Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Statystycznie każdy Polak ma telefon komórkowy. Trudne zadanie mają przed sobą operatorzy wirtualni, którzy dopiero od niedawna walczą o klientów. Jak jednak pokazuje przykład Mobilkinga, walka ta może być skuteczna.

robot sprzątający

reklama


Z badania "Marka MVNO" firm On Board PR oraz PBS DGA wynika, że około miliona Polaków planuje zmianę swojego operatora telefonii mobilnej w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jednocześnie kolejne kilkaset tysięcy nie podjęło jeszcze decyzji w tej sprawie. Mimo że na rynku działa wielu operatorów (wśród nich operatorzy wirtualni - MVNO), większość osób wybierze prawdopodobniej jednego z czterech głównych - Erę, Orange, Plusa lub Play.

Te statystyki wydają się być jednak zaniżone - wskaźnik rezygnacji z usług operatorów telefonii komórkowej wynosi 10-12 procent, co w dużej mierze jest zasługą klientów usług przedpłaconych. Klienci, którzy mają podpisane umowy, znacznie rzadziej zmieniają operatora. Najbardziej mobilną grupą wydają się być osoby najmłodsze - 16,2% Polaków między 15 a 17 rokiem życia planuje zmianę operatora w ciągu najbliższego roku.

Aż 80 procent Polaków przyznaje, że nie znają żadnej marki operatora wirtualnego. Najwyższą rozpoznawalnością cieszy się Mobilking (14,7%), zapewne dzięki kontrowersyjnym reklamom telewizyjnym i w internecie. Kolejne w rankingu mBank mobile, MyAvon oraz Carrefour Mova rozpoznawane są przez około 3 procent pytanych.

W raporcie zwrócono jednak uwagę, że operatorzy wirtualni - za wyjątkiem Mobilkinga - traktowani są bardzie jako program lojalnościowy czy dodatek do głównej działalności danej firmy. Stąd rozpoznawalność marki przez ogół społeczeństwa nie jest priorytetem.

Najwięksi operatorzy cieszą się spontaniczną rozpoznawalnością na poziomie około 90 procent, z kolei Play, który na rynku jest zaledwie od 1,5 roku, znany jest aż 70 procentom pytanych. Wynik ten także może zawdzięczać wysokiemu budżetowi reklamowemu.

Firmy badawcze podkreśliły w raporcie, że operatorom wirtualnym może być trudno zdobyć większe rzesze klientów, głównie ze względu na fakt wysokiego wskaźnika nasycenia polskiego rynku telefonami komórkowymi - 77 procent badanych potwierdziło, że ma prywatny bądź służbowy telefon komórkowy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: On Board