3 miliony klientów do końca 2009 roku - taki cel postawił przed sobą Play. Trzeba przyznać, że deklaracja czwartego operatora jest bardzo odważna biorąc pod uwagę nasycenie rynku telefonii komórkowej. W realizacji planu mają pomóc agresywna polityka cenowa oraz liczne promocje. Działania już zostały rozpoczęte.
reklama
Play pozyskał 2-milionowego klienta w dn. 23 grudnia 2008 roku. Zgodnie z zapowiedzią, czwartemu operatorowi udało się zamknąć 2008 rok z bazą 2 milionów klientów, z czego 35% to osoby płacące abonament, a 65% to użytkownicy oferty prepaid.
Warta odnotowania jest stosunkowo duża liczba klientów usługi Play Online uruchomionej w lipcu 2008 roku. Początkowo operator zakładał pozyskanie 20 tys. klientów, następnie prognozę zmieniono na 50 tys. klientów. Ostatecznie - pod koniec 2008 roku - z mobilnego internetu od Play korzystało 80 tys. klientów.
Warta jest również odnotowana sprawa uruchomionych nadajników sieci (BTS). Obecnie, według danych operatora, w użyciu jest 2100 BTS-ów zapewniających pokrycie dla ok. połowy populacji Polaków. W 2009 roku uruchomionych ma zostać kolejnych 1500 nadajników, dając w efekcie pokrycie sieci Play dla ok. 75% populacji.
Rabaty na abonament
Czwarty operator wprowadził dodatkowe rabaty dla dwóch taryf: One Play 45 oraz One Play 65. W przypadku abonamentu za 45 zł operator przyznaje rabat 50% na 3 pełne okresy rozliczeniowe, natomiast przy wariancie za 65 zł operator przyznaje rabat 15 zł na cały okres trwania umowy. W pierwszym, niepełnym okresie rozliczeniowym rabat wysokości jest naliczany od kwoty abonamentu naliczonej proporcjonalnie do liczby dni pozostałych do końca tego okresu rozliczeniowego.
Dodatkowy profit operator przewidział dla klientów przenoszących swój numer z innych sieci. Osoby decydujące się na taki ruch otrzymają dodatkowo rabat 50% na 6 pełnych okresów rozliczeniowych (w przypadku One Play 65 najpierw naliczany jest rabat 15 zł, a potem od kwoty 50 zł odejmowane jest 50%). Promocją zostały objęte również firmy: decydując się na taryfę biznesową Firmowa 100, kupujący otrzymuje 50% rabatu na abonament przez 9 miesięcy.
Operator przygotował również wariant promocyjny dla klientów korzystających z eShopu. W przypadku planów One Play 25 i 45 abonent uzyska rabat 25% na 9 pełnych okresów rozliczeniowych. Wybierając taryfę One Play 65, klient uzyskuje dodatkowo rabat 15 zł na czas trwania umowy.
Mobilny internet - mocne uderzenie
Czwarty operator zaczyna nowy rok mocnym uderzeniem. Liczne promocje oraz wciąż trwająca kampania reklamowa operatora mają pomóc w zdobyciu kolejnego miliona klientów. Zadanie nie należy do łatwych, bowiem rynek telefonii komórkowej w Polsce jest dość mocno nasycony. Z drugiej strony rocznie to właśnie milion klientów jest "do wzięcia" przez konkurencję - wynika z badania "Marka MVNO" firm On Board PR oraz PBS DGA
Należy również pamiętać, że w marcu 2009 roku Play będzie świętował 2 urodziny. Wtedy też będą kończyć się umowy podpisane zaraz po starcie sieci. P4 z pewnością postara się nie wystawiać na próbę lojalności własnych klientów. Prawdopodobnym scenariuszem jest, że operator poinformuje o kolejnych promocjach przed celebracją 2 urodzin. Wkrótce będziemy mieli okazję przekonać się, czy Dawid pokona Goliata.
Więcej o sieci Play i telefonii komórkowej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*