Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

programowanie obiektowe

  • W programowaniu trzeba umieć zachować umiar


    © Alexandr Mitiuc @ fotolia.com
    Kilka dni temu zostałem poproszony przez znajomą firmę o zmianę kilku rzeczy w funkcjonowaniu jej strony. Sprawa dość prosta, normalnie powinna zająć kilka minut i po sprawie. Po wejściu na serwer i sprawdzeniu, jak strona została wykonana, złapałem się za głowę.  więcej
    23-01-2012, 22:54, Sławomir Wilk, Technologie
  • W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką. W praktyce - jest

    ...takim cytatem Craig Larman zaczyna jeden z rozdziałów swojej książki „UML i wzorce projektowe”. Czy istnieje możliwość stworzenia aplikacji, która w praktyce działałaby tak samo dobrze, jak w teorii?  więcej
    12-06-2011, 23:22, Anna Wasilewska-Śpioch, Recenzje
  • PhpDoc – ułatwiajmy sobie i innym życie


    © Alexandr Mitiuc @ fotolia.com
    Dokumentacja do kodu źródłowego to dla programisty synonim jednorożca. Większość programistów w małych i średnich firmach widzi ją tylko w filmach SF i japońskich anime, gdzie bohater, przeglądając magiczną książeczkę, naraz łapie, jak sterować ogromnym, skomplikowanym robotem. Bardzo często, współpracując przy jakimś projekcie, spotykałem się z sytuacją, gdzie kod aplikacji nie był udokumentowany, podobnie jak sama aplikacja. Tekst ten jest o tym, jak dokumentacja może ułatwić nam życie, jak udokumentować kod PHP oraz dlaczego powinniśmy taką dokumentację sporządzić.  więcej
    15-04-2011, 08:53, Dariusz Półtorak,
  • PHP: Programowanie obiektowe dla początkujących - konstruktory, destruktory i magia


    ©istockphoto.com/Zmiy
    W pierwszej części tego artykułu udało nam się utworzyć obiekt Osoba. Nauczyliśmy się tworzyć metody obiektu oraz jego atrybuty. Nie mieliśmy też najmniejszego problemu z ich użyciem. Ten tekst dotyczy „magii” obiektowości w PHP... w dosłownym tego słowa znaczeniu. Wytłumaczę, czym jest owa magia, jak się jej używa oraz jakie mogą być jej skutki.  więcej
    23-02-2011, 10:30, Dariusz Półtorak,
  • Interfejs czy abstrakcja?


    www.sxc.hu
    Wielu programistów stawiających pierwsze kroki w programowaniu obiektowym ma problem z decyzją, kiedy stosować dziedziczenie po klasie abstrakcyjnej, a kiedy implementację interfejsu. Dodatkowo dużo zamieszania wprowadza często powtarzane twierdzenie, że mechanizm implementacji interfejsów jest receptą na brak możliwości bezpośredniego dziedziczenia po kilku klasach jednocześnie.  więcej
    17-12-2010, 19:16, Leszek Sewastianowicz, Porady
  • PHP: Programowanie obiektowe dla początkujących


    ©istockphoto.com/Zmiy
    Istnieje wiele paradygmatów programowania. Mamy programowanie strukturalne, obiektowe, logiczne, deklaratywne itp. Każde z tych podejść ma swoje wady i zalety. Każde z nich ma swoje zastosowania. Jednak programowanie obiektowe zyskuje w obecnych czasach największą popularność. Tekst ten ma na celu wprowadzenie osób początkujących w programowanie obiektowe, dając im solidne podstawy do dalszego rozwoju w tym kierunku. Tekst przeznaczony jest dla osób, które mają już doświadczenie w programowaniu strukturalnym.  więcej
    16-12-2010, 18:22, Dariusz Półtorak,

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)