Co to znaczy dobra nazwa firmy? Czy Twoja marka powinna bezpośrednio wskazywać czym się zajmujesz? Na te pytania można znaleźć różne odpowiedzi. Osobiście zawsze podkreślam, że firmowy brand powinien zadowolić zarówno dział marketingu, jak i rzecznika patentowego. Dlaczego? Dlatego, że powinieneś móc później taką nazwę zastrzec w formie słownego znaku towarowego. Nie jest to jednak możliwe w przypadku określeń opisowych. więcej
Nazwa bloga, marki, usługi czy produktu, to komunikat i zarazem wizytówka, jaką dana osoba czy firma wysyła w świat. Projektantka nazw podpowiada, w jaki sposób właściwie dobrać słowa i nie popełnić przy ich wyborze kardynalnych błędów. więcej
Kalifornijski sąd odrzucił pozew chińskiego Proview Electronics przeciwko firmie Apple. Obie firmy mają już wkrótce podpisać porozumienie w sprawie znaku towarowego "iPad". więcej
Zanim jeszcze przedsiębiorca zmierzy się z prowadzeniem biznesu, zwykle stanąć musi przed zadaniem wymyślenia nazwy dla firmy. Wbrew pozorom nie jest to najłatwiejsze zadanie, a o kilku punktach warto szczególnie pamiętać. więcej