Rozwiązania związane ze sztuczną inteligencją (SI) mogą przynieść duże zmiany w sektorze bankowym – twierdzą eksperci w jednym z ostatnich raportów. Zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań ma spowodować wzrost wydajności, spadek kosztów oraz pojawienie się atrakcyjnych dla klientów produktów. więcej
Postępująca automatyzacja – jeśli nie będzie realizowana z uwzględnieniem skutków społecznych – może doprowadzić do drastycznego wzrostu zadłużenia państw. To jeden ze scenariuszy analizowanych w raporcie Deutsche Bank Research. Zdaniem ekspertów, może tak się zdarzyć, gdy digitalizacja pociągnie za sobą równoczesny wzrost bezrobocia. więcej
Boty pomagające w podejmowaniu decyzji inwestorom? To nie fikcja, a rzeczywistość. Boty-doradcy są dziś uznawane za jedną z najważniejszych innowacji o niezwykle dużym potencjale. Tym, co stanowi o niezwykłej przydatności rozwiązań opartych o SI w obszarze doradztwa inwestycyjnego, są mechanizmy samouczące, dzięki którym zwiększane są ich kompetencje analityczne. więcej
W rywalizacji o globalne przywództwo w technologiach prym wiodą Stany Zjednoczone oraz Chiny. Czy Europa kiedykolwiek dogoni galopujących faworytów, stając się w tym wyścigu trzecim koniem? więcej
W 2012 roku ponad 40 proc. Europejczyków będzie korzystać z bankowości elektronicznej - prognozują eksperci Deutsche Bank Research. W większości krajów UE w poprzednim roku zanotowano kilkuprocentowy wzrost popularności tego typu rozwiązań. Najszybciej e-banking rośnie we Francji, choć czołówkę ciągle okupują kraje Europy Północnej. więcej
Każda nowa forma płatności elektronicznej popada w pewien zaklęty krąg: handlowcy nie chcą w nią inwestować, dopóki klienci nie będą jej powszechnie używać, a klienci są niechętni nowej technologii, bo większość sieci handlowych jej nie akceptuje. Lekarstwem mają być zbliżeniowe płatności mobilne. więcej
Jeśli w sektorze kreatywnym odpowiednio dostosujemy prawo i ułatwimy mikrofirmom w nim działającym dostęp do kapitału, możemy stać się światową potęgą - wynika z raport Deutsche Bank Research. więcej
Im wyższe miesięczne dochody internauty, tym chętniej zakłada swój profil na portalu społecznościowym - wynika z najnowszego raportu Deutsche Bank Research w Niemczech. Wyjątkiem są studenci, którzy stanowią najliczniejszą grupę użytkowników social media niezależnie od dochodów. więcej