Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

5 sposobów na wybranie nazwy firmy

26-06-2014, 08:00

Zanim jeszcze przedsiębiorca zmierzy się z prowadzeniem biznesu, zwykle stanąć musi przed zadaniem wymyślenia nazwy dla firmy. Wbrew pozorom nie jest to najłatwiejsze zadanie, a o kilku punktach warto szczególnie pamiętać.

robot sprzątający

reklama


Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl

Łatwa do zapisania i wypowiedzenia

Nazwa musi być przede wszystkim prosta. Jeśli trudno będzie ją wymówić lub zapisać, zdecydowanie utrudni to jej popularyzację. Wystarczy spojrzeć na topowe technologincze koncerny, by zauważyć olbrzymią prostotę bijącą z nazw tego typu spółek (np. Google, Apple czy Microsoft).

Zbierz wspólników i pytaj znajomych

Wymyślanie wszystkiego samemu nie musi być najlepszym pomysłem. Szczególnie do elementów takich jak nazwa, które na pozór nie wymagają zbyt wiele wysiłku, warto zaangażować również wspólników i znajomych. Któż nie chciałby, aby jego pomysł na nazwę firmy faktycznie stał się kiedyś znakiem rozpoznawalnym dużej spółki?

Co ma wspólnego z Twoim biznesem?

Nazwa firmy nie musi mieć co prawda zbyt wiele wspólnego z charakterem prowadzenia biznesu, jednak zwykle jest to bardzo pomocne. Warto pamiętać, że nowe firmy zwykle nie mają zbyt dużych budżetów na marketing, a zatem już sama nazwa może mówić o projekcie bardzo wiele. Nie chodzi przecież o to, by kazać potencjalnym klientom domyślać się, czym właściwie się zajmujemy.

Przywołaj pozytywne myśli

Jakie myśli przychodzą do głowy, gdy wymówi się nazwę firmy? O ile w przypadku dobrze znanych koncernów jest to efekt wieloletniego marketingu, o tyle nowe przedsiębiorstwa muszą być zdecydowanie bardziej ostrożne. W nazwie warto użyć słów charakterystycznych dla danej branży (np. soft czy media) albo przynajmniej kojarzących się z pozytywnymi rzeczami (chyba że firma produkuje ubrania np. dla fanów death metalu).

Bądź oryginalny

Wiele nowych przedsiębiorstw nie przykłada zbyt dużej wagi do nazwy, bo często nie musi - ze względu na niewielką skalę, nie ma ona zbyt dużego znaczenia w jakości funkcjonowania firmy. W przypadku internetowych biznesów sytuacja wygląda zupełnie inaczej, bo nazwa to zwykle również adres, który internauci wpisują w polu adresu przeglądarki. Warto więc być oryginalnym, a także wcześniej sprawdzić w sieci, czy dana domena jest wolna.

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl

Zapisz się na newsletter dla startupów:







Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl