Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Komentarze:

comments powered by Disqus

Komentarze archiwalne:

  • ~janek

    PRODUCENT KOMPUTERA POWINIEN MIEĆ OBOWIĄZEK DOŁĄCZENIA OTWARTEGO SYSTEMU OPERACYJNEGO WRAZ Z KOMPLETEM STEROWNIKÓW. Podczas pierwszego uruchomienia powinien wyświetlać się ekran wyboru, tak aby każdy mógł sobie wybrać, czy chce Windows czy Linuksa. To rozwiązałoby problem obsługi sprzętu w Linuksach. Przyznaję, że jest to socjalistyczny pomysł, ale przejście na otwarte oprogramowanie jest konieczne z powodu możliwej inwigilacji obywateli przez korporacje i zagraniczne służby specjalne.

    15-03-2010, 14:48

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Tomasz Chiliński
    m

    Lepszy pomysł: na laptopie preinstalowany windows bez narzutu finansowego na właściciela laptopa, ale wymagający rejestracji systemu w ciągu 30 dni od zakupu z wykorzystaniem płatności online.

    15-03-2010, 14:53

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Kamyk
    m
    Użytkownik DI Kamyk (1884)

    Wreszcie nie będę zmuszony płacić za niepotrzebnego mi Windowsa. Popieram tą akcję, i jest jak najbardziej potrzebna konsumentom. Nie lubię, gdy ktoś na siłę wciska mi produkt, z którego nie chcę korzystać.

    15-03-2010, 14:54

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Pewien sprzedawca

    Sporo notków można kupić bez OS ale jak ludzie chodzą tylko do marketów to co się dziwić :) inna sprawa, że 80% moich klientów twierdzi, że Windowsy w takowych lapkach są dodowane za friiko :D jako taki bonusik

    15-03-2010, 14:59

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~PRC

    @Janek:

    A to może jeszcze 50 różnych wersji Pingwina powinien wyświetlać do wyboru? Bo dlaczego niby miałby mnie konsumenta skazywać na konkretną dystrybucję?

    ROTFL

    15-03-2010, 15:00

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Użytkownik DI użytkownik wyrejestrowany
    [w odpowiedzi dla: Kamyk]

    A ktoś wam każe kupować z Windowsem? O allegro nie słyszeliście?

    15-03-2010, 15:05

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Użytkownik DI użytkownik wyrejestrowany
    [w odpowiedzi dla: ~Pewien sprzedawca]

    Powtarzam. Sklepy służą tylko do oglądania towaru. Kupuje się w sieci - nie ma marży, jest taniej. I jest wybór ;D

    15-03-2010, 15:07

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Użytkownik DI użytkownik wyrejestrowany
    [w odpowiedzi dla: ~Pewien sprzedawca]

    A twierdzą tak nie bez powodu, ponieważ tak się im wmawia. Informacja, że system Windows jest ekstra płatny i bez niego komputer byłby sporo tańszy NIGDY nie pojawia się w żadnych materiałach o sprzęcie.

    @Borgis - mnóstwo ludzi woli obejrzeć i dostać do ręki to co kupują, niż mieć nadzieję, że kurier nie przywiezie paru cegieł...

    15-03-2010, 15:34

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~japi

    borgis spoko wszyscy kupujmy w sieci, wszyscy będą bezrobotni.......... dobre myślenie.


    A to może jeszcze 50 różnych wersji Pingwina powinien wyświetlać do wyboru? Bo dlaczego niby miałby mnie konsumenta skazywać na konkretną dystrybucję?

    racja, raczej ja zostawiłbym wybór pomiędzy albo chcesz z winda albo DOS lub jakaś inna fajna dystrybucja co zaraz i tak poleci do piachu aby wgrać XP lub 7

    15-03-2010, 15:34

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • thek
    m
    Użytkownik DI thek (461)

    Borgis. A zapewnij mi, że firma w necie to nie słup, który po zakupie faktycznie przyśle mi tego laptopa za 2k lub więcej? :) A tak idę do sklepu i wychodzę z nim oraz mam 100% gwarancję, że w razie czego mogę zwrócić go w przypadku awarii. Allegro to kwestia szczęścia i uczciwości firmy sprzedającej. Poza tym w razie wypadku cały koszt serwisowania, wysyłki itp. jest na mojej głowie. Chrzanisz niejedną głupotę w niejednym artykule i tutaj także, ale czy kiedykolwiek zrobiłeś zakupy internetowe na kilka tysięcy przez allegro? A może nie masz dostępu do takich kwot? Ja kupowałem za takie kwoty, ale tylko pod warunkiem 100% gwarancji dostarczenia towaru przez firmy będące już lata w sieci albo ze strony www dystrybutora. Jeśli już mam swoją całą pensję w czymś utopić to lepiej niech jest gwarancja, że nie dostanę pocztą czy kurierem kawałka deski.
    Inna sprawa to kompletne nieprzygotowanie serwisów w Polsce na cokolwiek innego niż Windows. Ilu jest tam serwisantów, którzy potrafią postawić jakąkolwiek dystrybucję Linuxa w razie problemów ze sterownikami? Oni mają problem by postawić Windowsa w razie problemów z nimi :D Ile ja miałem ze swoim laptopem no-name problemów choć komponenty były markowe. Ale sterowniki były tylko dla Visty, bo nikt nie pomyślał, że ktoś zechce zrobić downgrade do XP. I wątpię, żeby w serwisie mieli inaczej niż ja. Po formacie nagle się okazuje, że dołączone sterowniki są niekompatybilne i połowa bebechów nie jest rozpoznawana, włącznie z karta sieciową, więc WindowsUpdate nie połączy się by sam rozpoznać sygnatury sprzętu i by zaproponować właściwe sterowniki. A tak idę do sklepu i powiem chcę mieć laptop X z systemem/dystrybucją Y. Bo TAK to powinno działać w przypadku preinstalacji OS.

    15-03-2010, 15:46

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Użytkownik DI użytkownik wyrejestrowany
    [w odpowiedzi dla: ]

    No bo widzisz, do kupowania w sieci trzeba troszkę więcej niż przeciętnego ilorazu IQ. A jaka jest mediana IQ w PL, dobrze wiemy. Ja kupuję od kilku lat i cegły nie dostałem. Jak się nie umie, to pozostaje kupować w realu ;D

    15-03-2010, 16:01

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Użytkownik DI użytkownik wyrejestrowany
    [w odpowiedzi dla: thek]

    Nie chrzań. W sieci , jak w każdej branży, oszuści są, ale większość to ludzie uczciwi. I nie tak często nadęci jak lokalni sklepikarze którzy myślą że jak są jedyni w okolicy to złapali byka za rogi i paniska wielkie. O klienta trzeba zabiegać, jak gdzieś jest taniej to klient tam pójdzie i tego nie zmienisz. I chwała Panu że wynalazł WWW.

    15-03-2010, 16:04

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~internauta
    [w odpowiedzi dla: ]

    Borgis, a dostałeś już pocztą pół cegły (żeby tak cała i nowa...) w paczce, ze "pewnego znanego portalu aukcyjnego"?
    I okazało się że temu co sprzedał cegłę możesz jedynie dać po ryju - o ile go znajdziesz - czego ów "znany portal aukcyjny" nie ułatwia?
    A może sam cegły wysyłasz na tym portalu?...

    15-03-2010, 16:11

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~ooo
    [w odpowiedzi dla: thek]

    Z nowymi laptopami jest tak, ze nie ma juz driverow pod XP. Jest tylko vista i win7. Czasem jak producent laskawy jest to jeszcze pod linuxa. Malo tego, czasem sam XP potrafi zepsuc takiego laptopa o ile sie wogole da zainstalowac. Tak mialem z toshiba. Wogole driverow do niego nie bylo dla XP a jak juz zainstalowalem to wiatraki chodzily roznie przez co laptop sie przegrzewal. Zainstalowanie Win7 pomoglo. No ale tak chcial klient.

    Z driverami do linuxa to jest tak, ze ryje tu Micro$oft. To oni placa roznym firmom zeby taki stan sie utrzymywal. Przeciez to ze producent oferuje "jedynie sluszny" system to czyj pomysl? no przeciez nie producentow....
    A potem wychodzi taki Ballmer i chwali sie bo mamy iles tam % zyskow z nowego windowsa.


    Poza tym moim zdaniem preinstalacja jest ZLA. Nie daja wtedy plyty tylko wszystko jest na hdd na ukrytej partycji (nie kazdy producent nie daje CD, ale czesc nie daje) i wtedy co tu zrobic jak chce np dysk wymienic na wiekszy? :) Wyglada na to, ze wtedy mozna sciagnac pirata i uzyc na nim legalnego klucza....

    A co do serwisow, czesto jest tak, ze oddajac laptopa do naprawy serwis zyczy sobie go dostac razem z dyskiem. I zaglada co tam uzytkownik mial na dysku, przegrywanie jest, cuda sie dzieja. Mam znajomych w serwisach to wiem jak to sie odbywa... Podobnie jak serwisy techniczne przegrywaja filmy :)
    Kupuje sie w sklepie niby nowy hdd, zafoliowany a na nim jest duuuzo filmow.

    15-03-2010, 16:20

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~UWOLNIĆ_LAPTOPA

    @borgis
    Ogarnij się bo widzę że nie wiesz co się wokół ciebie dzieje. Jeżeli idziesz do sklepu po chleb a dostajesz chleb posmarowany to niby by ci nie przeszkadzało, ale niektórzy nie chcą mieć gotowo posmarowanego chleba. Jeżeli chcesz sobie kupować od innych ludzi (popularny portal aukcyjny nic ci bowiem nie sprzedaje) to proszę bardzo, ale nie wszyscy mają zaufanie czy też czas. Niektórzy chodzą do sklepu żeby kupować a nie zwiedzać.

    Ilorazu inteligencji chyba tobie zabrakło po tym jak cię rodzice podrzucili 2 razy i 1 raz złapali. Niektórzy wyśmieją twój wybór inni bo poprą a jeszcze inni będą wobec twojej decyzji obojętni, o preferencjach i gustach się nie mówi.

    Tak... Ludzie uczciwi procują w sieci... Zgłoś się do HP żeby oddali ci kasę za win którego kupiłeś przeinstalowanego na lapku, za j00ya ci nie oddadzą pieniędzy.

    Więc borgis STFU bo jak patrzę na twoje wypowiedzi na DI to są poziomu dziecka z gimnazjum któremu rodzice kupili kompa i dostęp do neta. Jak trochę się ogarniesz to dopiero się wypowiadaj.



    Co do akcji również popieram, uwolnić note/netbooki jak i również niektóre pc. Sprzedawca może zaproponować instalację/sprzedaż systemu ale żeby producent to robił za klienta to skandal. Na szczęście są firmy które już teraz oddają kasę za niechcianego win (no ASUS).

    15-03-2010, 16:30

    Odpowiedz
    odpowiedz
RSS  
RSS  
Chwilowo brak danych. Sprawdź później :)