Problemy Orange z przenoszeniem numerów
Abonenci, którzy przeszli z sieci Orange do sieci Plus GSM z zachowaniem dotychczasowego numeru nie mogli, przez pewien czas, w pełni korzystać z dobrodziejstw telefonii komórkowej, poinformowała firma Polkomtel SA (operator Plus GSM). Tymczasem przedstawiciele Orange twierdzą, że wszystko działa bez zarzutu.
reklama
W połowie stycznia wszyscy operatorzy telefonii komórkowej poinformowali o możliwości zmiany usługodawcy bez konieczności zmiany numeru abonenta. Usługa przenośności numerów, dopracowywana przez nich od wielu miesięcy, miała w końcu działać bez zarzutu.
Tymczasem problemy o których mowa, dotyczyły podstawowych spraw - niektórzy abonenci, którzy przeszli z sieci Orange do sieci Plus GSM, z zachowaniem dotychczasowego numeru, nie otrzymywali połączeń przychodzących i SMS-ów. Zdaniem przedstawicieli Plus GSM powodem były opóźnienia ze strony PTK Centertel (operatora Orange) w technicznym przekazywaniu Polkomtel niektórych przenoszonych numerów
Sytuacja uległa poprawie, ale dopiero po interwencji Polkomtela w PTK Centertel. Jednocześnie Polkomtel zapewnił, że przenoszenie numerów między siecią Plus GSM i Era funkcjonuje poprawnie.
Tymczasem w opublikowanym komunikacie prasowym PTK Centertel czytamy, iż: "Klienci PTK Centertel, którzy złożyli wniosek o przeniesienie numeru z sieci Orange do innych sieci są obsługiwani zgodnie z ustalonymi procedurami przenoszenia numerów i korzystają ze wszystkich usług."
Dalej znajdują się zapewnienia, iż wobec klientów, którzy są w trakcie realizacji procedury przeniesienia swoich numerów z sieci Orange oraz do sieci Orange, PTK Centertel realizuje wszelkie zadania w sposób szybki i efektywny.
Wspomniany komunikat prasowy PTK Centertel został opublikowany 20 stycznia, a więc dzień po tym, jak Polkomtel informował o problemach ze współpracą międzyoperatorską. Możliwe zatem, że przedstawiciele Orange odnoszą się w nim do stanu po upomnieniu przez Polkomtel, a więc gdy wszystkie usługi działały już bez zarzutu. Szkoda tylko, że nie wyjaśniono wcześniejszych problemów. Przy okazji zachęcamy wszystkich, którzy skorzystali z usługi przenoszenia numerów do dzielenia się swoimi doświadczeniami w komentarzach lub na adres redakcji DI.