator sieci i Politechnika Warszawska rozwijają współpracę


    Lopcio, lic: CC BY-SA 3.0 PL
    Rozwój partnerskiej współpracy ma stać się wspieranie inicjatyw ukierunkowanych na rozwój społeczeństwa informacyjnego, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i ich zastosowań, a także zapewnienie odpowiedniej ścieżki kariery największych talentów PW.  więcej
    24-09-2018, 22:22, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Integracja danych o klientach


    Senetic
    Ponad połowa światowych decydentów z zakresu oprogramowania zaimplementowała lub właśnie rozszerza implementację możliwości Customer Relationship Management (CRM). Zmiany te można zaobserwować również na polskim rynku, gdzie coraz więcej firm zaczyna przyglądać się posiadanym przez siebie wielkim zbiorom danych i zastanawia się nad sposobem ich efektywnego wykorzystania.  więcej
    17-09-2018, 21:17, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Marketerzy czytający w myślach? Dzięki neuronauce będzie to możliwe


    everything possible / shutterstock
    Neuronauka zmienia oblicze Big Data. Dzięki technologii dającej wgląd w świadomość człowieka, badacze danych zyskają dostęp do nowego rodzaju informacji. Wiedza o tym, co w danej chwili widzimy, myślimy, a nawet czujemy, na zawsze zmieni sposób w jaki firmy podejmują decyzje strategiczne. Na wieść o zdobyczach neuronauki zacierają ręce również marketerzy, dostrzegając w nich nowe możliwości targetowania reklam.  więcej
    26-07-2018, 22:40, Nika, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031