Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

branża gier

  • Wpływ e-sportu na rozwój branży gier online


    Jumpstory.com
    Boom na e-sport trwa w najlepsze. Dziś profesjonalna rywalizacja w League od Legends czy CS:GO jest pełnoprawną pracą. E-sport na przestrzeni lat znacząco się rozwinął, oddziałując tym samym na wiele innych branż, a w szczególności na swoją macierzystą branżę, czyli branżę gier online. Aspekt rywalizacji w grach online i zwiększoną ilość produkcji, które gatunkowo są zbliżone do tych stricte e-sportowych, możemy bowiem zauważyć dziś niemal wszędzie — czy to w tytułach konsolowych i pecetowych, czy też w grach przeglądarkowych i mobilnych.  więcej
    28-03-2023, 09:16, _, Technologie
  • Specjaliści znający JavaScript oraz TypeScrip zarobią nawet 26 tys. złotych miesięcznie w branży gamingowej


    Sean Do
    Branża gamingowa bardzo mocno rozwija się w ostatnich latach. Jak wynika z raportu „The Game Industry in Poland 2021” tylko nad Wisłą rynek ten rośnie blisko 30 proc. rok do roku. Specjaliści, którzy zajmują się JavaScript czy TypeScript, biorąc pod uwagę ich wąskie kwalifikacje, mogą zarabiać nawet 26 tys. złotych miesięcznie.  więcej
    12-08-2022, 12:20, pressroom , Pieniądze
  • Praca w branży gier: wzrost liczby ofert i wynagrodzeń


    Andre Hunter
    250-procentowy wzrost liczby ofert pracy zanotowała branża gier. Tylko pierwsze cztery miesiące 2022 roku przyniosły 2,5 razy więcej ogłoszeń z tej kategorii w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Wzrosły też wynagrodzenia dla twórców gier - donoszą eksperci Kodilla.com, którzy przeanalizowali najnowsze informacje z rynku gamedev w Polsce.  więcej
    28-06-2022, 11:00, pressroom , Pieniądze
  • Na twórców foto, video czy gier czeka w Poznaniu prawie 4500 m2 przestrzeni wyposażonej w najnowocześniejsze sprzęty


    Mateusz Gzik
    Dla projektantów i producentów gier dostępna będzie przestrzeń gamingowa i prawie 300-metrowe studio Motion Capture ze sprzętem potrzebnym do skanowania przedmiotów czy produkcji VR. eN Studios jako pierwsze w Polsce udostępni możliwość symultanicznego nagrywania dźwięku, dając możliwości Performance Capture. Twórcy gier do dyspozycji otrzymają unikatowy, sprowadzany ze Stanów Zjednoczonych sprzęt, czyli 36 specjalistycznych kamer i specjalnych strojów.  więcej
    06-06-2022, 14:01, pressroom , Technologie
  • Polscy gamerzy kupują online chętniej niż entuzjaści mody


    Andre Hunter
    W ciągu ostatnich lat branża gier komputerowych stała się największym rynkiem rozrywki na żądanie. Przewiduje się, że już w 2022 roku jej przychody osiągną 175 060 mln dolarów. Nie inaczej jest w Polsce - dynamicznie rozwijającym się rynku z ponad 17 milionami graczy[2], gdzie do 2024 roku wartość branży ma wynieść 3 miliardy złotych (ok. 760 milionów dolarów)[3]. Polacy są znani jako konsumenci, którzy chętnie sprawdzają tytuły z całego świata.  więcej
    18-05-2022, 13:27, pressroom , Pieniądze
  • Trendy na 2022 rok, które zdominują branżę gamingową


    Screen Post
    Dla branży mobile gamingu poprzedni rok był więcej niż łaskawy, a obecny zapowiada się równie obiecująco. Od ponad dekady możemy obserwować sukcesywny wzrost mobile gamingu i rosnącą przewagę nad konsolami czy PC. Dane Statista pokazują, że w 2021 r. branża zgromadziła około 2,7 miliarda graczy na całym świecie, natomiast, do 2023 roku prognozuje się, że będzie ich aż 3,07 miliarda. Natomiast z danych dotyczących przychodów z gier mobilnych wynika, że sięgają już wartości 9-cyfrowych.  więcej
    23-02-2022, 12:51, pressroom , Pieniądze
  • Chmura zmienia świat gier


    Robert Scoble, na lic. CC
    Przyszłość branży gier idzie w kierunku grania we wszystko, co tylko zechcemy, z kim chcemy, gdzie chcemy. Gry zyskają ten sam status, co muzyka i TV. Przynajmniej tak przewiduje firma Microsoft, która przedstawia właśnie swój projekt gamingowy.  więcej
    18-10-2018, 18:14, Nika, Pieniądze
  • Nadchodzi 8. edycja GIC Game Industry Conference

    16. października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich rozpocznie się konferencja Game Industry Conference. Przez trzy dni słuchacze poznają nowinki technologiczne, poszerzą swoją wiedzę dotyczącą tworzenia gier z takich tematów jak tworzenie grafiki, programowanie, korzystanie z silników, udźwiękowienie gier i wiele więcej.  więcej
    06-10-2015, 16:29, Komunikat firmy, Kalendarium
  • Tworzenie gier komputerowych droższe niż produkcja filmów w Hollywood

    Rynek gier komputerowych został zdominowany przez dużych producentów, a coraz większe dochody nieodwracalnie zmieniły całą branżę. Tworzenie produkcji pod masowego gracza spowodowało zanik różnorodności gatunków i wtórność. Z gier komputerowych zrobiła się korporacyjna maszynka do robienia pieniędzy. Dziś nie tworzy się gier nowych i przełomowych, bo oznacza to zbyt duże ryzyko dla producenta. Gra ma zarobić na siebie, na setki osób zaangażowanych w jej tworzenie oraz akcjonariuszy. Główny nurt dzisiejszych gier komputerowych jest kalką świata filmu, który zdominowało kino efekciarskie, robione według szablonu.  więcej
    28-09-2013, 09:33, Sławomir Wilk, Technologie
  • Zagraniczne gry są lepsze od polskich - tak myśli przeciętny Polak

    Zaledwie 11% polskich graczy preferuje gry rodzimych producentów - wynika z raportu opublikowanego przez Monday PR i SW Research. Zapomnieli już o Wiedźminie?  więcej
    10-11-2012, 21:33, Anna Wasilewska-Śpioch, Lifestyle
  • Pawlak: gry komputerowe naszym najlepszym towarem eksportowym


    Nics events (na lic. CC)
    Rynek IT w Polsce szacowany jest na 9 mld dolarów - powiedział w piątek na konferencji wicepremier Waldemar Pawlak. Dodał, że "branża IT, a zwłaszcza gry komputerowe mogą stać się najważniejszą polską specjalnością i najlepszym towarem eksportowym".  więcej
    13-08-2011, 19:11, PAP, Pieniądze
  • Wielka bitwa o programistów


    Nics events (na lic. CC)
    Dziesięć lat temu w Polsce działało kilku producentów gier zatrudniających łącznie góra stu projektantów. Dziś – jak szacuje sama branża – na rynku pracuje już około tysiąca programistów, a zapotrzebowanie jest na drugie tyle.  więcej
    31-05-2011, 21:46, Forsal.pl, Pieniądze
  • Studia dla twórców gier komputerowych ruszają na Uniwersytecie Śląskim


    ©istockphoto.com/RichVintage
    Uniwersytet Śląski podpisał w piątek umowę o współpracy z producentem gier komputerowych. "Będziemy kształcić specjalistów dla tej branży" - powiedział dr Paweł Jędrzejko, koordynator studiów.  więcej
    30-05-2011, 21:53, Forsal.pl, Lifestyle
  • W Krakowie do końca 2009 roku powstanie Europejskie Centrum Gier ze studiami animacji i produkcji dźwiękowej. Jego stworzenie pochłonie 10 mln zł.  więcej
    24-07-2008, 19:09, Anna Wasilewska-Śpioch, Lifestyle
  • Ruszyła II edycja konkursu Fantomy 2008 - dla graczy i branży gier. Głosowanie internautów potrwa do 5 kwietnia br.  więcej
    11-03-2008, 23:16, Krzysztof Gontarek, Lifestyle

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)