Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

O 122 tys. wzrosła liczba klientów Polskiej Telefonii Cyfrowej w drugim kwartale 2009 roku. Spółka chwali się niskim poziomem rezygnacji klientów w segmencie abonamentowym wynoszącym średnio 0,7% miesięcznie, a także utrzymaniem poziomu przychodów. Wysoka wydaje się też liczba klientów korzystających z usługi mobilnego dostępu do internetu.

robot sprzątający

reklama


W stosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku spółka pozyskała 579 tys. klientów, co stanowi wzrost całej bazy klienckiej o 4,5%. Liczba przyłączeń netto klientów kontraktowych w drugim kwartale br. wyniosła 114 tys. Na koniec pierwszego półrocza z usług PTC korzystało 6,477 mln abonentów.

Również w systemie przedpłaconym Polska Telefonia Cyfrowa zanotowała wzrost liczby nowych użytkowników, jednak jest on raczej niewielki i wynosi 8 tys. Łącznie na koniec drugiego kwartału 2009 roku PTC obsługiwała 13,409 mln kart SIM. PTC utrzymuje wskaźnik rezygnacji klientów w segmencie abonamentowym tzw. churn, który w drugim kwartale 2009 r. wyniósł średnio 0,7% miesięcznie.

Od kwietnia do końca czerwca firma osiągnęła 1,958 mld zł przychodów, co w stosunku do pierwszego kwartału br. stanowi wzrost o 4,5%. Łącznie w pierwszym półroczu 2009 roku PTC osiągnęła 3,831 mld zł przychodów, co stanowi spadek o 0,5% w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku. W drugim kwartale tego roku przychody ARPU osiągnęły 1,874 mld zł, a średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów wyniósł 47 zł.

Dobre wyniki m.in. dzięki optymalizacji ponoszonych kosztów

PTC zwiększyła wskaźnik EBITDA oraz marżę EBITDA. Zdaniem spółki było to możliwe dzięki programowi redukcji kosztów wdrożonemu przez Zarząd Spółki, większej liczbie minut wydzwonionych przez klientów oraz powiększeniu się bazy klientów.

W drugim kwartale EBITDA wzrosła o 3,8% w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego i o ok. 53% w odniesieniu do trzech pierwszych miesięcy tego roku, wynosząc 758 mln zł. Marża EBITDA osiągnęła poziom 38,7%, co w stosunku do zeszłego roku stanowi wzrost o 1,8 punktu procentowego.

Telefonia stacjonarna i mobilny internet na plusie

PTC zanotowało również wzrost liczby klientów korzystających z usług telefonii stacjonarnej. Aktualnie jest to 380 tys. klientów. Można śmiało powiedzieć, że niezłym zainteresowaniem cieszy się usługa bezprzewodowego dostępu do internetu blueconnect, z której korzysta obecnie ponad 810 tys. osób.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *