Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Problemy z pocztą o2.pl - system przykręcił limity (aktualizacja)

28-05-2008, 09:09

W ostatnim czasie Czytelnicy zgłosili nam problemy z usługami pocztowymi świadczonymi przez o2.pl. Przedstawiciel portalu przyznał, że w ostatnich dniach mogły wystąpić opóźnienia w dostarczaniu poczty, ale żaden list nie powinien zaginąć.

Skargi na wadliwość działania serwisu o2.pl otrzymaliśmy kilka dni temu. Według czytelników opóźnienia w dostarczaniu poczty wynosiły nawet dwie doby. Sprawa wydała nam się godna sprawdzenia tym bardziej, że także e-maile wysłane od nas do Czytelników korzystających z poczty od o2.pl zwracały komunikaty o błędach.

Dyrektor Biura Zarządu o2.pl Dariusz Kołtko zapytany o problemy z pocztą przyznał, że pewne opóźnienia w jej dostarczaniu mogą wynikać z racji stosowanych przez firmę zabezpieczeń. Jednym z nich stosowanych przez o2.pl jest greylisting.

Metoda ta wykorzystuje działanie poprawnie skonfigurowanego serwera pocztowego, który powinien ponownie podejmować próbę wysłania listu, jeśli serwer docelowy zwróci błąd tymczasowy (błąd o numerze 4XX). Programy spamerskie z reguły nie próbują ponownie wysyłać listu i dlatego metoda jest skuteczna.

System pocztowy o2.pl stosuje greylisting w przypadku serwerów, które z różnych powodów mają niski stopień zaufania ze strony o2.pl. W dodatku jak wyjaśnił Dariusz Kołtko, system ostatnio "przykręcił limity ochronne" i prawdopodobnie problemy odnotowane przez nas i naszych czytelników z tego wynikały. Listy nie były więc odrzucane. Wysyłany był błąd tymczasowy (450) wraz z komunikatem "spróbuj później".

Wspomniane "przykręcenie limitów" wynikało z faktu, że w czasie długiego weekendu system pocztowy o2.pl stał się celem ataku dużego botnetu. Spamerzy chcieli wykorzystać webmail o2.pl w celu rozsyłania niechcianej poczty.

- Nasze automaty rozpoznały i zablokowały około 99% prób tego typu. Jednak skala ataku była na tyle duża, ze część naszych serwerów miała opóźnienia w przetwarzaniu poczty wychodzącej – wyjaśniał Kołtko.

Przedstawiciel o2.pl zapewnił, że żaden list nie zginął a sytuacja jest obecnie opanowana. Wspomniane problemy nie dotyczyły - według o2.pl - poczty przychodzącej.

Użytkowników poczty o2.pl prosimy o kontakt z redakcją lub pozostawienie komentarza, jeśli nadal będą oni obserwować problemy z pocztą.

AKTUALIZACJA

Z informacji jakie otrzymaliśmy od jednego z Czytelników wynika, że nie tylko zabezpieczenia o2.pl mogą przyczyniać się do problemów.

Wspomniany Czytelnik jest posiadaczem konta mailingowego w o2.pl. Jego zdaniem "o2 zamilkło koło czwartku". Gdy zgłosił problem do administracji portalu otrzymał taką odpowiedź.

Przepraszamy za problemy z korzystania z skrzynki pocztowej. Obecnie trwa przenoszenie konta na wydajniejszy serwer. Dostałem informacje z działu technicznego, że bieżąca sytuacja utrzyma się przez kolejne 3 dni robocze. Jeśli problem nie ustąpi to proszę nas poinformować. Dziękujemy za wyrozumiałość.

Odpowiedź datowana jest na 25 maja, a więc wedle tych informacji problemy z pocztą mogą być jeszcze dziś odczuwalne.

 

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Nie zabijaj! Także na forach

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR