Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

pandemia

  • 32. Finał WOŚP: Inwestycja w zdrowie płuc Polaków

    Pandemia odeszła w przeszłość, ale jej konsekwencje wciąż odczuwamy. WOŚP w swoim 32. Finale postanowiła zająć się problemem, który dotyka coraz więcej Polaków.  więcej
    24-10-2023, 19:05, kg, Lifestyle
  • E-commerce ochronił małe firmy przed skutkami pandemii


    Brooke Cagle
    Pandemia dała się we znaki wszystkim uczestnikom globalnego rynku, ale jak pokazuje nowy raport przygotowany przez Alibaba Group, to małe i średnie przedsiębiorstwa najbardziej odczuły jej skutki. Publikacja chińskiej firmy dostarcza dowodów, że największe szanse na przetrwanie miały firmy, które postawiły na cyfryzację i sprzedaż online.  więcej
    20-07-2022, 10:16, _, Pieniądze
  • Cyberwojna Rosji z Zachodem jest faktem. Firmy pod ostrzałem


    Mikhail Nilov
    W ciągu 3 lat liczba cyberataków, z jakimi muszą uporać się firmy wzrosła aż 14-krotnie. W tym roku firma zatrudniająca do tysiąca pracowników może spodziewać się nawet aż 86 tys. prób ataku. Wszystkiemu winna jest pandemia i… wojna na Ukrainie.  więcej
    31-03-2022, 13:56, _, Bezpieczeństwo
  • Oto najbardziej znienawidzone słowa roku 2021


    Gniew - fot. Shutterstock.com
    Nie ulega wątpliwości, że ostatnie miesiące na dobre zmieniły nasze podejście do życia i postrzeganie najprostszych, prozaicznych nawet czynności. Pandemia i jej skutki sprawiły, że ludzie na całym świecie są przytłoczeni nie tylko nową rzeczywistością, ale i, jak się okazuje, zmęczeni samym tematem koronawirusa. Jakie słowa znalazły się na “czarnej liście” najbardziej znienawidzonych zwrotów całego roku 2021?  więcej
    14-12-2021, 14:25, _, Lifestyle
  • Ponad 106 tys. Polaków z długami mniej niż przed pandemią


    BIG InfoMonitor
    Prawie 2 mld zł zaległości mniej mają Polacy po półtora roku pandemii. Na koniec września kwota przeterminowanych i nieopłaconych zobowiązań spadła do 77,8 mld zł. O ponad 106 tys. obniżyła się też liczba dłużników – wynika z Raportu InfoDług opartego na danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz bazy informacji kredytowych BIK. Według badania Quality Watch w czasie pandemii prawie jedna czwarta Polaków uporządkowała swoje finanse.  więcej
    17-11-2021, 07:20, pressroom , Pieniądze
  • Salesforce: 71% rozwijających się małych i średnich firm przetrwało pandemię dzięki digitalizacji

    Firma Salesforce opublikowała piątą edycję raportu pt. „Small and Medium Business Trends” (Trendy wśród małych i średnich przedsiębiorstw). Wyniki badań wskazują kilka skutecznych sposobów, dzięki którym małe i średnie firmy mogą odnieść sukces w cyfrowym świecie. Przykładowo 67% liderów MŚP twierdzi, że wsparcie społeczności było ważne dla przetrwania ich firmy podczas pandemii, a zdaniem 69% kluczowa okazała się pomoc rządowa.  więcej
    12-10-2021, 14:58, pressroom , Pieniądze
  • 77 proc. użytkowników internetu z Polski kupuje online


    Andrea Piacquadio
    Odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – tak wynika z najnowszej fali badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. W opracowaniu uwzględnione zostały zmiany zachowań e-konsumentów w związku z pandemią COVID-19.  więcej
    28-09-2021, 15:39, pressroom , Pieniądze
  • Cyfrowa rewolucja w Polsce to wynik zmiany mentalnej, nie tylko pandemii. Czas ją przyspieszyć


    harvepino
    Dokonująca się w Polsce cyfrowa rewolucja wynika nie tylko z konieczności podyktowanej pandemią, ale też zmiany mentalnej. Przedsiębiorcy i konsumenci przekonali się, jak wiele spraw można szybko i bezpiecznie załatwić przez internet, a urzędnicy w końcu zaufali obywatelom. Kolejnym etapem powinna być rozbudowa infrastruktury szerokopasmowej – przyznali zgodnie uczestnicy panelu dyskusyjnego poświęconego e-administracji i e-usługom podczas XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu (7-9 września 2021 r.).  więcej
    13-09-2021, 10:24, pressroom , Technologie
  • Raport Newspoint: Pfizer najczęściej wspominaną szczepionką przeciw COVID


    tilialucida
    Spośród wszystkich badanych szczepionek najwięcej pozytywnych opinii na Facebooku i Twitterze zebrał jednodawkowy preparat Johnson & Johnson (35,30%), najmniej zaś Sputnik (22,36%) - wynika z raportu przeprowadzonego przez Newspoint. Szczyt rosnącej fali zainteresowania szczepieniami przeciw COVID-19 jest już za nami.  więcej
    06-07-2021, 22:33, pressroom , Media
  • Życie po pandemii się nie zmieni - uważa ponad połowa Polaków, ale tylko w niektórych obszarach


    chokniti
    Czy jesteśmy na progu powrotu do tego, co znamy z czasów sprzed pandemii COVID-19? Czy na pewno tego chcemy? Jak bardzo zmieniliśmy się przez te kilkanaście miesięcy i czy we wszystkich aspektach nasze życie wywróciło się do góry nogami? Zobacz jakich odpowiedzi udzielili Polacy w badaniu „Nastroje Polaków, uczucia i spojrzenie na przyszłość – zmiany, które spowodował COVID-19”.  więcej
    28-06-2021, 10:47, pressroom , Lifestyle
  • Teorie spiskowe nt. UFO to źle interpretowane testy agencji - mówi polski naukowiec z NASA


    Andreas Schlereth
    O mechanizmach powstawania fake newsów opowiada inżynier NASA Artur Chmielewski. Zdaniem naukowca, nieprawdziwe informacje mogą być wynikiem fałszerstw, motywowanych najczęściej względami finansowymi. Dodaje, że w USA dużo fake newsów, np. przeciwko szczepionkom, podawanych jest przez Rosjan.  więcej
    15-06-2021, 07:05, _, Bezpieczeństwo
  • Po przebadaniu 2,3 mld ludzi wiemy, że pandemia ukształtowała nowe zachowania w sieci

    Ericsson zbadał opinie 2,3 mld konsumentów z 31 rynków. Z badania wynika, że tendencja do przenoszenia zasadniczych elementów codziennego życia do sieci, pozostanie istotna dla ludzi z całego świata długo po przeminięciu pandemii.  więcej
    11-06-2021, 07:32, _, Lifestyle
  • 10 branż, w których pracownicy najczęściej zmieniają pracę oraz najważniejsze trendy na 2021 rok

    Jak zmienił się rynek pracy w ostatnich miesiącach? W jakich branżach pracownicy najczęściej zmieniali pracę? Kto jest w najtrudniejszej sytuacji? Prezentujemy wyniki najnowszego badania firmy rekrutacyjnej i outsourcingowej Devire, w którym swoim doświadczeniem podzieliło się ponad 3 tys. pracowników z 20 branż z całej Polski.  więcej
    09-06-2021, 16:14, _, Pieniądze
  • Nasilenie cyberataków związanych ze szczepionkami przeciwko COVID-19


    Kaspersky
    W I kwartale 2021 r., oszuści nadal chętnie wykorzystują do swoich celów pandemię. Coraz częściej wykorzystywane są informacje o szczepieniach. Badacze z firmy Kaspersky zidentyfikowali różne rodzaje stron phishingowych na całym świecie. Oprócz wiadomości spamowych odbiorcy otrzymują zaproszenie na szczepienie, do udziału w ankiecie lub teście na COVID-19.  więcej
    04-05-2021, 13:28, pressroom , Bezpieczeństwo
  • W pracy potrzebujemy nowych umiejętności - to efekt pandemii. Poznaj 4 trendy, które będą odgrywać największą rolę w zmianach zachodzących obecnie na rynku pracy

    W ciągu ostatniego roku biznes stanął przed wyzwaniem zweryfikowania większości krótkoterminowych planów rozwoju. Zmiany nie ominęły również pracowników, którzy muszą obecnie wykazywać się nieco innymi umiejętnościami w ramach pracy zdalnej, ponieważ większość procesów została przeniesiona do świata cyfrowego. Jak wynika z badania SAS, 88 proc. menedżerów przyznaje, że musiało zmienić plany rozwoju zawodowego zespołów, aby umożliwiały one zdobycie umiejętności, których obecnie najbardziej potrzebują organizacje.  więcej
    04-05-2021, 12:39, pressroom , Pieniądze
  • CyberTarcza ochroniła w 2020 r. ponad 3,5 mln osób


    Mati Mango
    Ponad 3,5 mln internautów ochroniła w 2020 roku CyberTarcza, uniemożliwiając im wejście na strony phishingowe, a w konsekwencji chroniąc przed utratą danych i pieniędzy - informuje CERT Orange Polska w najnowszym raporcie. Oszuści często wykorzystywali emocje i zmiany stylu życia związane z pandemią, by przekonać internautów do szybkiego kliknięcia w niebezpieczny link lub pobrania fałszywej aplikacji.  więcej
    19-04-2021, 13:58, pressroom , Bezpieczeństwo
  • Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki - czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku


    astrosystem
    W minionym roku głównymi tematami rozmów w Internecie były zakupy online, Netflix, dresy i praca z domu, jak wynika z raportu SentiOne. Co ciekawe, o tej ostatniej znacznie częściej rozmawiano, niż faktycznie ją wykonywano. Zaskoczeniem jest również ogromny wzrost zainteresowania siecią klubów fitness Zdrofit w okresie zamknięcia siłowni - rozmawiano o nim pięć razy częściej niż przed pandemią.  więcej
    15-03-2021, 17:14, _, Lifestyle
  • Eksperci alarmują: miliony miejsc pracy nie wrócą po zakończeniu pandemii


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Roboty w hotelach, kasy samoobsługowe w sklepach, księgowi zastąpieni przez boty – firmy optymalizują koszty stawiając na automatyzację. Wszystko wskazuje na to, że pandemia trwale zmieniła krajobraz rynku pracy. Wbrew pozorom to zła wiadomość nie tylko dla osób z niskimi kwalifikacjami, ale także specjalistów z niektórych dziedzin. Sztuczna inteligencja jest w stanie zastępować również księgowych, prawników czy bankierów.  więcej
    12-03-2021, 13:16, _, Pieniądze
  • Elastyczność w kosmosie - podróże międzyplanetarne nową rzeczywistością na rynku pracy

    W marcu 2020 roku na rynku pracy została wyłączona grawitacja, co miało poważne skutki dla pracowników. Związani dotychczas z Ziemią (będącą symbolem pracy z biura) musieli odnaleźć się w nowej rzeczywiści i rozpocząć samotną podróż we własnym statku kosmicznym, czyli inaczej – w domu. O tym, jak długo pracownicy wytrzymają z daleka od Ziemi i czy kiedykolwiek grawitacja na rynku pracy powróci, mówili eksperci Cushman & Wakefield podczas webinaru pt. „Miejsce pracy bez grawitacji”.  więcej
    12-03-2021, 10:59, pressroom , Pieniądze
  • Najnowsze cyberoszustwa wykorzystujące COVID-19


    BillionPhotos.com
    Zaoferowano Ci mailowo szczepienie na COVID-19 albo otrzymałeś informację odkrywającą wszystkie „sekrety” stojące za pandemią? Bądź ostrożny! Badacze ds. cyberbezpieczeństwa ESET zidentyfikowali w ostatnim czasie szereg nowych kampanii, które wykorzystują temat COVID-19, aby pozyskać dane osobowe użytkowników czy pozbawić ich oszczędności.  więcej
    10-03-2021, 19:54, _, Bezpieczeństwo

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)