Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zarabiasz? To znaczy, że masz konto w serwisie społecznościowym

19-05-2011, 12:26

Im wyższe miesięczne dochody internauty, tym chętniej zakłada swój profil na portalu społecznościowym - wynika z najnowszego raportu Deutsche Bank Research w Niemczech. Wyjątkiem są studenci, którzy stanowią najliczniejszą grupę użytkowników social media niezależnie od dochodów.

Jeśli instytucja finansowa decyduje się na obecność w social media, powinna zapewnić swoim „fanom” wymierne korzyści w postaci specjalnych promocji i ofert - stwierdza również raport. Internauci oczekują bowiem konkretnych benefitów.

Sonda
Czy konto w serwisie społecznościowym może oznaczać, że użytkownik zarabia powyżej średniej?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Według raportu przygotowanego przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeszło 80% polskich internautów przyznaje się do regularnego korzystania z serwisów społecznościowych. Zaś badania Megapanel PBI/Gemius wskazują, że w styczniu 2011 serwisy społecznościowe odwiedził prawie każdy internauta (99,3%).

>> Czytaj też: KRRiT nie podoba się odsyłanie do serwisów internetowych w mediach publicznych

Z analiz przeprowadzonych przez Deutsche Bank Research wynika, że użytkownicy społeczności internetowych to osoby osiągające dochody powyżej średniej: im wyższe miesięczne dochody internauty, tym chętniej zakłada swój profil na portalu społecznościowym. Wyjątkiem od tej reguły jest młodzież, wśród której popularność tych serwisów jest wysoka bez względu na jej status materialny - zauważa autor raportu, Thomas Meyer, Główny Ekonomista Grupy Deutsche Bank.

Z serwisów społecznościowych korzystają bogaci internauci albo studenci
fot. DB Research - Z serwisów społecznościowych korzystają bogaci internauci albo studenci
Jak pokazały badania przeprowadzone przez instytut GFK, firmę Google i DB Research w Niemczech, internauci na poszukiwania odpowiedniej oferty poświęcają bardzo dużo czasu. Od pierwszej wizyty na stronie o tematyce finansowej, do zawarcia umowy z bankiem mija 7,5 tygodnia. U 30% osób proces ten rozciąga się nawet do 13 lub więcej tygodni. W ramach tego procesu klienci odwiedzają przed zawarciem umowy 43 strony internetowe w 4 różnych domenach.

>> Czytaj też: Chcą wycofać 1 mld USD z Facebooka

Użytkownicy social media interesują się informacjami o finansach, a jednocześnie nie interesuje ich osobisty kontakt z doradcą bankowym. Dane z rynku niemieckiego pokazują, że im bardziej bank jest „wirtualny”, czyli im mniej ma oddziałów, tym większy jest udział użytkowników mediów społecznościowych wśród jego klientów. Średnia dla populacji 14+ to 18%, a wśród klientów dużego banku internetowego w Niemczech, ING Digital Bank, aż 35%.