Aż o dwie pozycje spadła fińska firma pod względem sprzedaży smartfonów. Na szczycie zestawienia - Apple przed Samsungiem i Nokią.
reklama
Od momentu wprowadzenia w roku 1996 smartfona Communicator Nokia dominowała na tym rynku. Faktem było jednak, że niewiele było podobnych telefonów tego typu. Tak naprawdę w bardziej zaawansowane urządzenia inwestowała jedynie kanadyjska firma Research In Motion. Dopiero pojawienie się iPhone'a firmy Apple w roku 2007 zmieniło stan rzeczy. Smartfony sprzedają się o wiele lepiej niż zwykłe telefony, na które zapotrzebowanie systematycznie maleje.
Od pewnego czasu coraz głośniej mówiło się o tym, że fińska firma stracić może palmę pierwszeństwa. Widać było wyraźnie, że pozostaje daleko w tyle za Apple'em, Samsungiem czy Research In Motion. Brak przełomowego modelu, a także kurczowe trzymanie się Symbiana sprawiły, że Nokia systematycznie traciła na znaczeniu. W drugim kwartale br. zanotowała pół miliarda euro straty - sprzedaż zwykłych telefonów spadła o 16 proc., a smartfonów aż o 34 proc. Agencja Moody's obniżyła wiarygodność kredytową producenta. Na nic zdało się na razie obniżenie cen smartfonów.
Nokia musiała niedawno oddać pierwsze miejsce w Europie Zachodniej wśród producentów telefonów komórkowych koreańskiemu Samsungowi. Jako jedna z niewielu nie korzysta na boomie na rynku smartfonów. Ratunku upatruje się w sojuszu z Microsoftem. Pierwsze telefony z systemem operacyjnym amerykańskiego koncernu pojawić się mają jednak dopiero w przyszłym roku.
Tymczasem konkurencja nie śpi i bez skrupułów wykorzystuje słabnącą pozycję firmy z Espoo. Według najnowszych danych Nokia nie tylko oddała w skali globalnej pierwsze miejsce na rynku smartfonów, ale dała się wyprzedzić jeszcze jednej firmie, ostatecznie kończąc drugi kwartał dopiero na trzecim miejscu.
Pozycję lidera zyskała firma Apple, która sprzedała 20,3 mln iPhone'ów 4. Sukces ten jest o tyle duży, że urządzenie to ma już rok, a rzadko który smartfon tak długo utrzymuje się na fali. Drugie miejsce zajął koreański Samsung, którego sprzedaż szacuje się na 19 mln urządzeń. W opublikowanych wczoraj wynikach finansowych nie zawarto jednak informacji o dokładnym poziomie sprzedaży. Tak szacują analitycy ze Strategy Analytics, podkreślając jednocześnie, że sukces firma zawdzięcza przede wszystkim bardzo dobrej sprzedaży modeli z serii Galaxy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|