Zaledwie 11% polskich graczy preferuje gry rodzimych producentów - wynika z raportu opublikowanego przez Monday PR i SW Research. Zapomnieli już o Wiedźminie?
reklama
Polscy producenci gier - CD Projekt Red, Techland, City Interactive, Flying Wild Hog, People Can Fly, Reality Pump, 11 bit Studios, Bloober Team - mają na swoim koncie produkcje, których nie powstydziłyby się największe studia na świecie. Polacy o wiele lepiej oceniają jednak gry zagraniczne. W badaniu firm Monday PR i SW Research gracze uznali ich wyższość we wszystkich kategoriach z wyjątkiem „ciekawa fabuła, historia”, gdzie trochę lepiej wypadły gry polskie. Największe różnice widać w przypadku kategorii „wysokie wymagania sprzętowe”, „wysoka cena”, „dobra grafika” i „dobra renoma”, w których gry zagraniczne uzyskały o 45-55% więcej wskazań.
Inna sprawa, że polscy gracze generalnie nie znają marek producentów gier. Uczestników badania sprawdzono pod kątem spontanicznej i wspomaganej ich znajomości. W pierwszym przypadku wśród najlepiej rozpoznawanych marek dominowały brandy zagraniczne: Electronic Arts (31,3%), Blizzard Entertainment (10,8%) i Ubisoft (10,7%). Polskim akcentem był CD Projekt, którego wskazało 12,3% ankietowanych. Sporo poniżej liderów uplasowały się Cenega Poland (5,9%) i Techland (3,9%).
W przypadku wspomaganej znajomości marek sytuacja wygląda nieco inaczej. Najlepiej rozpoznawanym producentem gier okazał się... Microsoft (93,5% wskazań), za nim znalazły się: Sony (87,4%), Nintendo (77,5%), CD Project (53,7%), Cenega Poland (53,5%), Sega (53,1%) oraz Electronic Arts (52,7%), pozostałych producentów znała mniej niż połowa graczy.
Skąd taka słaba znajomość polskich producentów gier? Może media poświęcają im za mało uwagi? Z raportu wynika, że nie. Faktem jest jednak, że w obu monitorowanych okresach najwięcej (około 75%) publikacji zgromadziły CD Projekt, City Interactive oraz Techland, co pokazuje zamieszczona niżej grafika. Główną tego przyczyną są ich bardzo dobrze sprzedające się gry, co zachęca dziennikarzy do prezentowania firm i ich produktów w mediach. Również przekrojowe publikacje dotyczące polskiej branży gamingowej często koncentrują się na sukcesach wspomnianych producentów - czytamy w raporcie.
W artykule wykorzystano wykresy pochodzące z raportu „Polska branża gier komputerowych. Analiza wizerunku medialnego i świadomości marek polskich producentów gier” (PDF, 29 stron). Jego rozszerzona wersja jest dostępna po zarejestrowaniu na stronie www.badaniagraczy.pl. Autorem badania, które zrealizowano metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI), jest firma SW Research, za analizy wizerunkowe odpowiada agencja Monday PR.
Z drugiej strony, żadnej z polskich gier nie towarzyszyły takie emocje, jak popularnej strzelance studia Danger Close Games - zob. Wojskowi ukarani za pomaganie twórcom Medal od Honor. Ujawnili zbyt wiele?
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|