Im wyższe miesięczne dochody internauty, tym chętniej zakłada swój profil na portalu społecznościowym - wynika z najnowszego raportu Deutsche Bank Research w Niemczech. Wyjątkiem są studenci, którzy stanowią najliczniejszą grupę użytkowników social media niezależnie od dochodów.
Jeśli instytucja finansowa decyduje się na obecność w social media, powinna zapewnić swoim „fanom” wymierne korzyści w postaci specjalnych promocji i ofert - stwierdza również raport. Internauci oczekują bowiem konkretnych benefitów.
Według raportu przygotowanego przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeszło 80% polskich internautów przyznaje się do regularnego korzystania z serwisów społecznościowych. Zaś badania Megapanel PBI/Gemius wskazują, że w styczniu 2011 serwisy społecznościowe odwiedził prawie każdy internauta (99,3%).
Z analiz przeprowadzonych przez Deutsche Bank Research wynika, że użytkownicy społeczności internetowych to osoby osiągające dochody powyżej średniej: im wyższe miesięczne dochody internauty, tym chętniej zakłada swój profil na portalu społecznościowym. Wyjątkiem od tej reguły jest młodzież, wśród której popularność tych serwisów jest wysoka bez względu na jej status materialny - zauważa autor raportu, Thomas Meyer, Główny Ekonomista Grupy Deutsche Bank.
Użytkownicy social media interesują się informacjami o finansach, a jednocześnie nie interesuje ich osobisty kontakt z doradcą bankowym. Dane z rynku niemieckiego pokazują, że im bardziej bank jest „wirtualny”, czyli im mniej ma oddziałów, tym większy jest udział użytkowników mediów społecznościowych wśród jego klientów. Średnia dla populacji 14+ to 18%, a wśród klientów dużego banku internetowego w Niemczech, ING Digital Bank, aż 35%.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|