@Antek - probvlem się nie rozwiąże, bo niestety wśród darmowych statystyk Stat.pl oferuje jedną cechę, której brak np. Google Analytics czy Wooprze - elastyczność w doborze danych, które chcielibyśmy udostepnić osobom trzecim (w GA i większości innych zaawansowanych darmowych statstyk albo pokazujesz wszystko albo nic). Miejmy nadzieję, ze pojawi się jakaś modyfikacja Awstata udostępniająca taką funkcjonalność. I wtedy faktycznie będzie po problemie.
Pracuję w firmie, w której korzystamy z darmowych statystyk stat24 na portalu komercyjnym. Po wymianie kilkunastu maili z obsługą użytkownika statystyk nie udało mi się uzyskać tylko informację o tym, że aktualnie nie mogą podać daty, kiedy zostaną udostępnione cenniki a od początku wyświetlania reklam zostało ich wyświetlonych już ponad 40000 !!!
Jestem ciekaw stawki, jaka zostanie zaoferowana bo oczywiście można przenieść się na płatne statystyki i nie mieć reklam ale jeśli stawka będzie uczciwa to być może okaże się że darmowe statystyki "się opłacają" bo generują dodatkowy dochód.
Tylko JAK DŁUGO trzeba jeszcze czekać na udostępnienie klientom cennika. Nie mówię o panelu zarządzania tym programem partnerskim, firma Stat24 powinna udostępnić cennik.
Cieszę się, że DI poruszył tą sprawę bo to dotyczy bardzo wielu stron/portali, które korzystają z darmowych statystyk stat24. Mam nadzieję, że uda wam się to wyjaśnić i będą aktualizacje tego artykułu.
Zaraz po pojawieniu się pierwszych reklam na mojej stronie napisałem do Stat24. Oczywiście otrzymałem zapewnienie, że serwis podzieli się z użytkownikami zyskami. Po około 2 miesiącach zrezygnowałem z ich usług i wstawiłem na stronie skrypt stat4U i Google Analitics.
Dzięki tym niesmacznym reklamom na stat24 poznałem świetną alternatywę - Google Analitics.
Stat24 popełnili moim zdaniem jeden zasadniczy błąd. Skoro wprowadzenie reklam jest "dla dobra obopólnego" i ma na zasadzie współpracy partnerskiej skorzystać na tym i firma i użytkownik, to dlaczego nie dali swojemu "partnerowi" wyboru czy chce zarabiać na swojej stronie czy niekoniecznie?
Skoro aż tak liczą każdy grosz, to podejrzewam, że cennik wyświetleń layerów przez stat24 nie będzie zachwycający w porównaniu do innych dostępnych rozwiązań.
Moim zdaniem o to też chodzi firmie:
chce ona stworzyć ofertę dla laików, którzy nie znają bardziej opłacalnych możliwości a dzięki stat24 za pomocą kopiuj-wklej będą mogli wkładać pierwsze drobne do skarbonki - dopóki temat reklam nie stanie im się bliższy.
Myślę, że marketingowo to pomysł dobry, ale jako użytkownik mający nieco większe wymagania państwu ze stat24 już podziękowałem i cieszę się brakiem głukowatych (bo nie związanych z moją stroną) reklam.
GA w wielu kwestiach jest lepszy od Stat24, ale w wielu gorszy. Po prostu jest inny. Mozna w jednym koncie miec kilka statystyk bez przelogowywania, ale np. jesli statystyka dotyczy serwisu z subdomenami, to moga wychodzic cuda-niewida w danych. Mozna udostepniac dane osobom trzecim (np. reklamodawcom), ale od razu calosc, podczas gdy w Stat mozna wybierac dane. GA podaje np. wspolczynnik odrzucen, za to nie podaje rankingu IP (co w niektorych sytuacjach sie przydaje). Itp. itd.
Jeden i drugi system sa zaawansowane, ale zwyczajnie maja rozne cechy i dla jednego uzytkownika lepszy bedzie jeden, dla drugiego drugi. Natomiast tutaj nie jest mowa czy swieta bozego nardzenia goruja nad wielkanoca, a o tym, ze ktos tu niepowaznie traktuje uzytkownikow.
@Rut mylisz się - stat24 daje wybór użytkownikom: jeśli nie chcesz reklam to wykup płatną wersję statystyk, wtedy nie będą Cię atakowali reklamami.
Co do wspólnego interesu to oczywiście sprawa jest podejrzana, bo jak dotąd żaden z klientów darmowych statystyk stat24 nie wie "co z tego wspólnego interesu dostanie". A skoro nie wiadomo "co" to na myśl zaczyna przychodzić, że "może nic".
Może to akcja która się uspokoi, klienci dostaną grosze a ilość wyświetlanych reklam zmniejszy się w momencie w którym stat24 zacznie się dzielić zyskami z klientami. Według mnie to może być akcja zaplanowana tak "w 4 miesiące wyśletlamy n-milionów reklam i nic nie ujawniamy klientom, później płacimy marny procent zysku i uspokajamy kampanię".
Twoja odpowiedź jest za to na temat,
a propos Google Analitics warto także wiedzieć że do 5 mln wyświetleń w miesiącu jest za friko.