Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie dbamy o prywatność na portalach społecznościowych

11-05-2011, 10:38

Bardzo często na portalach społecznościowych zostawiamy swoje imię i nazwisko, adres miejsca zamieszkania, a ponad połowa użytkowników udostępnia też swoje zdjęcie - wynika z raportu PBI.

robot sprzątający

reklama


Sonda
Uważasz, że dbasz o swoją prywatność w sieci?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Według badania Megapanel PBI/Gemius w ciągu ostatnich kilku lat wyraźnie wzrosło zainteresowanie internautów serwisami społecznościowymi. W styczniu 2006 roku witryny te odwiedzało niewiele ponad połowa internautów (57,5%), podczas gdy w styczniu 2011 serwisy z tej kategorii odwiedził prawie każdy internauta (99,3%).

>> Czytaj też: GG.pl załatało lukę naruszającą prywatność użytkowników

Rejestracja w portalach społecznościowych często wymaga podania podstawowych danych, takich jak imię, nazwisko, e-mail. Internauci często jednak zostawiają w sieci o wiele więcej informacji o sobie. Jak wynika z najnowszego sondażu PBI, 86% respondentów ujawniła w internecie swoje imię i nazwisko, 83% miejsce zamieszkania. Niewiele mniej, bo 75%, udostępniła także swoją datę urodzenia, a 68% własne zdjęcie.

Informacje, które najczęściej zostawiamy w sieci
fot. PBI - Informacje, które najczęściej zostawiamy w sieci
Jednocześnie aż 72% respondentów deklaruje stosowanie ograniczeń w dostępie do informacji publikowanych na swoim profilu – najczęściej poprzez niepodawanie nieobowiązkowych danych oraz poprzez udostępnianie swego profilu jedynie znajomym.

>> Czytaj też: Aplikacje na Facebooku zagrażają prywatności?

Internauci są też ciekawi, co na ich temat można znaleźć w internecie. 80% respondentów przynajmniej czasem sprawdza informacje na swój temat. Według respondentów kontrolowanie wizerunku w internecie utrudnia przede wszystkim ogromna ilość witryn, forów, które należałoby przejrzeć (odpowiednio 63% i 47%), oraz nadmiar informacji (52%). Respondenci jako utrudnienia wskazywali głównie czynniki wymagające zaangażowania czasu i energii, nie zaś te związane z ograniczeniami technicznymi uniemożliwiającymi przeprowadzenie wyszukiwania.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *