Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy odbierają 150 paczek rocznie ze sklepów internetowych. Jak lubimy płacić online?

Dzisiaj, 01:46

Rewolucja w polskim e-commerce nabiera tempa. Najnowsze badanie Tpay rzuca światło na radykalnie zmieniające się zwyczaje zakupowe Polaków. Czy tradycyjne sklepy mają powód do obaw?

robot sprzątający

reklama


W tym artykule przeczytasz o:

  • Aktualnym profilu polskiego e-konsumenta w 2024 roku
  • Zmieniających się preferencjach zakupowych różnych grup wiekowych
  • Najpopularniejszych kategoriach produktów w e-commerce
  • Nowych trendach w zakupach mobilnych
  • Różnicach w zachowaniach zakupowych kobiet i mężczyzn
zakupy online

Nowy portret polskiego e-konsumenta 2024

Statystyczny polski e-konsument to obecnie 42-latek pracujący na etacie, który regularnie dokonuje zakupów online 2-3 razy w miesiącu lub częściej. Co najbardziej zaskakuje w najnowszych danych?

  • Dynamiczny wzrost aktywności starszych użytkowników - aż 40% e-kupujących ma minimum 55 lat.

Szczególnie istotna stała się różnica w preferencjach zakupowych między płciami.

  • Podczas gdy 62% kobiet preferuje zakupy przez smartfony, wśród mężczyzn odsetek ten wynosi zaledwie 41%.

To kluczowa wskazówka dla e-sprzedawców planujących strategie sprzedażowe na rok 2024.

Rewolucja w kategoriach zakupowych

Najbardziej dynamiczne zmiany obserwujemy w popularności poszczególnych kategorii produktowych:

  • Odzież pozostaje liderem z 24% udziałem w koszyku zakupowym
  • 25% konsumentów kupuje ubrania online 2-3 razy w miesiącu
  • 22% badanych zaczęło kupować przez internet obuwie
  • 21% respondentów przerzuciło się na zakup leków i suplementów online

Mobilna rewolucja w zakupach

Smartfon stał się dominującym narzędziem zakupowym, wykorzystywanym przez 52% wszystkich e-konsumentów. To fundamentalna zmiana w sposobie, w jaki Polacy robią zakupy online.

Magdalena Stranz-Sobalkowska, CCO w Tpay, podkreśla:

„Pandemia czy spowolnienie gospodarcze bardzo wpłynęły na e-commerce, nie zwalnia on jednak tempa i każdy rok to nowe wyzwania dla branży."

Produkty wciąż oporne na cyfryzację

Mimo rosnącej popularności e-commerce, niektóre kategorie produktów nadal pozostają domeną zakupów stacjonarnych:

  • 34% konsumentów preferuje zakup roślin ogrodowych i doniczkowych w sklepach stacjonarnych
  • Świeże produkty spożywcze - 34% badanych unika ich zakupu online
  • Artykuły spożywcze dzielą konsumentów: 16% kupuje je online regularnie, podczas gdy pozostali preferują zakupy tradycyjne

To warto zapamiętać

  • Polski rynek e-commerce przechodzi fundamentalną transformację demograficzną
  • Pracownicy etatowi stanowią najbardziej aktywną grupę e-konsumentów, odbierając rocznie minimum 150 paczek
  • Mobilne zakupy stają się standardem, szczególnie wśród kobiet
  • Kategorie tradycyjnie "stacjonarne" jak leki czy obuwie przechodzą do sfery online
  • Świeże produkty i rośliny pozostają ostatnimi bastionami handlu tradycyjnego

 

Źródło: Tpay

Ilustracja: Freepik


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik






fot. Freepik



fot. Freepik