Coraz więcej klientów będzie kupowało produkty w sklepach internetowych zamiast stacjonarnych. Co za tym idzie znacząco rosnąć będą wydatki na reklamę w sieci. Według prognoz specjalistów nawet dwukrotnie w ciągu najbliższych czterech lat. więcej
Reklamodawcy w Europie Środkowo-Wschodniej emitują w internecie ogromne ilości treści promocyjnych. Komu wyświetlają się reklamy online i kto w nie klika? więcej
Internauci z Europy Środkowo-Wschodniej najczęściej klikają w kampanie reklamowe branż spożywczej i kosmetycznej – wynika z raportu Gemiusa. Więcej informacji na temat środkowoeuropejskiego rynku reklamy online dostarcza raport gemiusAdMonitor. więcej
Szybszy wzrost przychodów z reklam na desktopie jest - zdaniem Facebooka - pierwszą korzyścią ze stosowania rozwiązań przeciwko blokowaniu reklam. Pytanie tylko, czy w przyszłości Facebook poradzi sobie z adblockerami mobilnymi? więcej
Adblock Plus od dawna przepuszcza reklamy z tzw. "białej listy". Dzięki nowej Acceptable Ads Platform posiadacze stron i blogów będą mogli zapewnić sobie wyświetlanie takich reklam. więcej
Po pierwszych starciach między Adblockiem Plus i Facebookiem wynik wynosi 1:2. Co prawda Adblock stworzył nowy filtr przeciwko reklamom, ale może on blokować coś więcej niż reklamy. więcej
Blokowanie reklam na Facebooku może być w przyszłości trudniejsze. Facebook uważa to za konieczność, a twórcy Adblocka Plus mówią o przejściu społecznościowego giganta na ciemną stronę. więcej
Blokowanie reklam nie tylko zyskuje na popularności, ale rozwija się od strony technologicznej i biznesowej. Wczoraj świat usłyszał o nowym rozwiązaniu Flattr Plus, a dziś Opera wprowadziła blokowanie reklam mobilnie i na desktopie. więcej
Wydawcy e-gazet mają nowy problem. Pojawiła się przeglądarka Brave podmieniająca zwykłe reklamy na swoje własne - bezpieczniejsze i lżejsze. Wydawcy mogą na nich zarobić, ale nie podoba im się narzucanie warunków przez nowego pośrednika. więcej
Niemiecki sąd znów potwierdził legalność Adblocka Plus. Pojawiają się też informacje, że Microsoft może wprowadzić blokowanie reklam w swojej przeglądarce. więcej
Nowe technologie śledzenia są wprowadzane bez wiedzy internautów. Operator Verizon już od 2012 roku stosował tzw. superciasteczka. Będzie musiał za to zapłacić 1,25 mln dolarów. więcej
Branża reklamowa walczy o wolność, a twórcy Adblocka to działający dla zysku niemoralni kłamcy, którzy chcą położyć kres różnorodności myśli na świecie. Takie wnioski można wyciągnąć z przemówienia szefa IAB USA Randalla Rothenberga. więcej
Zwykle o tym nie myślimy, ale BitTorrent to także usługa reklamy. Ta reklama dociera do milionów ludzi, jest stosunkowo tania. Czy twórcy i wydawcy zaczną z niej częściej korzystać? więcej
Reklama w internecie naprawdę została spaprana i dlatego Adblock jest taki popularny. IAB otwarcie to przyznała i zaproponowała stworzenie LEAN - alternatywnego standardu lekkich reklam. więcej
Wyświetlanie użytkownikom Adblocka specjalnych komunikatów może być coraz częstszą praktyką w walce z blokowaniem reklam. Organizacja IAB chce to wydawcom ułatwić i nie ukrywa, że Adblock denerwuje ją coraz bardziej. więcej
Pewien operator telekomunikacyjny jest gotowy na blokowanie reklam takich firma jak Google czy Yahoo. Może to być sposób na zmuszenie firm takich jak Google, by zaczęły dzielić się z operatorami pieniędzmi. więcej
Wydawcy prasy chcieli powstrzymać Adblocka Plus (rozszerzenie do blokowania reklam) poprzez pozwanie stojącej za nim firmy. Osiągnęli efekt odwrotny od zamierzonego - sąd potwierdził, że Adblock Plus jest zgodny z prawem. więcej
Liczniki polubień stron na Facebooku uwzględniają także konta nieaktywne oraz polubienia osób zmarłych. Facebook chce zrobić z tym porządek, co może objawić się spadkiem widocznej na stronie liczby polubień. więcej